ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Κορκίδης: Αναπόφευκτη η επίδραση των επιθέσεων στην Ερυθρά στις τιμές

Δήλωση έκανε ο Βασίλης Κορκίδης αναφορικά με τις επιθέσεις που δέχονται τα εμπορικά πλοία που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα και την Διώρυγα του Σουέζ και τις επιπτώσεις στο εμπόριο.

 


«Δεδομένου ότι το 90% του παγκοσμίου εμπορίου διακινείται δια θαλάσσης, η επίδραση στη διαμόρφωση των τιμών διαμετακόμισης, αλλά και στα κόστη των καυσίμων, είναι αναπόφευκτη», σημείωσε o πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς.

Συγκεκριμένα ο πρόεδρος επισημαίνει:


«Εφόσον η παρέμβαση των Η.Π.Α. με την πρώτη ομάδα των χωρών της Ε.Ε. και του ΝΑΤΟ, που ανέλαβαν δράση για τη διαφύλαξη της ελεύθερης ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα, δεν αποδώσει σύντομα, τότε οι οικονομικές ζημίες, σε παγκόσμια κλίμακα, θα ανέλθουν ημερησίως σε πολλά δις δολάρια. Σύμφωνα με τις  εκτιμήσεις των ειδικών, το προ διετίας δεκαήμερο κλείσιμο της Διώρυγας δημιούργησε καθυστέρηση 2 εβδομάδων στις αφίξεις στον Πειραιά και άλλα λιμάνια της Μεσογείου, καθώς και 3-4 εβδομάδες επιπλέον χρόνο στις τελικές παραδόσεις εμπορευμάτων. Η τότε αναμονή των πλοίων, με φορτία αξίας άνω των 9 δις δολαρίων, εκτιμάται ότι κόστισε, σε παγκόσμια κλίμακα, περίπου 6 δις δολάρια για κάθε εβδομάδα καθυστέρησης. Ευνοήθηκαν, βεβαίως, τα ναύλα, ειδικά στα πετρελαιοφόρα που διπλασιάστηκαν, λόγω αλλαγής πλεύσης πολλών πλοίων, στη μακρά ρότα 15.000 μιλίων γύρω από την Αφρική, ενώ δημιουργήθηκε μεγαλύτερη ζήτηση πλοίων λόγω του εγκλωβισμού 320 πλοίων στο Σουέζ.

»Τον μεγαλύτερο αντίκτυπο από την αποφυγή της διώρυγας δέχεται η ενεργειακή αγορά, παρασύροντας ανοδικά την τιμή του πετρελαίου. Μεταξύ των πλοίων που βρίσκονται σε αναμονή από την πλευρά της Μεσογείου, είναι πολλά τάνκερς που μεταφέρουν ημερησίως 9 εκατ. βαρέλια πετρελαίου, από και προς την Ασία, με φορτία κυρίως από Καζακστάν, Ρωσία, Λιβύη και Αζερμπαϊτζάν. Επιπλέον, η Διώρυγα εξυπηρετεί τη διακίνηση του 4% του παγκόσμιου όγκου LNG, σε ετήσια βάση. Οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρίες μεταφορών θα επιβαρυνθούν και, αντίστοιχα, θα επιβαρύνουν, με επιπλέον κόστος για κάθε ημέρα καθυστέρησης, τους παραλήπτες των φορτίων. Να σημειωθεί ότι η Διώρυγα του Σουέζ, μήκους 120 μιλίων, αποτελεί την ταχύτερη διαδρομή ναυσιπλοΐας που συνδέει την Ευρώπη και την Ασία, με μηνιαία διέλευση καθαρού φορτίου άνω των 100 εκατ. Τόνων, που αντιστοιχεί στο 12% του παγκόσμιου όγκου και του 30% των εμπορευματοκιβωτίων, που ανέρχονται σε 1,4 εκατ. μηνιαίως. Με φόντο το ενεργειακό και τις πληθωριστικές πιέσεις, το παγκόσμιο εμπόριο, αιφνιδίως, βρίσκεται ενώπιον ενός ιδιότυπου “εκβιασμού” από τους Χούτι, που έχουν συμπαραταχθεί με την Χαμάς, και εξαπολύουν πυραυλικές επιθέσεις κατά πλοίων, εμπλέκοντας τη διεθνή ναυτιλία και το εμπόριο. Μια καταδικαστέα πράξη που, ενώ έχει τα χαρακτηριστικά περιφερειακού χαρακτήρα, εντούτοις, επηρεάζει τη διεθνή ναυσιπλοΐα. Φορείς της ποντοπόρου ναυτιλίας όπως, Bimco, Intercargo, ICS και ECSA έχουν ζητήσει την λήψη μέτρων με τον σχηματισμό πολυεθνικής δύναμης από έναν στόλο πολεμικών πλοίων για την αστυνόμευση της περιοχής και την αποκλιμάκωση της έντασης. Οι εταιρίες BP, Maersk, MSC, CMA, Hapag Lloyd, μετά και την αύξηση των ασφαλίστρων κατά κινδύνων πολέμου, αμέσως ανακοίνωσαν αναστολή διελεύσεων από την Ερυθρά και αναδρομολόγηση με περίπλου της Αφρικής, που σημαίνει 10 ημέρες επιπρόσθετο ταξίδι για 700.000 TEU, με εμπορεύματα αξίας 35 δις δολαρίων και βεβαίως ζημιά για τα λιμάνια της ανατολικής Μεσογείου και κυρίως του μεγαλύτερου που είναι ο Πειραιάς. Από το ελληνικό υπουργείο Ναυτιλίας αναμένονται οδηγίες προς τα ελληνόκτητα πλοία που κινούνται στη θαλάσσια περιοχή, ενώ η Διεύθυνση Ποντοπόρου Ναυτιλίας του Λ.Σ. έχει ήδη εκδώσει συστάσεις προς τα πληρώματα για επαγρύπνηση και νυχτερινό διάπλου. Δεδομένου ότι το 90% του παγκοσμίου εμπορίου διακινείται δια θαλάσσης, η επίδραση στη διαμόρφωση των τιμών διαμετακόμισης, αλλά και στα κόστη των καυσίμων, είναι αναπόφευκτη. Σε αναμονή, λοιπόν, των εξελίξεων, ευχόμαστε να υπάρξει ταχεία αποκλιμάκωση της έντασης και να αποφευχθεί η “τέλεια καταιγίδα”, γιατί διανύουμε μια περίοδο που το παγκόσμιο εμπόριο έχει ανάγκη από ηρεμία και η εφοδιαστική αλυσίδα χρειάζεται τη διαθεσιμότητα της μεγαλύτερης Διώρυγας του κόσμου.»

