ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

To 2024 η επιστροφή στην κανονικότητα για την εστίαση, σύμφωνα με έρευνα

Ποιες είναι οι ανάγκες του HoReCa στη χώρα μας; Πως άλλαξε το τοπίο της ψυχαγωγίας και της εξόδου στην postCovid εποχή; Ποια προϊόντα χρειάζεται ο καταναλωτής και δεν έχουν ακόμα δημιουργηθεί; Ποιες αναπάντεχες συνέργειες μπορούν να προκύψουν; Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που απαντάει η έρευνα που υλοποιήθηκε για την Coca-Cola Τρία Έψιλον, από τις εταιρείες MSPS και Αlternative, τα αποτελέσματα της οποίας παρουσιάστηκαν εχθές στο πλαίσιο της έκθεσης HoReCa 2022.

Από την έρευνα προκύπτει ότι η επιστροφή στην «κανονικότητα» δεν πρέπει να αναμένεται πριν το 2024 ενώ σημαντικές αλλαγές έχουν επέλθει στις συνήθειες των Ελλήνων σε ό,τι αφορά την έξοδο για διασκέδαση. Συγκεκριμένα, βγαίνουν νωρίτερα (από τις 7 μ.μ. έως τις 10 μ.μ.), όλο και συχνότερα βγαίνουν για ποτό μετά τη δουλειά. Οι παρέες είναι συνήθως μικρότερες, οι λογαριασμοί μεγαλύτεροι ενώ υπάρχει αυξημένη όρεξη για χορό. Η διανομή «κατ'οίκον» έχει γίνει τρόπος ζωής έχει γίνει τρόπος ζωής ενώ οι «ghost kitchens» (εστιατόρια αποκλειστικά για διανομή ή παραλαβή, χωρίς σάλα για πελάτες) ήρθαν για να μείνουν. Αναφορικά με την επισκεψιμότητα, ήδη έχει μειωθεί 6% στα καφέ, 12% στις ταβέρνες, 21% στα εστιατόρια, 23% στα καφέ -μπαρ, 20% στα fast food, 37% στα μπαρ -εστιατόρια, 30% στα μπαρ και 51% στα club.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η μεγαλύτερη πτώση κατανάλωσης 32% καταγράφεται στους συσκευασμένους χυμούς με ή χωρίς ζάχαρη, στο τσάι σημειώνεται πτώση 29%, στο ανθρακούχο φυσικό μεταλλικό νερό πτώση 27% και στα ενεργειακά ποτά πτώση 24%.

Ο βασικός λόγο για τον περιορισμό της διασκέδασης εκτός σπιτιού και την προτίμηση της κατ'οίκον διασκέδασης είναι η εξοικονόμηση χρημάτων για το 70% ενώ 62% δηλώνει ότι αισθάνεται περισσότερο ασφάλεια. Σχεδόν ένας στους δυο (ποσοστό 46%) δηλώνει ότι θέλει να αποφύγει την πολυκοσμία και τη φασαρία. Επίσης, 1 στους 2 (ποσοστό 55%) αναφέρει ότι καταναλώνει το ίδιο ενώ το 37% (4 στους 10) δηλώνει ότι καταναλώνει λιγότερο.

Την ίδια στιγμή οι καταναλωτές δεν σταματούν να αναζητούν νέα καινοτόμα προϊόντα. Στο πλαίσιο αυτό, η Coca-Cola Τρία Έψιλον ενισχύει το χαρτοφυλάκιό της με το premium φυσικό μεταλλικό νερό Lurisia. Το συγκεκριμένο προϊόν θα είναι διαθέσιμο σε εστιατόρια υψηλής γαστρονομίας και πολυτελή ξενοδοχεία. Το αρχικό πλάνο για το 2022 είναι το προϊόν να διατίθεται σε 550 σημεία πανελλαδικά.

Η Μαρία Αναργύρου - Νίκολιτς, γενική διευθύντρια της Coca-Cola Τρία Έψιλον για Ελλάδα και Κύπρο, μιλώντας σε δημοσιογράφους σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της έκθεσης HoReCa, εμφανίστηκε αισιόδοξη για την πορεία των εργασιών της εταιρείας τη φετινή χρονιά, λόγω της ανάκαμψης του κλάδου HORECA (Hotel, Restaurant, Catering), αλλά και τις προβλέψεις για μια πολύ καλή τουριστική χρονιά.

Αναφερόμενη στην αύξηση του ενεργειακού κόστους τόνισε ότι ξεκίνησε από τον περασμένο Αύγουστο και εκτίμησε ότι από τον Απρίλιο θα υπάρξει αποκλιμάκωση. «Δεν θα επιστρέψουμε ποτέ στο σημείο που ήμασταν αλλά σε συνδυασμό με μια πολύ καλή τουριστική σεζόν που θα έρθει θα αντισταθμιστούν οι επιβαρύνσεις που θα προέλθουν από την ενέργεια» είπε χαρακτηριστικά.

