ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

«Να επανέλθει η εξαγορά και η αναβάθμιση του Α΄ Μαγείρου»

Δελτίου τύπου εξέδωσε η ΠΕΝΕΝ με το οποίο ζητά να επανέλθει η εξαγορά και η αναβάθμιση του Α΄ Μαγείρου.

Αναλυτικότερα αναφέρει:

Καθημερινά σχεδόν στην ΠΕΝΕΝ έρχονται πολλά μηνύματα σχετικά με τον θεσμό που ήταν κατοχυρωμένος για την αναβάθμιση των συντάξεων των επιστασιών που ανήκουν στα πληρώματα (Λοστρόμοι – Ναύτες – Θαλαμηπόλοι – Μάγειροι – Μηχανοδηγοί – Ρεσπεντζέροι κ.α.)

Να διευκρινίσουμε ότι η ΠΕΝΕΝ όλα αυτά τα χρόνια (από το 2016 και μετά) είχε και έχει ως πάγιο αίτημα της την επαναφορά του συνταξιοδοτικού αυτού κινήτρου.

Αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων του ΔΣ στις κινητοποιήσεις, στις διαμαρτυρίες και παραστάσεις μας όχι μόνο το διατυπώνουμε, αλλά και αποφασιστικά το διεκδικούμε.

Ο νόμος Κατρούγκαλου (4387/2016) είναι γνωστός για τις σαρωτικές αλλαγές – ανατροπές που επέφερε σε όλους τους εργαζόμενους – συνταξιούχους και στους Ναυτεργάτες.

Απόρροια αυτού του αντιασφαλιστικού τερατουργήματος ήταν και η ουσιαστική κατάργηση του συνταξιοδοτικού κινήτρου της εξαγοράς και αναβάθμισης των πληρωμάτων στην σύνταξη του Α’ Μαγείρου.

Γιατί ουσιαστικά έχει καταργηθεί η αναβάθμιση του Α Μαγείρου

Όπως είναι γνωστό πριν το Νόμο Κατρούγκαλου η σύνταξη υπολογιζόταν με βάση τις υπηρεσίες που είχαν διανύσει οι ασφαλισμένοι την τελευταία τετραετία, ενώ η σύνταξη στις περιπτώσεις πλήρης συνταξιοδότησης ανέρχονταν στο 70% του μισθού ενεργείας και του 22% του επιδόματος Κυριακών.

Ο μισθός του Α’ Μαγείρου είναι 24% παραπάνω από του Ναύτη, με τον νόμο 1711 /1987 δινόταν η δυνατότητα να πληρώσουμε την διαφορά των κρατήσεων πχ μεταξύ Ναύτη και Α’ Μαγείρου και η σύνταξη εφόσον υπολογιζόταν μόνο την τελευταία τετραετία να αυξηθεί περίπου κατά 24 %.

Αν και το κόστος εξαγοράς σήμερα παραμένει το ίδιο και δεν έχει αλλάξει αυτό δεν σημαίνει ότι η σύνταξη θα αυξηθεί κατά 24% πληρώνοντας την διαφορά των εισφορών (κρατήσεων) της τελευταίας τετραετίας.

Διότι θα υπολογιστεί ο μέσος όρος των αποδοχών των υπηρεσιών που έχουν διανύσει από το 2002 οι ενδιαφερόμενοι και μετά ανάλογα τα χρόνια της υπηρεσίας θα βγει ένα ποσοστό αναπλήρωσης το οποίο ξεκινά από 15% και φτάνει μέχρι 50 %, το οποίο θα προστεθεί στην εθνική σύνταξη.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η εξαγορά που θα χρειαστεί να πληρώσουμε και σήμερα είναι ενδεικτικά 10.500 ευρώ, όμως θα χρειαστούν να περάσουν 12-15 χρόνια για να γίνει η απόσβεση και να αρχίσουμε να καρπωνόμαστε την όποια διαφορά!

Η αποπληρωμή της εξαγοράς.

Πριν τον νόμο 4387/2016 η αποπληρωμή γινόταν με την διαφορά τις αναβάθμισης Ναύτη- Α’ Μαγείρου μέχρι να αποπληρωθεί η διαφορά των απομαχικών, ενώ τώρα κρατείτε το ? της σύνταξης μέχρι την πλήρη αποπληρωμή.

Με τα δεδομένα αυτά το δικαίωμα της αναβάθμισης υπάρχει μεν αλλά ουσιαστικά και πρακτικά γίνεται ασύμφορο και άχρηστο!

