Οι προβλέψεις του οίκου ωστόσο είναι ανώτερες των μέσων εκτιμήσεων και για το 2023-2024 αφού προβλέπει ανάπτυξη 2,5% το 2023 και 3,2% το 2024 και παραμένει πάνω από το consensus των οικονομολόγων κατά 1,8 ποσοστιαία μονάδα υψηλότερα για το 2023 και 1,1 ποσοστιαία μονάδα υψηλότερα από τις συγκλίνουσες εκτιμήσεις για το 2024.
Παράλληλα, εκτιμά ότι το έλλειμμα θα είναι 4% φέτος, 2% το 2023 και μόλις 1% το 2024. Ο δείκτης τιμών καταναλωτή θα διαμορφωθεί στην Ελλάδα στο 10,2% έναντι 8,5% για την Ευρωζώνη, θα υποχωρήσει στο 3,8% το 2023 έναντι 5,3% στην Ευρωζώνη και τέλος στο 2024 θα διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα με την Ευρωζώνη 2,2%
Οι εκλογές θα διεξαχθούν με απλή αναλογική, σύστημα διαφορετικό από το προηγούμενο σύστημα που είχε μπόνους πλειοψηφίας στο πρώτο κόμμα 50 εδρών από τις 300 έδρες του Κοινοβουλίου, εξηγεί η UBS. Με βάση τις δημοσκοπήσεις του Οκτωβρίου, έξι κόμματα είναι πιθανό να καταφέρουν να εισέλθουν στο Κοινοβούλιο, αλλά κανένα κόμμα δεν είναι πιθανό να επιτύχει την απαραίτητη πλειοψηφία για να σχηματίσει κυβέρνηση, αυτόνομα.
Εάν κανείς δεν μπορέσει να σχηματίσει κυβέρνηση, θα διεξαχθούν επαναληπτικές εκλογές αλλά είναι σημαντικό είναι ότι αυτές θα διεξαχθούν με την επιστροφή στο προηγούμενο σύστημα μπόνους πλειοψηφίας 50 εδρών στο πρώτο κόμμα. Στις επαναληπτικές εκλογές ένα κόμμα που θα λάβει το 38% των ψήφων θα μπορούσε να σχηματίσει μόνο του κυβέρνηση πλειοψηφίας.
«Σύμφωνα με τις τρέχουσες δημοσκοπήσεις, το κυβερνών κόμμα της Νέας Δημοκρατίας προηγείται στις δημοσκοπήσεις με ποσοστό περίπου 36-38%, ακολουθούμενη από την αντιπολίτευση του ΣΥΡΙΖΑ με 26- 28% και έπειτα το ΠΑΣΟΚ 12-13%», εκτιμά η ελβετική τράπεζα.
Η σημερινή κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει πιέσει για την απορρόφηση του RRF της ΕΕ. Τυχόν αλλαγές στην κυβέρνηση θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε αλλαγές στην προτίμηση για τις κατανομές του RRF και, ως εκ τούτου, θα μπορούσε να επηρεάσει την ταχύτητα απορρόφησης.
Παρά τη σειρά μέτρων δημοσιονομικής ελάφρυνσης ύψους περίπου 2% του ΑΕΠ το 2023, η κυβέρνηση στοχεύει να αυστηροποιήσει τη δημοσιονομική πολιτική και να επιτύχει πρωτογενές πλεόνασμα του προϋπολογισμού της τάξης του +0,7% του ΑΕΠ το 2023 έναντι -1,7% του ΑΕΠ το 2022.
Αναφορικά με την επίδραση των αυξανόμενων επιτοκίων στο ελληνικό χρέος, η UBS εξηγεί ότι παρά τις ακόμη εύθραυστες υποκείμενες δημοσιονομικές θέσεις, η ισχυρή ανάπτυξη και τα βαθιά αρνητικά πραγματικά επιτόκια έχουν μέχρι στιγμής περιορίσει την περαιτέρω αύξηση του δημόσιου χρέους για τις περισσότερες χώρες. Ελλάδα, Φιλιππίνες, Ιαπωνία και Ιταλία έχουν μπροστά τους τη μεγαλύτερη δημοσιονομική προσαρμογή. Το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ είναι περίπου στη μέση. Μόνο το ένα τρίτο των οικονομιών που καλύπτει η UBS έχει επί του παρόντος σταθερή δυναμική χρέους, όταν τα επιτόκια και ο πληθωρισμός ανέλθουν στα προβλεπόμενα επίπεδα, συμπεραίνει η τράπεζα.
Τέλος, η UBS εκτιμά ότι το επιτόκιο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας θα διαμορφωθεί σε 2,75% το 2023 και 2,5% το 2024 και προβλέπει ιστορικά αδύναμες προοπτικές, με παγκόσμια ανάπτυξη 2,1% ετησίως το 2023, την πιο αδύναμη ανάπτυξη από το 1993, εκτός της πανδημίας. Αν και το μεγαλύτερο μέρος της αδυναμίας σε σύγκριση με την τάση προέρχεται από τις ΗΠΑ (για τις οποίες προβλέπει ύφεση) και την Κίνα, αναμένει ότι 13 από τις 32 οικονομίες θα συρρικνωθούν για τουλάχιστον δύο τρίμηνα μέχρι το τέλος του 2023.
Παράλληλα, εξαφανίζονται οι ευνοϊκοί άνεμοι για την επαναλειτουργία του Covid, αυξάνεται η αβεβαιότητα στην Ευρώπη για τα ενεργειακά δελτία, υπάρχουν ελλείψεις στην προσφορά εργασίας, η σύσφιξη της νομισματικής πολιτικής και η αρνητική αύξηση των πραγματικών μισθών όλα συμπιέζουν την ανάπτυξη.
Οι αυξήσεις των επιτοκίων των ενυπόθηκων δανείων στις προβλέψεις της είναι οι μεγαλύτερες εδώ και δεκαετίες και είναι πιθανό να προκαλέσουν μια παγκόσμια διόρθωση της αγοράς κατοικιών.