Εστιάζοντας στην περυσινή χρονιά σημείωσε ότι ήταν «πολύ δύσκολη, λόγω των ειδικών συνθηκών που δημιούργησε η πανδημία». Οι πωλήσεις έως και τον Ιούνιο στην αγορά του HoReCa ήταν στο -40%. Υπήρξε μία ανάκαμψη πωλήσεων τον Ιούλιο και τον Αύγουστο όταν έφτασαν στα επίπεδα του 2019 για περίπου έξι εβδομάδες και ακολούθησε η σταδιακή τους βελτίωση σε σύγκριση με το 2020, απέχοντας ωστόσο σημαντικά από το 2019. Σημειώνεται ότι η εταιρεία από τις 17 Ιανουαρίου προχώρησε σε ανατιμήσεις στα προϊόντα που διαθέτει στην ελληνική αγορά οι οποίες μεσοσταθμικά είναι 5,2% και κυμαίνονται από 4,5% έως 6%.

 

ΑΠΕ ΜΠΕ

Διαβάστε επίσης

Θρίλερ με τον θάνατο της Τζωρτζίνας – Ο απινιδωτής "δείχνει" εξωτερική παρέμβασηΕλλάδα

Τα τέσσερα τελευταία λεπτά της ζωής της Τζωρτζίνας κρύβουν απαντήσεις στον γρίφο  για τους θανάτους των τριών κοριτσιών στην Πάτρα, όπως μεταδίδει το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του M...

Νέα μελέτη της διαΝΕΟσις για την παχυσαρκία αποτυπώνει το μέγεθος του προβλήματος στην ΕλλάδαΕλλάδα

Τα τελευταία σαράντα χρόνια το πρόβλημα της παχυσαρκίας στον πλανήτη έχει τριπλασιαστεί σε μέγεθος. Το 2016 1,6 δισεκατομμύρια ενήλικες παγκοσμίως ήταν υπέρβαροι και 650 εκατομμύρι...

«Χαμόγελο του Παιδιού»: Συνεχής κακοποίηση και της αδερφής του 7χρονου αγοριού στην ΚυψέληΕλλάδα

Για τη δολοφονία του 7χρονου αγοριού στην Κυψέλη μίλησε στο κεντρικό δελτίο του ΑΝΤ1 ο πρόεδρος του «Χαμόγελου του Παιδιού». Όπως είπε ο Κώστας Γιαννόπουλος, το 2008 το «Χαμόγελο» ...

Έρευνες σε συνδέσμους οπαδών στην Αθήνα, σφράγισμα σε 11 συνδέσμους στην Θεσσαλονίκη Ελλάδα

Σε νέες έρευνες σε γραφεία συνδέσμων οπαδών ομάδων, στην περιοχή της Αττικής, προχώρησαν, χθες, Σάββατο 12 Φεβρουαρίου, αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Αντιμετώπισης Βίας στους Αθλητ...

ΣΥΡΙΖΑ: Να απαντήσει ο κ. Μητσοτάκης για τα αδιευκρίνιστα εκατομμύρια σε λογαριασμούς στελεχώνΕλλάδα

Τις αποφάσεις του εισαγγελέα για την αρχειοθέτηση των υποθέσεων των κ. Γεωργιάδη και Αβραμόπουλου, ας τις κρίνουν οι πολίτες και οι συνάδελφοί τους δικαστές. Στα πορίσματα, ωστόσο,...

Προφυλακίστηκαν οι δύο ιδιοκτήτριες και δύο γιατροί του κολαστηρίου στα Χανιά μετά τις απολογίες Ελλάδα

Tην προσωρινή κράτηση των δύο ιδιοκτητριών, του γιατρού και του ψυχιάτρου του ιδιωτικού γηροκομείου στα Χανιά, αποφάσισαν οι ανακριτικές Αρχές στις 5 τα ξημερώματα της Κυριακής, με...

Μέσα από μια ταινία μικρού μήκους τα παιδιά παρουσιάζουν το δικαίωμα στην εκπαίδευσηΕλλάδα

Ένας μικρός δεινόσαυρος θέλει να πάει στο σχολείο και στην πορεία του προς αυτό συναντά παιδιά και τους υπενθυμίζει ότι είναι δικαίωμά τους η συμμετοχή στην εκπαίδευση. Με τη βοήθε...

Κατηγορούμενοι για ανθρωποκτονία από κοινού η μητέρα του 7χρονου Ανδρέα και ο σύντροφος τηςΕλλάδα

Με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας από κοινού θα οδηγηθεί τις επόμενες ημέρες στην 12η Τακτική Ανακρίτρια το ζευγάρι που φέρεται να σκότωσε τον 7χρονο γιο της γυναίκας πριν πέντε ...