ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Κατατίθεται η νομοθετική ρύθμιση για τα κτίρια στο Ελληνικό

Αχχιλέας Τόπας

 

Στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί έως το τέλος της εβδομάδας στη Βουλή, θα ενταχθεί η νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Περιβάλλοντος για την τακτοποίηση των εκατοντάδων κτιρίων στην έκταση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού.

Η ψήφιση της νομοθετικής ρύθμισης αποτελεί μία από τις σημαντικότερες εκκρεμότητες για την έναρξη της επένδυσης, δεδομένου ότι εκατοντάδες κτήρια στο Ελληνικό δεν έχουν ελεγχθεί ποτέ για το αν διαθέτουν νόμιμες άδειες. Το ζήτημα αυτό πρέπει να διευθετηθεί για να είναι δυνατή η μεταβίβαση της έκτασης και των κτιρίων εντός αυτής στον επενδυτή.

 

Πως κατασκευάστηκαν

Στην έκταση των 6.200 στρεμμάτων, στην οποία τους επόμενους μήνες θα ξεκινήσουν τα έργα για την υλοποίηση της μεγαλύτερης αστικής ανάπλασης στην Ευρώπη, υπάρχουν 915 κτίρια. Πολλά από αυτά έχουν κατασκευαστεί από φορείς του Δημοσίου, όπως τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, δίχως άδεια. Η ανέγερση κτιρίων δίχως άδεια από δημόσιους οργανισμούς επιτρεπόταν στο παρελθόν, υπό την προϋπόθεση της τήρησης της νομοθεσίας που διέπει τον γενικό οικοδομικό κανονισμό (ΓΟΚ) και τους νόμους περί αυθαιρέτων.

Οι δημόσιοι φορείς που αναλάμβαναν την κατασκευή κτιρίων είχαν τη δυνατότητα – βάσει παλαιότερης νομοθεσίας – να εκδίδουν οικοδομικές άδειες από τις τεχνικές τους υπηρεσίες, μετά την ολοκλήρωση των έργων. Ωστόσο, οι αυστηρότεροι νόμοι για τα αυθαίρετα που ψηφίστηκαν τα τελευταία 10 χρόνια προβλέπουν ότι τα κτίρια αυτά πρέπει να ελεγχθούν για τη νομιμότητά τους προτού μεταβιβαστούν. Το ίδιο ισχύει και για την περίπτωση κατεδάφισής τους.

Πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος τονίζουν ότι τα εκατοντάδες κτίσματα στο Ελληνικό βρίσκονται ουσιαστικά σε μία γκρίζα ζώνη δεδομένου ότι δεν έχουν ελεγχθεί ποτέ. Ως εκ τούτου, το Δημόσιο δεν γνωρίζει αν διαθέτουν τις απαιτούμενες άδειες για να μεταβιβαστούν στη Lamda Development ή για να κατεδαφιστούν.

Από το σύνολο των 915 κτισμάτων, μόλις 58 έχουν κριθεί διατηρητέα και διατηρούμενα και θα παραμείνουν στη θέση τους. Τα υπόλοιπα θα κατεδαφιστούν από τη Lamda Development, η οποία θα αναλάβει το κόστος που αναμένεται να φτάσει σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.

 

Τα βήματα μετά τη ρύθμιση

Μετά την ψήφιση της νομοθετικής ρύθμισης με την οποία τα κτίρια θα χαρακτηριστούν ως νομίμως υφιστάμενα, θα πρέπει να ληφθούν γνωμοδοτήσεις από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ), δεδομένου ότι πολλά από αυτά βρίσκονται εντός χώρου αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.

Η ίδια διαδικασία θα πρέπει να γίνει και από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεοτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ) για τα κτίρια που έχουν χαρακτηριστεί νεότερα μνημεία, ενώ θα πρέπει να γνωμοδοτήσει και το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (ΚΣΑ) του υπουργείου Περιβάλλοντος για τις κατασκευές που ολοκληρώθηκαν πριν από το 1955.

