Πορτογάλος ταξιτζής: Είδος υπό εξαφάνιση - Ρεπορτάζ του Κώστα Αργυρού
Καταστροφικές ήταν οι συνέπειες της πανδημίας για τους οδηγούς ταξί στην χώρα, με το 80% περίπου των οχημάτων να έχουν μπει σε... καραντίνα.
Ενας κλάδος για τον οποίο δεν ακούγονται ίσως τόσα πολλά, αν και αντιμετώπισε ολοέθριες συνέπειες από την πανδημία είναι αυτός των αυτοκινητιστών. Το παράδειγμα της Πορτογαλίας μιας χώρας, που στο μεταξύ αντιμετωπίζει τοπικά προβλήματα «επιστροφής» του κορωνοϊού είναι ενδεικτικό. Περίπου 18.000 οδηγοί ταξί ανέστειλαν τους τελευταίους μήνες την άδειά τους λόγω της πανδημίας covid-19, αφού είδαν το τζίρο τους σχεδόν να εκμηδενίζεται, κάτι που σημαίνει ότι σχεδόν το 80% του εθνικού στόλου είναι εκτός λειτουργίας, όπως ανακοίνωσε η Πορτογαλική Ομοσπονδία Ταξί.
Η αντιπρόεδρος της οργάνωσης, Ανα Ρίτα Σίλβα, δήλωσε ότι υπήρξε μεγάλη πτώση στα εισοδήματα, καθώς οι Πορτογάλοι πολίτες δεν έχουν την εμπιστοσύνη να χρησιμοποιούν δημόσιες συγκοινωνίες γενικώς. Η Πορτογαλική Ομοσπονδία Ταξί δυσκολεύεται να προβλέψει την επιστροφή στην κανονικότητα για τον τομέα.
«Με τα δεδομένα που έχουμε, περίπου το 80% του εθνικού στόλου ταξί υποχρεώθηκε να ακινητοποιηθεί. Αυτό σημαίνει ότι υπήρχε απώλεια ειδοδήματος για περισσότερους από 18 χιλιάδες επαγγελματίες ταξί. Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν ακόμα εκατοντάδες οδηγοί ταξί που αναστέλλουν ή σκέφτονται να αναστείλουν την άδεια ταξί τους καταθέτοντας τη στο δημαρχείο τους», τόνισε.
Η έλλειψη τουριστών στην Πορτογαλία έχει επίσης αρνητικό αντίκτυπο στον τομέα των ταξί. «Με την πτώση του τουρισμού, σημειώθηκε μεγάλη πτώση στην δραστηριότητά μας. Ειδικά την περίοδο του καλοκαιριού, ο τουρισμός επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την υπηρεσία ταξί, και συνεχίζουμε να διανύουμε ένα πολύ μεγάλο διάλειμμα», τόνισε η εκπρόσωπος της ομοσπονδίας.
Ανάλογα δυσάρεστες είναι και οι ανακοινώσεις, που έκανε ο πρόεδρος της Εθνικής Ένωσης Δημόσιων Οδικών Μεταφορών Εμπορευμάτων, Φλορένσιο Αλμέιδα, υποστηρίζοντας ότι στον τομέα αυτό υπάρχει απώλεια περίπου 70 τοις εκατό σε εθνικό επίπεδο.
Τον Ιούνιο, οι ενώσεις εκπροσώπων ταξί ζήτησαν τη δημιουργία δύο πιστωτικών γραμμών, κατά τη διάρκεια συναντήσεων με κόμματα με κοινοβουλευτική εκπροσώπηση, στις οποίες εξήγησαν την «περίπλοκη και σοβαρή» κατάσταση που αντιμετωπίζει ο τομέας.
Ο πρόεδρος της Πορτογαλικής Ομοσπονδίας Ταξί, Κάρλος Ράμος, εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι οι βουλευτές «κατάλαβαν ότι ο τομέας πρέπει να υποστηριχθεί».
«Προσπαθήσαμε να τους μεταφέρουμε την περίπλοκη και σοβαρή κατάσταση που αντιμετωπίζει ο τομέας και καταφέραμε να ευαισθητοποιήσουμε κάποιους. Όλοι κατανοούν ότι ο τομέας πρέπει να υποστηριχθεί, όπως και τουριστική ψυχαγωγία», είπε χαρακτηριστικά.
Οι λύσεις που παρουσιάστηκαν στους βουλευτές ήταν η δημιουργία δύο πιστωτικών γραμμών: μία με 80% μη επιστρεπτέα κεφάλαια για την επανενεργοποίηση-επανεκκίνηση της δραστηριότητας και η άλλη για τη στήριξη του ταμείου των εταιρειών με χαμηλά επιτόκια. Οι οδηγοί ζητούν συνολικά επιδότηση 5.000 ευρώ ανά άδεια, και ευελπιστούν ότι το αίτημά τους θα εισακουστεί για να μπορέσουν να επιστρέψουν σε δράση.