Με συνοδηγό τη Hyundai, η Apple στο ηλεκτρικό Ι.Χ.
H Hyundai φαίνεται να είναι ο εταίρος της Apple στο σχέδιό της για κατασκευή του δικού της ηλεκτρικού αυτοκινήτου, καθώς η νοτιοκορεατική αυτοκινητοβιομηχανία επιβεβαίωσε -έπειτα από τοπικά δημοσιεύματα Τύπου που θέλουν τις δύο πλευρές να συνεργάζονται στην κατασκευή ηλεκτρικού αυτοκινήτου και μπαταρίας- ότι βρίσκεται σε προκαταρκτικές συνομιλίες με τον αμερικανικό κολοσσό.
Η είδηση αυτή λαμβάνει χώρα λίγες μόλις εβδομάδες αφότου η Apple είχε ανακοινώσει ότι αναπτύσσει τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης με απώτερο στόχο να κατασκευάσει επιβατικό όχημα που θα βασίζεται στη δική της επαναστατική μπαταρία, το 2024 το νωρίτερο.
Τοπικά μέσα ενημέρωσης είχαν μεταδώσει νωρίτερα ότι η κατασκευάστρια του iPhone και η Hyundai βρίσκονται σε συζητήσεις για να δημιουργήσουν ηλεκτρικά οχήματα αυτόνομης οδήγησης έως το 2027 και ταυτόχρονα μπαταρίες που θα κατασκευάζονται σε αμερικανικά εργοστάσια είτε της Hyundai είτε της θυγατρικής της Kia Motors.
Στην ανακοίνωσή της η Hyundai υπογράμμισε ότι οι συζητήσεις είναι σε πρώιμο στάδιο και ότι ακόμη δεν έχει τίποτε αποφασιστεί. Ωστόσο, σε ενημέρωση των ρυθμιστικών αρχών, η αυτοκινητοβιομηχανία είχε αναφέρει ότι «λαμβάνει αιτήματα για συνεργασία για την κατασκευή οχημάτων αυτόνομης οδήγησης από διάφορες εταιρείες», χωρίς να τις κατονομάσει.
Η Apple έχει μέχρι στιγμής αποφύγει οιοδήποτε σχόλιο, καθώς επιδίωξή της είναι να κρατήσει όσο το δυνατόν περισσότερο «σιωπηρά» τα σχέδιά της. Ένα αυτοκίνητο Apple θα αποτελέσει αναμφισβήτητα μεγάλη πρόκληση για τη σημερινή πρωταγωνίστρια στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, την Tesla, καθότι ένα μοντέλο Apple θα μπορούσε να «κλέψει» μερίδιο αγοράς από την Tesla.
Ποιος θα το συναρμολογήσει
Ωστόσο, ακόμη παραμένει αβέβαιο ποιος θα συναρμολογήσει το νέο όχημα, αν και αναλυτές θεωρούν ότι η Apple θα απευθυνθεί σε κάποιον εταίρο της από τον μεταποιητικό κλάδο. Ήδη, Hyundai και Apple συνεργάζονται στο CarPlay, λογισμικό του αμερικανικού κολοσσού που συνδέει τα iPhones με διάφορα αυτοκίνητα. Κάποιοι αναλυτές εκτιμούν ότι μια συνεργασία της Apple με τη Hyundai κάνει αίσθηση λαμβάνοντας την υψηλή ποιότητα της νοτιοκορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Όμως, διερωτώνται εάν αυτό συνιστά σωστή στρατηγική, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες κινδυνεύουν να χάσουν μερίδιο αγοράς από τις τεχνολογικές.
Ίσως πάλι η Apple, επισημαίνουν, να ενδιαφέρεται να χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα και κάποιες εγκαταστάσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Hyundai για να μειώσει το κόστος κατασκευής και να κατασκευάζει αυτοκίνητα. «Η Apple θα μπορούσε να βρει στη Hyundai έναν ιδανικό εταίρο, δεδομένου ότι όλες οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ισχυρά συνδικάτα, κάτι που η Apple θα ήθελε να αποφύγει. Επιπλέον, το κόστος εργασίας στις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι πολύ υψηλότερο σε σχέση με τη νοτιοκορεατική», αναφέρει ο Κέβιν Γιου, αναλυτής της eBEST Investment & Securities.
Μια συνεργασία θα έδιδε επίσης σημαντική ώθηση στη Hyundai, οι παγκόσμιες πωλήσεις της οποίας μειώθηκαν πέρυσι περισσότερο από 15% καθώς η πανδημία του κορονοϊού μείωσε τη ζήτηση. Ωστόσο, η χθεσινή άνοδος της τιμής μετοχής της περίπου κατά 25% προσέθεσε περί τα 8 δισ. δολάρια στην κεφαλαιοποίησή της.
ΠΗΓΗ: ΕΝΤΥΠΗ ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