ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
image description

Με δαπάνες της LAMDA οι εργασίες κατεδάφισης στο Ελληνικό

«Οι χρήσεις γης έχουν καθοριστεί πλήρως με τις Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις που εκδόθηκαν το καλοκαίρι, έχουν οριστικοποιηθεί και δεν θα υπάρξει διαφοροποίηση», ανέφερε για το Ελληνικό ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δημήτρης Οικονόμου, με αφορμή τη συζήτηση στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, των διατάξεων για τις κατεδαφίσεις αυθαιρέτων στο Μητροπολιτικό Πόλο Ελληνικού-Αγίου Κοσμά. Ο υπουργός υπογράμμισε ότι η εκτέλεση των εργασιών κατεδάφισης θα υλοποιηθεί με δαπάνες του επενδυτή, δηλαδή της Lamda Development. 
«Για να κατεδαφίσεις ένα οποιοδήποτε κτίριο, αυτό πρέπει να είναι νόμιμο ή να έχει τακτοποιηθεί με το νόμο των αυθαιρέτων. Στο Ελληνικό υπάρχουν, σχεδόν, γύρω στα 1.000 κτίσματα που έχουν κατασκευαστεί σε διαφορετικές εποχές, από διαφορετικούς φορείς και με διαφορετικές διαδικασίες. Το τι είναι νόμιμο, τι είναι ημινόμιμο από όλα αυτά και τι είναι αυθαίρετο είναι μια ιστορία η οποία για να ξεκαθαριστεί χρειάζονται τρία χρόνια», εξήγησε για την προωθούμενη διάταξη ο Δημήτρης Οικονόμου και πρόσθεσε: «Το δημόσιο πουλάει στη LAMDA. O πωλητής,  για να μπορεί να κάνει μεταβίβαση, πρέπει να μην έχει εκκρεμότητες, σε σχέση με τη νομιμότητα των ακινήτων του. Δυστυχώς, αυτό δεν έχει ξεκαθαρίσει τόσα χρόνια και έπρεπε να ξεκαθαρίσει τώρα, αλλιώς δεν θα μπορούσε να γίνει μεταβίβαση. Πώς θα γινόταν με κτίσματα τα οποία δεν είναι τακτοποιημένα ή τουλάχιστον δεν έχουν αυτό το οποίο κάνουμε εμείς σήμερα, να θεωρούνται νόμιμα εξ ορισμού; 'Αρα, αυτός είναι ο λόγος και είναι προφανής και απλώς, αλλιώς θα σήμαινε ότι θα πάμε 3 χρόνια πίσω». 
Στο ερώτημα που τέθηκε από τους βουλευτές της αντιπολίτευσης, «ποιος θα πληρώσει», ο υφυπουργός ανέφερε: «Προφανώς θα πληρώσει η LAMDA, η οποία δεν απαλλάσσεται από καμία υποχρέωση που έχει». 
Είχε προηγηθεί η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Πέτη Πέρκα, η οποία υπογράμμισε ότι τις κατεδαφίσεις, σύμφωνα με τη σύμβαση, έχει υποχρέωση να τις κάνει ο επενδυτής. «Εδώ τώρα ή θα κάνει μια δωρεά ο επενδυτής για να φανεί ότι ξεκινάει το Ελληνικό -τάχα - με κάποιες κατεδαφίσεις ή θα τις χρεωθεί το ελληνικό δημόσιο και δε θέλω να το πιστέψω», δήλωσε η βουλευτής, η οποία επισήμανε πάντως, ότι έχει στα χέρια της τη ρύθμιση που φέρνει σήμερα η κυβέρνηση, ως πρόταση της «LAMDA».
Ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής Χρήστος Γκόκας, προειδοποίησε ότι με τον τρόπο που προχωρούν οι νομιμοποιήσεις αυθαιρέτων στον χώρο του Ελληνικού, μπορεί να προκύψουν θέματα αρμοδιοτήτων, «και αντί να επιταχύνουμε την κατεδάφιση, που θέλουμε να προχωρήσουν οι εργασίες γρήγορα και να προχωρήσει αυτή η επενδυτική δραστηριότητα για την ανάπλαση του Ελληνικού, να βρεθούμε προ εκπλήξεων». Είπε επίσης, ότι σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επωμιστεί το κόστος το ελληνικό δημόσιο. 
Η βουλευτής του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου, ανέφερε ότι πρόκειται για μια ακόμα διάταξη που θα βαρύνει τους φορολογούμενους, αν και στη σύμβαση ήταν καθαρό ότι οι δαπάνες θα βάρυναν τον επιχειρηματικό όμιλο. 

 


Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβάστε επίσης

image descriptionΟικονομία

Με προσφορές που άγγιξαν τα 19 δισ. ευρώ έκλεισε αργά το μεσημέρι το βιβλίο προσφορών για την έκδοση του νέου 15ετούς ομολόγου.  Το έντονο ενδιαφέρον είχε ως αποτέλεσμα το επιτόκιο...

image descriptionΟικονομία

Έχουμε επιλέξει να προχωρήσουμε με την «ΟΝΕΧ» Το χρονοδιάγραμμα του σχεδίου εξυγίανσης του ναυπηγείου Ελευσίνας και τις συζητήσεις που έχουν γίνει μεταξύ του νυν ιδιοκτήτη του, κ. ...

image descriptionΟικονομία

Οι συνέργειες των Δήμων με τους κατά τόπους Εμπορικούς συλλόγους, και η αναπτυξιακή δυναμική που δημιουργούν στις κατά τόπους κοινωνίες ήταν στο επίκεντρο της συνεργασίας που είχαν...

image descriptionΟικονομία

Πρόκειται για ταμειακές μηχανές που έχουν λάβει άδειες καταλληλότητας με τις ΠΟΛ. 1234/2002 και 1135/2005 από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Η σχετική απόφαση του διοικητή τη...

image descriptionΟικονομία

Σύμφωνα με ανακοίνωση της κυβέρνησης, συγκροτείται Επιτροπή για την εκπόνηση του νέου Σχεδίου Ανάπτυξης για την Ελληνική Οικονομία. H Επιτροπή αποτελείται από οικονομολόγους που συ...

image descriptionΟικονομία

Ρεκόρ σημείωσε η επιβατική κίνηση στα ελληνικά αεροδρόμια την χρονιά που μας πέρασε με τους επιβάτες να φθάνουν τα 65,4 εκατ. επιβάτες.   Όπως προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία ...