ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές επενδύουν σε νέα δεξαμενόπλοια

 
 
 
Της Αναστασίας Βαμβακά/capital.gr

Η μία είδηση διαδέχεται την άλλη για τις επενδύσεις Ελλήνων εφοπλιστών σε νεότευκτα δεξαμενόπλοια. Εκτός από τα μεγάλα, τα VLCC, το ενδιαφέρον συγκεντρώνουν και τα suezmax.

Τον Μάρτιο του 2023 το βιβλίο παραγγελιών δεξαμενοπλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου αντιπροσώπευε μόνο το 3,3% του υφιστάμενου στόλου, το χαμηλότερο σημείο από το 1996!. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια του 2023 οι παραγγελίες για πλοία suezmax αυξήθηκαν ραγδαία και οι παραγγελίες για VLCC ακολούθησαν.

Μέχρι τον Φεβρουάριο του 2024 η αναλογία του βιβλίου παραγγελιών αργών δεξαμενόπλοιων προς τον στόλο είχε αυξηθεί στο 6,2%. Το 70% της μεταφορικής ικανότητας των πλοίων που ξεκίνησαν να κατασκευάζονται το 2023 και αυτών που η κατασκευή άρχισε φέτος θα παραδοθεί μεταξύ του 2026 και του τέλους του 2027. Ως εκ τούτου, οι τιμές των ναύλων θα υποστηριχθούν από τη χαμηλή αύξηση του στόλου μέχρι τότε.

Τα στοιχεία αυτά φέρνουν και τη διατήρηση των υψηλών ναύλων για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η υγιής και ιδιαίτερα κερδοφόρα ναυλαγορά όπως και η μετατόπιση του εμπορίου προς μεγαλύτερες αποστάσεις μετά την κρίση Ουκρανίας - Ρωσίας και τώρα τον περιορισμό του εμπορίου από την Ερυθρά και τον Παναμά, είναι οι αιτίες που οι Έλληνες εφοπλιστές επενδύουν σημαντικά στα τανκερς. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Cardiff Marine του Γιώργου Οικονόμου και η Polembros Shipping που ελέγχεται από τον Σπύρο Πολέμη έχουν αναφερθεί ότι και οι δύο έχουν παραγγείλει δύο συν ένα πλοίο των 157.000 dwt στην Κίνα, αντίστοιχα. Το κόστος για την Cardiff ανέρχεται στα στα 83 εκατομμύρια δολάρια το καθένα και  έτος παράδοσης το 2026. Η Polembros, με κλειστές ακόμα τις πληροφορίες για την τιμή των πλοίων, φαίνεται πως έχει συμφωνήσει για πρόωρη παράδοση το 2025, μετά από παρόμοια παραγγελία για δύο πλοία στο  ίδιο κινεζικό ναυπηγείο πέρυσι. 

Οι παραγγελίες αυτές ακολουθούν την πιο πρόσφατη παραγγελία που έκλεισε επίσης η Dynacom του Γ. Προκοπίου για ένα "ζευγάρι" suezmaxes δεξαμενόπλοια, με κόστος 83 εκατομμύρια δολάρια το καθένα και παράδοση το 2027.Αντίστοιχα και η Latsco του Πάρι Κασιδόκωστα παρήγγειλε τέσσερα δεξαμενόπλοια τύπου LR2 στη Hyundai Vietnam για 70 εκατομμύρια δολάρια το καθένα και παράδοση το 2027, ενώ η Chemnav του Παύλου Κορώνη συνήψε συμβόλαιο με ένα δεξαμενόπλοιο μεθανόλης 50.000 dwt στη Νότια Κορέα.

Διαβάστε επίσης

Σε φιάσκο εξελίσσεται η εφαρμογή myNAT: δυσλειτουργίες, λάθη και πολλά παράπονα από τους ναυτικούςΝαυτιλία

Αμέτρητα μηνύματα έχουμε λάβει από συνάδελφους ναυτικούς σχετικά με την νέα πολυδιαφημισμένη εφαρμογή του Ν.Α.Τ myNAT. Τα λάθος στοιχεία των ναυτικών, τα κενά στοιχεία σε αυτούς πο...

Μνημόνιο Συνεργασίας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής υπογράφηκε σήμεραΝαυτιλία

Στόχος η άρτια επιστημονική τεκμηρίωση δράσεων και πρωτοβουλιών του ΝΑΤ για την ανάπτυξη των ανθρώπινων πόρων της Ελληνικής Ναυτιλίας, επισημαίνεται σε σημερινό Δελτίο Τύπου του Να...

Celestyal: Ενισχυμένο πρόγραμμα κρουαζιέρων για το 2025 λόγω αυξημένης ζήτησηςΝαυτιλία

Ανανέωσε το πρόγραμμα  κρουαζιέρων  της για το 2025 η Celestyal, αυξάνοντας τον αριθμό των κρουαζιέρων «Ονειρεμένη Αδριατική» και «Ημέρες Ερήμου» που βρίσκονται σε προσφορά. Οι δύο...

Πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μήκους 368 μέτρων προσέκρουσε με γερανούς σε λιμάνι της Τουρκίας (Βίντεο)Ναυτιλία

  Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με σημαία Χονγκ Κονγκ YM Witness, το οποίο ανήκει στην εταιρείας Yang Ming Marine Transport Corporation της Ταϊβάν, προκάλεσε ένα πολύ σοβα...

Μελίνα Τραυλού: "Η ναυτιλία των Ελλήνων ήταν, είναι και θα είναι αρωγός στο έργο του κοινού καλού"Ναυτιλία

Πραγματοποιήθηκε τελετή παράδοσης  πέντε οχημάτων  ειδικού τύπου προς το  Πυροσβεστικό Σώμα  από την  Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών , στο πλαίσιο της δωρεάς ύψους 2.500.000 ευρώ του 202...

ΟΝΕΧ – Attica Group: Συμφωνία για ναυπήγηση επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίουΝαυτιλία

Το πρώτο που θα κατασκευαστεί σε ελληνικά ναυπηγεία μετά από 17 χρόνια Συμφωνία για ναυπήγηση στις γιάρδες της Ελευσίνας  επιβατηγού –οχηματαγωγού πλοίου μήκους 100 μέτρων  θα υπογ...

Στυλιανίδης: "Το Mεταφορικό Ισοδύναμο θα ισχύσει με βάση την αναλογικότητα"Ναυτιλία

Τη διαβεβαίωση ότι το Μεταφορικό Ισοδύναμο θα συνεχιστεί με βάση την αρχή της αναλογικότητας, ότι «η Κρήτη δεν θα θυματοποιηθεί» και πως αναζητούνται νέα χρηματοδοτικά εργαλεία για...

Η Χίος πρωτοπορεί με πρόγραμμα για το μετριασμό της Κλιματικής ΑλλαγήςΝαυτιλία

Με ευρεία συμμετοχή της Χιακής κοινωνίας και μεγάλη επιτυχία διεξήχθη στις 5 Μαρτίου 2024 στη Χίο, Συνέδριο για την Κλιματική Αλλαγή. Διοργανωτές του Συνεδρίου, που έλαβε χώρα, στο...