ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Τρία νέα Μουσεία στον Πειραιά

Τρία νέα μουσεία θα αποκτήσει ο Πειραιάς, με πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου Μουσείων, ώστε να εδραιωθεί η Πολιτιστική Ακτή. Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων Το πρώτο στην Ελλάδα ‘Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων’ θα στεγαστεί στο κτίριο ‘Σιλό’ του λιμανιού του Πειραιά, στην ‘Πολιτιστική Ακτή Πειραιώς’. Ενώ η ίδρυση άλλων δύο Μουσείων, που πρόκειται να αποφασιστεί τον ερχόμενο μήνα, θα αφορούν το ‘Μουσείο Μετανάστευσης’ και το ‘Μουσείο της Ιστορίας της Πόλης του Πειραιά’. Το ‘Σιλό’ έχει ανεγερθεί τη δεκαετία του 1920, φθάνει σε ύψη 56,20 μέτρων, έχει εμβαδόν περίπου 11.000 τ.μ. και ο περιβάλλων χώρος του είναι περίπου 9 στρέμματα, ενώ από τα πιο χαρακτηριστικά του είναι οι κυψέλες. Οι θεματικές ενότητες, δε, που προβλέπονται, είναι: «-Θάλασσα, Περιβάλλον, Άνθρωπος -Ενάλια Αρχαιολογία -Χρονοκάψουλες στο βυθό -Σταθμοί στο χρόνο -Ερευνώντας το παρελθόν σε πολύ βαθιά νερά Ναυάγια και αναφορές στην τέχνη και τα γράμματα» Μουσείο Μετανάστευσης Με δεδομένο ότι ο Πειραιάς ήταν για τους μετανάστες η πόλη εισόδου σε μια πατρίδα, το ‘Μουσείο Μετανάστευσης’ στο λιμάνι του Πειραιά, θα παρουσιάζει τη δραματική κατάσταση, ιδίως του προηγούμενου αιώνα, οπότε οι συμπατριώτες μας έφευγαν με ατμόπλοια που προορισμό κυρίως είχαν την Αμερική. Αργότερα ακολούθησαν η Αυστραλία και μετά η υπόλοιπη Ευρώπη. Όμως στο Μουσείο θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση και στην υποδοχή των προσφύγων, κυρίως της Μικρασιατικής καταστροφής, όλων εκείνων των κατατρεγμένων που έφθαναν με τα καράβια κατά χιλιάδες στις καινούργιες εστίες της νέας πατρίδας. Μουσείο Ιστορίας του Πειραιά Ο Πειραιάς που κατοικείται, την 3η χιλιετία π.Χ., όταν ήταν μάλιστα νησί. Στην κλασική αρχαιότητα είναι το λιμάνι της Αθηναϊκής Δημοκρατίας. Ενώ μεταγενέστερα, είναι η πρωτεύουσα της παγκόσμιας Ελληνικής Ναυτιλίας. Χαιρετίζοντας την πρόσφατη απόφαση του ‘Συμβουλίου Μουσείων’ του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και Βουλευτής Πειραιά και Νησιών κ. Μανώλης Μπεντενιώτης υπογράμμισε ότι: «Ο Πειραιάς εξελίσσεται σε ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα Πολιτισμού της Μεσογείου, μετά την πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου Μουσείων του Υπουργείου Πολιτισμού, για την δημιουργία τριών Μουσείων, στην ‘Πολιτιστική Ακτή Πειραιά’. Τόσο το ‘Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων’, όσο και τα άλλα δύο, το ‘Μουσείο Μετανάστευσης’ και το ‘Μουσείο Ιστορίας Πειραιά’, συγκροτούν μια μεγάλη πολιτιστική παρέμβαση και υλοποιούν ένα πρόγραμμα, για το οποίο η πολιτεία είχε χρόνια τώρα δέσμευση για τον Πειραιά. «Με δεδομένο, μάλιστα,» τόνισε ο κ. Μπεντενιώτης, «ότι στην απέναντι Ακτή Ξαβερίου, ήδη έχουν προωθηθεί τα έργα του ‘Διεθνούς Συνεδριακού – Εκθεσιακού Κέντρου’ και του Τουριστικού Συγκροτήματος στον προβλήτα του Αγίου Νικολάου, ο Πειραιάς «αποκτά» μια μεγάλη υποδομή. Επιστρέφουν τα ‘Ποσειδώνια’, η μεγάλη διεθνής Έκθεση ναυτιλίας, στον Πειραιά, αλλά και διεθνή συνέδρια και διεθνείς εκθέσεις, καθιστώντας το πρώτο λιμάνι της χώρας κέντρο της ευρωπαϊκής οικονομίας». «Αλλά ακόμη,» συμπλήρωσε ο κ. Μπεντενιώτης, «έχουμε τη δέσμευση για τον Πειραιά και της δημιουργίας ενός μεγάλου Μεσογειακού ‘Ενυδρείου’ από τον Ο.Λ.Π., με τη συνεργασία και του ιδιωτικού τομέα, ώστε να διασφαλίζεται μια κοσμοσυρροή επισκεπτών, επιχειρηματιών, μαθητών, στο λιμάνι, ώστε έτσι να μεγιστοποιηθεί η ανάπτυξη της αγοράς και η στήριξη και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων». Συμπερασματικά, δε, ο κ. Μπεντενιώτης προσέθεσε ότι «αυτές οι δεσμεύσεις, χρόνια τώρα, υλοποιούνται αναμφίβολα με κάποια καθυστέρηση, αλλά με συνέπεια σε ένα σχεδιασμό και προγραμματισμό, που έχει την αφετηρία του την περίοδο του 1987-88, με πρωτοβουλία του Ε.Ο.Μ.Μ.Ε.Χ. και του Ο.Λ.Π. τότε, αλλά και το 2002, με την πρωτοβουλία του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας και του Ο.Λ.Π.»

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς: ζητούν ένταξη της Ζώνης στον Αναπτυξιακό νόμοΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Τρόπους για να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις στον Πειραιά, αναζητήτησαν οι συμμετέχοντες σε ημερίδα του ΟΛΠ, ανάμεσα στους οποίους ο βουλευτής...

Σκιές στα νερά : Μια νουβέλα για την Ελλάδα και τον Πειραιά του 2022ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

«Η κρίση δεν πέρασε τόσο γρήγορα, το έργο έμεινε στη μέση και τώρα, όπως κι όλο το Πασαλιμάνι που ήταν γεμάτο μαρίνες φαντάσματα, ο μώλος ήταν ένας χώρος που δεν έβρισκες παρά μισο...