ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ποιες είναι λέξεις κλειδιά που δεν είπαν οι σιδηροδρομικοί στην επικοινωνία τους το βράδυ της τραγωδίας στα Τέμπη

Για λέξεις «κλειδιά» στη γλώσσα των σιδηροδρομικών που δεν χρησιμοποιήθηκαν τη μοιραία νύχτα στα Τέμπη έκανε λόγο ο Χρήστος Ρετσινάς, πρώην διευθυντής ασφάλεια κυκλοφορίας αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο κ. Ρετσινάς είπε: «Όταν κάνεις κυκλοφορία, είτε είσαι σταθμάρχης, είτε είσαι μηχανοδηγός, υπάρχουν δύο λέξεις κλειδιά “κανονικά και άνοδος” “αντίθετα και κάθοδος”. Κανένας δεν τις είπε. Άρα δεν εφαρμόστηκε ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας».

Σχολιάζοντας τους ηχογραφημένους διαλόγους και το κλίμα χαλαρότητας που διαφαίνεται σε αυτούς σημείωσε πως «αυτό είναι ευθύνη των εταιρειών. Ποτέ δεν υπήρχε πρωτόκολλο επικοινωνίας, αλλά και να υπήρχε δεν θα το ακολουθούσαν. Το θέμα είναι να αυστηροποιηθούν οι εσωτερικοί κανονισμοί λειτουργίας των εταιρειών και όταν έχουμε τέτοιες συμπεριφορές να πηγαίνουν απευθείας στο πειθαρχικό και να απολύονται».

Για το γεγονός ότι ο μηχανοδηγός της επιβατικής τρένου προσπαθούσε να μιλήσει από το κινητό του τηλέφωνο με πιθανούς μηχανοδηγούς του εμπορικού τρένου, ο κ. Ρετσινάς έκανε λόγο για έλλειμμα στη λειτουργία της εταιρείας, τονίζοντας ότι «θα έπρεπε να υπάρχει η δυνατότητα στους μηχανοδηγούς της Hellenic Train να μπορούν να επικοινωνήσουν με τηλεφωνικό κέντρο δικό τους 24 ώρες το 24ωρο». Σημείωσε μάλιστα εμφατικά ότι «η ουσία είναι ότι αυτά τα πολυδιαφημισμένα τρένα που ήρθαν, δεν είναι συμβατά με το σύστημα»

Ο κ. Ρετσινάς μίλησε  και για τον έναν από τους άλλους δύο σταθμάρχες που φέρεται να έφυγε νωρίτερα και να μην παρέμεινε έως τις 23:00, στον σταθμό στη Λάρισας. «Δεν ήταν έμπειρος. Ήταν ένας από τους συμβασιούχους που είναι με μπλοκάκι και δεν πληρώνονται υπερωρίες. Κανονικά σχόλαγε στις 22:00» είπε. Για τον δεύτερο, ωστόσο, τον μόνιμο και πιο έμπειρο σχολίασε ότι «όφειλε να καθίσει μέχρι τις 23:00». «Εγώ θα καθόμουν μία ώρα παραπάνω για να διώξω τα τρένα» είπε χαρακτηριστικά.

Τέλος σε ό,τι αφορά τον προφυλακισμένο σταθμάρχη επανέλαβε ότι «δεν ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου» και πως «είναι παραμύθια οι δικαιολογίες του για το κλειδί». Κατέληξε δε λέγοντας ότι «η έρευνα πρέπει να προχωρήσει σε βάθος» και ότι «φταίνε όλοι», προσθέτοντας: «δέχομαι  επιθέσεις επειδή μιλάω για τις δικλείδες ασφαλείας που αφαίρεσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ».

 

Διαβάστε επίσης

Iωάννινα: 15χρονος μαθητής φέρεται να πυροβόλησε με αεροβόλο αστυνομικόΕλλάδα

Συνελήφθη αργά το απόγευμα στα Ιωάννινα ένας 15χρονος μαθητής γιατί φέρεται να πυροβόλησε στην πλάτη με αεροβόλο, έναν αστυνομικό της Τροχαίας Ιωαννίνων, σε κεντρικό δρόμο της πόλη...

Με πτήση της γραμμής στην Αθήνα ο Χριστοδουλίδης, λόγω βλάβης στο προεδρικό αεροσκάφοςΕλλάδα

Βλάβη υπέστη το προεδρικό αεροσκάφος που θα μετέφερε τον ηγέτη της Κύπρου στην Ελλάδα και έτσι ο Νίκος Χριστοδουλίδης πέταξε για την Αθήνα με πτήση της γραμμής. Ο Πρόεδρος της Κυπρ...

Υπόθεση Γλυκά Νερά: Έχασε η οικογένεια του πιλότου τη μάχη για την επιμέλεια της μικρής ΛυδίαςΕλλάδα

Την ώρα που ο Μπάμπης Αναγνωστόπουλος παραμένει στη φυλακή για τη δολοφονία της 20χρονης συζύγου του Καρολάιν, μπροστά στο μωρό τους στα Γλυκά Νερά, η οικογένειά του έχασε τη δικασ...

Τέμπη: Οπαδοί του ΠΑΟΚ στο σημείο της τραγωδίας – «Όσο σάπια και να είναι αυτή η κοινωνία θα παλέψουμε για να την ανατρέψουμε»Ελλάδα

Στο σημείο όπου πριν από δύο – περίπου – εβδομάδες σημειώθηκε το δυστύχημα που στοίχισε την ζωή σε 57 συνανθρώπους μας βρέθηκαν πριν από λίγη ώρα οι οπαδοί του ΠΑΟΚ. Συγκεκριμένα κ...

Τέμπη: Μαζική συμμετοχή στο συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας και σε άλλες πόλειςΕλλάδα

Λίγες ημέρες μετά τη μεγάλη απεργιακή κινητοποίηση της Τετάρτης και τις διαδηλώσεις για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, σήμερα συνεχίστηκαν οι κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα. Πλήθ...

Από τις Σέρρες στις ζούγκλες της Σρι Λάνκα: Η μοναδική περίπτωση ενός Έλληνα Βουδιστή μοναχούΕλλάδα

Από την εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου και των επιγόνων του ο Ελληνισμός και ο Βουδισμός συναντήθηκαν στην Ασία ασκώντας αμοιβαία επιρροή. Στα χνάρια αυτής της παράδοσης βαδίζει ένας...

Χατζηδάκης: Η πιο έμπρακτη συγγνώμη θα είναι να αποδοθεί δικαιοσύνη για το δυστύχημα στα ΤέμπηΕλλάδα

«Η κυβέρνηση πρέπει πρώτα να εργαστεί για την κάθαρση και την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των πολιτών στον σιδηρόδρομο. Αυτό είναι που πρωτίστως πρέπει να κάνουμε» δηλώνει ο υπου...