 

 

Διαβάστε επίσης

Από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών τα έργα αποκατάστασης των σχολικών μονάδων σε Θεσσαλία και Στερεά ΕλλάδαΕλλάδα

Μνημόνιο Συνεργασίας για την αποκατάσταση όλων των σχολικών μονάδων στη Θεσσαλία και τη Στερεά Ελλάδα, που επλήγησαν από τις πρόσφατες καταστροφικές πλημμύρες, υπεγράφη σήμερα, από...

Εκπτώσεις στα ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια των αναπληρωτών εκπαιδευτικών για τις γιορτέςΕλλάδα

Εκπτώσεις στα ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια θα έχουν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατά την περίοδο των εορτών (Χριστουγέννων, Πρω...

Ολοκληρώθηκε η ψηφιακή πλατφόρμα για την μετατροπή των ποινών σε κοινωφελή εργασίαΕλλάδα

Το νέο εκσυγχρονιστικό σύστημα μετατροπής των μικρών ποινών που δεν υπερβαίνουν τα δύο έτη σε κοινωφελή εργασία παρουσίασαν σήμερα ο υπουργός Δικαιοσύνης Γιώργος Φλωρίδης και υφυπο...

Περιφέρεια Αττικής: Ορκίστηκε ο Νίκος Χαρδαλιάς και το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής (βίντεο) Ελλάδα

Στο Λαύριο πραγματοποιήθηκε η τελετή ορκωμοσίας του νέου περιφερειάρχη Αττικής Νίκου Χαρδαλιά και του περιφερειακού συμβουλίου. Η τελετή έλαβε χώρα στο Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκ...

Πώς θα λειτουργήσουν τα μη κρατικά πανεπιστήμια: Το πλαίσιο και τα κριτήρια – Έρχεται το Yale στην ΕλλάδαΕλλάδα

Η ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων και στην Ελλάδα είναι πιο κοντά από ποτέ, καθώς αναμένεται να λειτουργήσουν από το 2025. « Από την έναρξη της ακαδημαϊκής περιόδου 2025/2026  και...

Επικαιροποίηση έκτακτου δελτίου επιδείνωσης καιρού – Σε ποιες περιοχές θα «χτυπήσει» η κακοκαιρίαΕλλάδα

Το Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης Καιρού που εκδόθηκε στις 20-12-23/1100, επικαιροποιείται σύμφωνα με τα τελευταία προγνωστικά στοιχεία. Επισημαίνεται πως δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφ...

Π. Μαρινάκης για μη κρατικά πανεπιστήμια: Αναγκαία μεταρρύθμιση με πολλαπλά οφέλη για τη χώραΕλλάδα

Αναγκαία μεταρρύθμιση με πολλαπλά οφέλη για τη χώρα, χαρακτήρισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης , το προτεινόμενο σχέδιο νόμου για τη λειτουργία μη κρατικών πανεπιστημ...