Δρομολόγια πλοίων
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
image description

Περισσότερα χρήματα ξοδεύουν τα νοικοκυριά στα σούπερ μάρκετ

Τις δαπάνες τους για αγορές ειδών από τα καταστήματα των σούπερ μάρκετ αύξησαν οι Ελληνες καταναλωτές από τις αρχές Μαρτίου έως και τα τέλη Αυγούστου, γεγονός που συνδέεται άρρηκτα με τις αλλαγές που έφερε στις καθημερινές τους συνήθειες η έξαρση του ιού και η επιβολή του lockdown. Σύμφωνα με εκτιμήσεις των ίδιων των καταναλωτών, στο πλαίσιο έρευνας του ΙΕΛΚΑ που παρουσιάστηκε πρόσφατα στο δέκατο συνέδριο σελφ σέρβις Food Retail Ceo Forum, η μέση εβδομαδιαία δαπάνη για είδη σούπερ μάρκετ ανά νοικοκυριό αυξήθηκε από τον Μάρτιο έως τα τέλη Αυγούστου κατά 15 ευρώ.


Σε έρευνα που διεξήγαγε το ΙΕΛΚΑ την περίοδο 9-12 Μαρτίου, η μέση δαπάνη ανά νοικοκυριό ανήλθε, την εβδομάδα εκείνη, στα 68,76 ευρώ, ενώ την περίοδο 1-3 Απριλίου, όταν είχαν αρχίσει να εφαρμόζονται περιοριστικά μέτρα, αυτή αυξήθηκε στα 86,40 ευρώ. Εκτοτε παρατηρήθηκε μια μικρή αποκλιμάκωση, με τους καταναλωτές να εκτιμούν ότι προς τα τέλη Μαΐου (22-24 Μαΐου) δαπάνησαν περί τα 81,5 ευρώ την εβδομάδα για αγορές προϊόντων στα σούπερ μάρκετ, για να φθάσουν να δαπανούν τελικά στα τέλη Αυγούστου (29-31 Αυγούστου) 82,74 ευρώ. Πέραν από την «καταναλωτική φρενίτιδα» που παρατηρήθηκε τις πρώτες ημέρες για προϊόντα υγιεινής (χαρτιά, αντισηπτικά κ.λπ.), η αύξηση της δαπάνης ανά νοικοκυριό συνδέεται με την αναστολή λειτουργίας πολλών κέντρων εστίασης και τη σταδιακή στροφή των καταναλωτών στην παρασκευή φαγητών μέσα στο σπίτι. 

Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, καταγράφεται μια αυξημένη τάση παρασκευής και μαγειρικής στο σπίτι, κυρίως στο φαγητό (αύξηση 31%), στον καφέ (25%) αλλά και σε γλυκά, σπιτικά σνακ και ψωμί. Επίσης, αρκετοί καταναλωτές επιλέγουν συστηματικά την προμήθεια τροφίμων και άλλων προϊόντων εξ αποστάσεως (delivery), αύξηση που ανέρχεται στο 2% σε σχέση με πέρυσι. Αντίθετα, μείωση καταγράφεται στην εστίαση, με την επίσκεψη σε εστιατόριο και ταβέρνα να παραμένει στο -38% και το delivery στο -19%. Τα οικονομικά κριτήρια, σύμφωνα και με τα τελευταία στοιχεία, επανέρχονται στις επιλογές των καταναλωτών, καθώς για τους περισσότερους δεν μετράει τόσο η ποιότητα όσο τα χρήματα που δίνουν για την αγορά βασικών ειδών όπως είναι τα τρόφιμα. 

 

 

kathimerini.gr

Διαβάστε επίσης

image descriptionΟικονομία

  Καλλιτέχνες, δημιουργοί και επαγγελματίες του χώρου της τέχνης και του πολιτισμού είναι οι νέοι δικαιούχοι για το επίδομα των 800 ευρώ, που δίνεται σε επαγγελματίες των οποίων ο ...

image descriptionΟικονομία

  Αντίστροφα μετρούν χιλιάδες συνταξιούχοι για να λάβουν τα αναδρομικά που αντιστοιχούν σε αντισυνταγματικές περικοπές μνημονιακών νόμων με βάση τις παλαιότερες αλλά και πρόσφατες ...

image descriptionΟικονομία

  Τα τέλη κυκλοφορίας μπορούν να εξοφληθούν με πιστωτική κάρτα σε 12 άτοκες δόσεις, με την πρώτη πληρωμή να τοποθετείται εντός του Δεκεμβρίου. Χωρίς αλλαγές θα είναι τα τέλη κυκλοφ...

image descriptionΟικονομία

  «Δεν αναμένεται νωρίτερα από τους επόμενους 6 έως 12 μήνες να υπάρξει ομαλοποίηση στην αγορά καυσίμων, αλλά ακόμη και στο τέλος της διαδικασίας ανάκαμψης δεν θα έχουμε επιστρέψει...

image descriptionΟικονομία

  ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΥΞΗΣΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ, ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ, ΠΕΡΙΟΔΟΥ 2020 – 2021   Νέα ευκα...

image descriptionΟικονομία

Σχεδιάζονται, άμεσα, καινούρια προγράμματα από το ΕΣΠΑ για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις όπως γνωστοποίησε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, 'Αδωνις Γεωργιάδης, σε συνέντευξή του...

image descriptionΟικονομία

Θετική επίπτωση στην απασχόληση είχε η πανδημία το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους σε κλάδους όπως το λιανεμπόριο τροφίμων. Σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορί...

image descriptionΟικονομία

Από το 2022 η Ελλάδα θα επιστρέψει στα επίπεδα του 2019, με την ύφεση να σκαρφαλώνει στο 9% το φέτος, την ανεργία κοντά στο 20% και την ανάκαμψη του 2021 να υπολογίζεται στο 6%. Στ...