Όταν ολοκληρωθούν οι διαδικασίες αυτές, τότε θα είναι δυνατή η έκδοση διαπιστωτικών πράξεων οι οποίες θα υπογράφονται από τον υπουργό Ανάπτυξης, προκειμένου να προχωρήσει η κατεδάφιση των κτιρίων.

Κυβερνητικά στελέχη που συντονίζουν τη διαδικασία αναφέρουν ότι οι κατεδαφίσεις αναμένεται να ξεκινήσουν από κτίρια για τα οποία δεν απαιτείται γνωμοδότηση από το ΚΑΣ, το ΚΣΝΜ ή το ΚΣΑ. Οι ίδιες πηγές προσθέτουν ότι παράλληλα αναζητούνται και κατάλληλοι χώροι στους οποίους θα μεταφερθούν τα μπάζα από τις κατεδαφίσεις.

 

Πηγή: economistas.gr

Διαβάστε επίσης

Αδ.Γεωργιάδης: Αν δεν βρούμε λύση για τα ναυπηγεία Ελευσίνας, τέλος Μαρτίου θα κλείσουνΟικονομία

Έχουμε επιλέξει να προχωρήσουμε με την «ΟΝΕΧ» Το χρονοδιάγραμμα του σχεδίου εξυγίανσης του ναυπηγείου Ελευσίνας και τις συζητήσεις που έχουν γίνει μεταξύ του νυν ιδιοκτήτη του, κ. ...

Αναπτυξιακές συνέργειες Δήμων με Εμπορικούς Συλλόγους με επίκεντρο τα "Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου" στη συνάντηση των Προέδρων ΕΣΕΕ και ΚΕΔΕ Οικονομία

Οι συνέργειες των Δήμων με τους κατά τόπους Εμπορικούς συλλόγους, και η αναπτυξιακή δυναμική που δημιουργούν στις κατά τόπους κοινωνίες ήταν στο επίκεντρο της συνεργασίας που είχαν...

Αποσύρονται έως την 31η Μαΐου οι ταμειακές μηχανές που δεν έχουν δυνατότητα διασύνδεσης on line με την ΑΑΔΕ Οικονομία

Πρόκειται για ταμειακές μηχανές που έχουν λάβει άδειες καταλληλότητας με τις ΠΟΛ. 1234/2002 και 1135/2005 από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Η σχετική απόφαση του διοικητή τη...

Η κυβέρνηση συγκροτεί επιτροπή εκπόνησης του νέου Σχεδίου Ανάπτυξης της οικονομίαςΟικονομία

Σύμφωνα με ανακοίνωση της κυβέρνησης, συγκροτείται Επιτροπή για την εκπόνηση του νέου Σχεδίου Ανάπτυξης για την Ελληνική Οικονομία. H Επιτροπή αποτελείται από οικονομολόγους που συ...

Στα ύψη η διακίνηση επιβατών και πτήσεων στα αεροδρόμια της χώρας το 2019 - Οι επιβάτες έφθασαν τα 65,4 εκατ.Οικονομία

Ρεκόρ σημείωσε η επιβατική κίνηση στα ελληνικά αεροδρόμια την χρονιά που μας πέρασε με τους επιβάτες να φθάνουν τα 65,4 εκατ. επιβάτες.   Όπως προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία ...

Η παγκόσμια οικονομία απειλείται με αργή ασφυξία – Προειδοποίηση οικονομολόγων – Πλαφόν ανάπτυξης 2,9% από τον ΟΟΣΑΟικονομία

Η παγκόσμια οικονομία βρίσκεται σε συνθήκες αργής ασφυξίας υπό το βάρος της αναταραχής στις εμπορικές συναλλαγές, της ψηφιοποίησης και της κλιματικής αλλαγής, με κίνδυνο πυροδότηση...