Απαιτούμε την επαναφορά της αναβάθμισης

Σύμφωνα με τα σημερινά ισχύοντα και τους σχετικούς υπολογισμούς η οποιαδήποτε περίπτωση εξαγοράς που αφορά όσους έχουν συνεχή θαλάσσια υπηρεσία μετά το 2002 είναι πρακτικά ανώφελη και η απόδοση της ασήμαντη!

Προκειμένου να επανέλθει ουσιαστικά το δικαίωμα – κίνητρο της αναβάθμισης θα πρέπει ο μέσος όρος των αποδοχών που υπολογίζονται από αυτές που θα προκύψει η ανταποδοτική σύνταξη στην περίπτωση της αναβάθμισης, να είναι αυτές για τις οποίες ο Nαυτεργάτης έχει καταβάλει τις ασφαλιστικές διαφορές των τελευταίων 48 μηνών και όχι όλες οι υπηρεσίες που έχουν διανυθεί από το 2002 και μετά.

Η ΠΕΝΕΝ στα πλαίσια της παρέμβασης και της οργανωμένης της δράσης θα αναδείξει ακόμα περισσότερο το ζήτημα αυτό προβαίνοντας άμεσα στην διεκδίκηση του θα απευθυνθεί στο Υπουργείο Εργασίας, στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, τον ΕΦΚΑ- ΝΑΤ και στα πολιτικά κόμματα.

Το πιο σημαντικό είναι αυτό να γίνει υπόθεση (όπως και η συνολική κατάργηση του αντιφασιστικού θεσμικού πλαισίου) των Ναυτεργατών τόσο μέσα όσο και έξω από τα καράβια.

Η Διοίκηση της ΠΕΜΕΝ

e-nautilia.gr

Διαβάστε επίσης

Attica Group: 50% έκπτωση σε οικογένειες με τρία παιδιά - Για τα δρομολόγια Αργοσαρωνικού - Β.Ν.Αιγαίου - ΚρήτηςΝαυτιλία

Η  Attica Group , ο μεγαλύτερος ελληνικός όμιλος επιβατηγού ναυτιλίας και μητρική εταιρεία των κορυφαίων ακτοπλοϊκών εταιρειών  Blue Star Ferries, Hellenic Seaways, ΑΝΕΚ lines, Sup...

Σε φιάσκο εξελίσσεται η εφαρμογή myNAT: δυσλειτουργίες, λάθη και πολλά παράπονα από τους ναυτικούςΝαυτιλία

Αμέτρητα μηνύματα έχουμε λάβει από συνάδελφους ναυτικούς σχετικά με την νέα πολυδιαφημισμένη εφαρμογή του Ν.Α.Τ myNAT. Τα λάθος στοιχεία των ναυτικών, τα κενά στοιχεία σε αυτούς πο...

Μνημόνιο Συνεργασίας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής υπογράφηκε σήμεραΝαυτιλία

Στόχος η άρτια επιστημονική τεκμηρίωση δράσεων και πρωτοβουλιών του ΝΑΤ για την ανάπτυξη των ανθρώπινων πόρων της Ελληνικής Ναυτιλίας, επισημαίνεται σε σημερινό Δελτίο Τύπου του Να...

Celestyal: Ενισχυμένο πρόγραμμα κρουαζιέρων για το 2025 λόγω αυξημένης ζήτησηςΝαυτιλία

Ανανέωσε το πρόγραμμα  κρουαζιέρων  της για το 2025 η Celestyal, αυξάνοντας τον αριθμό των κρουαζιέρων «Ονειρεμένη Αδριατική» και «Ημέρες Ερήμου» που βρίσκονται σε προσφορά. Οι δύο...

Πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μήκους 368 μέτρων προσέκρουσε με γερανούς σε λιμάνι της Τουρκίας (Βίντεο)Ναυτιλία

  Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με σημαία Χονγκ Κονγκ YM Witness, το οποίο ανήκει στην εταιρείας Yang Ming Marine Transport Corporation της Ταϊβάν, προκάλεσε ένα πολύ σοβα...

Μελίνα Τραυλού: "Η ναυτιλία των Ελλήνων ήταν, είναι και θα είναι αρωγός στο έργο του κοινού καλού"Ναυτιλία

Πραγματοποιήθηκε τελετή παράδοσης  πέντε οχημάτων  ειδικού τύπου προς το  Πυροσβεστικό Σώμα  από την  Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών , στο πλαίσιο της δωρεάς ύψους 2.500.000 ευρώ του 202...