ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Η Ευρωπαϊκή Διύλιση Αρωγός στην Προσπάθεια για Κλιματική Ουδετερότητα

Την ολοκληρωμένη πρόταση της Ευρωπαϊκής Διύλισης “Vision 2050” που αφορά στο Διυλιστήριο του μέλλοντος και στην παραγωγή καινοτόμων υγρών καυσίμων με χαμηλό αποτύπωμα, παρουσίασε ο κ. Τζον Κούπερ, Γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου FuelsEurope που εκπροσωπεί τον ευρωπαϊκό κλάδο Διύλισης στα θεσμικά όργανα της ΕΕ, κατά τη διάρκεια πρόσφατης εκδήλωσης της “FuelsEurope” και του “The Parliament Magazine” στο κτίριο του Ευρωκοινοβουλίου στο Στρασβούργο, η οποία φιλοξενήθηκε από την Ελληνίδα ευρωβουλευτή κυρία Ελίζα Βόζεμπεργκ.

Η κα Βόζεμπεργκ, τόνισε στην εναρκτήρια ομιλία της τη σημασία της συμβολής όλων των κλάδων της οικονομίας στο στόχο της ΕΕ για κλιματική ουδετερότητα και την ανάγκη στήριξης όλων των καινοτόμων τεχνολογιών χαμηλού άνθρακα, καθώς στην πορεία επίτευξης των στόχων της Κλιματικής Αλλαγής δεν υπάρχει, όπως είπε, «μόνο μια μαγική λύση».  

Στην εκδήλωση παρευρέθηκε και ο Πρόεδρος της ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ κ. Γιάννης Παπαθανασίου, ο οποίος σε πρόσφατες δηλώσεις του είχε αναφερθεί εκτενώς στον θεμελιώδη στόχο του Ομίλου να μετεξελιχθεί σε έναν καινοτόμο όμιλο παροχής ενεργειακών προϊόντων χαμηλών εκπομπών άνθρακα, περιορίζοντας την κατανάλωση ενέργειας και τις εκπομπές διοξειδίου.

«Ως ένα από τα ενεργά μέλη της FuelsEurope και του Συνδέσμου των Ευρωπαϊκών Εταιρειών Διύλισης εδώ και χρόνια, ο Όμιλος ΕΛΠΕ παρακολούθησε στενά τις διεθνείς και ευρωπαϊκές εξελίξεις και συνέβαλλε στη διαμόρφωση της πρότασης Όραμα 2050, που παρουσίασε το σύνολο του ευρωπαϊκού κλάδου», τόνισε με τη σειρά της η αρμόδια Διευθύντρια Ενεργειακής Πολιτικής και Διεθνών Σχέσεων του Ομίλου, κα Λιάνα Γούτα.

 

Κατά την παρουσίαση του “Vision 2050” του κλάδου, ο Γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου FuelsEurope, κ. Κούπερ, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι νέες τεχνολογίες, ανάμεσά τους η ηλεκτροκίνηση, υπόσχονται βιώσιμες λύσεις για επιμέρους τομείς όπως τα επιβατικά ΙΧ και ελαφρά φορτηγά, ωστόσο τα υγρά καύσιμα παραμένουν ασυναγώνιστα σε όλους τους υπόλοιπους κλάδους των Μεταφορών, την αεροπορία, τη ναυτιλία και τις μεταφορές βαρέων οχημάτων, για τους οποίους σήμερα δεν υπάρχει εναλλακτική τεχνολογία μείωσης εκπομπών. Τα υγρά καύσιμα μπορούν να διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο, συμβάλλοντας στην ενεργειακή μετάβαση της ΕΕ προς την κλιματική ουδετερότητα το 2050, καθώς στο μέλλον θα προέρχονται όχι μόνο από ορυκτούς, αλλά και από συνθετικούς υδρογονάνθρακες. 

 

Τα καύσιμα του μέλλοντος θα παράγονται με μια παραγωγική διαδικασία χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος και με νέες πρώτες ύλες και τεχνολογίες, όπως βιοκαύσιμα και βιομάζα, υδρογονοκατεργασμένα φυτικά έλαια, αστικά ή πλαστικά απόβλητα, άλγη, ανανεώσιμο ηλεκτρισμό και πράσινο υδρογόνο, απορριπτόμενη θερμότητα και ανακυκλούμενο CO2.

 

Είναι χαρακτηριστικό ότι, ο κλάδος των Αεροπορικών εταιρειών (ΙΑΤΑ) σχεδιάζει τη μείωση εκπομπών με το βλέμμα στραμμένο στις εξελίξεις αναφορικά με τα υγρά καύσιμα χαμηλού άνθρακα (Sustainable Aviation Fuels-SAF), ενώ και άλλοι μεγάλοι βιομηχανικοί κλάδοι -όπως η χημική βιομηχανία και η παραγωγή λιπαντικών- στηρίζονται σε πρώτες ύλες που είναι υγρά καύσιμα και προϊόντα διύλισης. Τα καύσιμα χαμηλού αποτυπώματος θα συμβάλλουν στην ενεργειακή μετάβαση και αυτών των κλάδων.

 

Ωστόσο, για τον μετασχηματισμό των διυλιστηρίων και την ανάπτυξη σε μεγάλη κλίμακα των νέων αυτών προϊόντων, απαραίτητων για την ενεργειακή μετάβαση μεγάλων τομέων της οικονομίας και της βιομηχανίας, θα απαιτηθούν μεγάλες επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες, καθώς και ένα υποστηρικτικό, σταθερό και προβλέψιμο θεσμικό πλαίσιο, που να αναγνωρίζει τη συμβολή αυτών των καυσίμων στη μείωση των εκπομπών CO2.

Αντιστοίχως, χρειάζονται μέτρα στήριξης της διεθνούς ανταγωνιστικότητας του κλάδου, ώστε να μην υπάρξει «εξώθηση» όλης αυτής της δραστηριότητας εκτός Ευρώπης. Με αυτόν τον τρόπο μάλιστα, η ΕΕ θα έχει μια νέα ευκαιρία να τεθεί στην πρωτοπορία του βιομηχανικού μετασχηματισμού και να ηγηθεί στις τεχνολογίες χαμηλού άνθρακα.  

«Ο ευρωπαϊκός κλάδος διύλισης συμμερίζεται την παγκόσμια ανησυχία για τις επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή και συντάσσεται με την εκπλήρωση του στόχου που έχει θέσει η ΕΕ, για τη μετάβαση σε μια οικονομία ουδέτερου αποτυπώματος άνθρακα έως το 2050. Με τις προτάσεις που καταθέτουμε, θα υπάρξει Δίκαιη Μετάβαση και η επίτευξη των ευρωπαϊκών στόχων για την αντιμετώπιση της Κλιματικής Αλλαγής θα υλοποιηθεί ομαλά, για τις εθνικές οικονομίες, τις κοινωνίες και τις επιχειρήσεις», υπογράμμισε στις δηλώσεις του ο Γενικός Διευθυντής της FuelsEurope.

Μετά την παρουσίαση του “Vision 2050” ακολούθησε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση μεταξύ Ελλήνων και ξένων ευρωβουλευτών, στελεχών εταιριών διύλισης και επιχειρήσεων, που παρευρέθηκαν στην εκδήλωση.

Στη φωτογραφία: Από αριστερά, ο Ευρωβουλευτής της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Λευτέρης Χριστοφόρου, ο Έλληνας Ευρωβουλευτής κ. Θοδωρής Ζαγοράκης, η Διευθύντρια Ενεργειακής Πολιτικής και Διεθνών Σχέσεων Ομίλου ΕΛΠΕ κα Λιάνα Γούτα, η Ευρωβουλευτής κα Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου, ο Γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου FuelsEurope κ. Τζον Κούπερ, η Ευρωβουλευτής και μέλος της Επιτροπής Μεταφορών και Επικοινωνιών κα Ελισσάβετ Βόζεμπεργκ η οποία φιλοξενήθηκε την εκδήλωση και δίπλα της ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ κος Γιάννης Παπαθανασίου.

 

 

 

 

Διαβάστε επίσης

Με εντολή του πρωθυπουργού κινήθηκαν οι διαδικασίες διερεύνησης των ευθυνών για τα προβλήματα στην Εθνική οδό- 'Ηδη αντικαταστάθηκε ο διοικητής του Β' Τμήματος Αυτοκινητοδρόμων ΑττικήςΕλλάδα

 Kατόπιν εντολής του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, οι υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής και Προστασίας του Πολίτη Μ. Χρυσοχοΐδης, κίνησαν τις διαδικασίες διερεύνησης...

Οι περιοχές της Πελοποννήσου που αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω χιονιού και παγετούΕλλάδα

  Εκχιονιστικά μηχανήματα των δήμων και των περιφερειών επιχειρούν συνεχώς σε τμήματα του ορεινού οδικού δικτύου των νομών Αχαΐας, Αρκαδίας και Κορινθίας, για να αντιμετωπίσουν τα ...

Κακοκαιρία Ζηνοβία: Οι νταλίκες που προκάλεσαν το «έμφραγμα» στην εθνική -Εντολή Καραμανλή για ελεύθερα διόδια Ελλάδα

Η ασφάλεια πάνω απ’ όλα δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής από την Μαλακάσα όπου είχαν ακινητοποιηθεί τα οχήματα λόγω της κακοκαιρίας και κατά την επίσκεψη...

Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα έχουν πολύ μεγάλη σημασία για την υπεράσπιση της αξίας του ΑνθρώπουΕλλάδα

Συνάντηση με τον πρόεδρο της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, Κωνσταντίνο Μενουδάκο, είχε νωρίτερα σήμερα, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος. Κατά την συνάντησ...

Άνοιξαν και τα δυο ρεύματα της νέας Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας στη ΜαλακάσαΕλλάδα

Άνοιξαν και τα δυο ρεύματα της νέας Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας στη Μαλακάσα, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης που βρίσκεται στο σημείο, μ...

Εντατικοποίηση των προσπαθειών διάνοιξης της Ε.Ο στις Αφίδνες ζήτησε ο περιφερειάρχης Αττικής από τη «Νέα Οδό»Ελλάδα

Να εντατικοποιήσουν τις προσπάθειές τους για την άμεση διάνοιξη της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας από το ύψος διοδίων στις Αφίδνες και στα δύο ρεύματα, ζήτησε ο Περιφερειάρχης Αττικής...