ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Οικογένεια Καρνέση: «Όποιος μείνει τελευταίος τα παίρνει όλα» – Παγιδευμένοι από την συμφωνία του 1994

Σάββας Αθανασίου/mononews.gr

Ο καπετάνιος, ο μηχανικός, η δικηγόρος, η γιατρός και η φαρμακοποιός, τα παιδιά του κρεοπώλη από την Ελευσίνα που έγιναν εφοπλιστές

Τα πέντε παιδιά του Νικόλα του χασάπη από την Ελευσίνα που έπαιρνε τα ζώα από τις στάνες της Μάνδρας και της Ελευθερίας Καρνέση, ακολούθησαν το όνειρο του κάθε φιλόδοξου νέου μετά την Κατοχή.

Σπούδασαν και προσπάθησαν να διακριθούν κοινωνικά μέσα στα επόμενα χρόνια. Ο Σπύρος, πήγε στην Ανώτατη Δημόσια Σχολή Εμπορικού Ναυτικού στον Ασπρόπυργο. Ο Προκόπης έγινε μηχανικός. Μπαρκαρούτσοι και οι δύο, αλλά πεισματάρηδες και “σφιχτοχέρηδες”, σε αντίθεση με την πλειοψηφία των ναυτικών που τις πολυήμερες παραμονές στα λιμάνια, τους μισθούς που έπαιρναν σε λίρες Αγγλίας τις σπαταλούσαν στα καταγώγια με γυναίκες.

Τα τρία κορίτσια, πήραν πανεπιστημιακή μόρφωση. Η Αγγελική γιατρός, η Δέσποινα, δικηγόρος και η Μαρία, φαρμακοποιός.

Τα πέντε παιδιά ήταν πάντα μαζί. Μεγάλωσαν σε μια φτωχική οικογένεια και με τις αρχές και τις αξίες που είχαν τότε οι οικογένειες στις φτωχογειτονιές.

Μονιασμένοι προχώρησαν και δημιούργησαν μια γιγαντιαία περιουσία. Απέκτησαν πλοία, ακίνητη περιουσία, γραφεία στην Ελλάδα, στο Λονδίνο και σε άλλες χώρες του κόσμου, δικό τους νησί στο νότιο Ευβοϊκό. Όμως, παρέμειναν απλοί άνθρωποι προσιτοί, φιλικοί.

Απέφευγαν συστηματικά τη δημοσιότητα, κυκλοφούσαν άγνωστοι στο πλήθος, αλλά είχαν μεγάλη άνεση να τριγυρίζουν στα κοσμικά σαλόνια και είχαν διεθνείς διασυνδέσεις με σημαντικές προσωπικότητες.

Όμως, μετά τον θάνατο του Προκόπη τον Αύγουστο 2011, όλα άλλαξαν. Τα τελευταία χρόνια, ο Σπύρος, η Μαρία και η Δέσποινα ενεπλάκησαν σε μια μακροχρόνια δικαστική διαμάχη.

Τα παιδιά τους, έμειναν μακριά από αυτόν τον οικογενειακό εμφύλιο. Τουλάχιστον δεν ενεπλάκησαν στα εξώδικα που έγιναν γνωστά το τελευταίο χρόνο.

Τα παιδιά του Σπύρου, Νίκος και Ελευθερία Καρνέση, από το 2013, ίδρυσαν την European Maritime Navigation. Η τρίτη τους αδελφή, η Αντζελίκ – Αγγελική, συμμετέχει στο διοικητικό συμβούλιο της Elinoil.

O Μάριος Καρνέσης, γιος του Προκόπη, ακολούθησε μια αυτόνομη ναυτιλιακή πορεία, δημιουργώντας την MPK Shipping.

Η οικογένεια Καρνέση, εκτός από το χτίσιμο ενός στόλου από ποντοπόρα πλοία, επεκτάθηκε και σε άλλες επαγγελματικές δραστηριότητες, όπως στο real estate, στην ακτοπλοΐα, δρομολογώντας τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία, “Πανόραμα” και “Εύβοια Σταρ” στη γραμμή, Ραφήνας – Μαρμάρι.

Δημιούργησαν την εταιρεία Ελινόϊλ με ένα δίκτυο 580 πρατηρίων βενζίνης, με δυνατότητα μεταφοράς βυτίων, την χρηματιστηριακή εταιρεία “Πήγασος”.

Τα πλοία τα διαχειρίζονταν η European Navigation Inc., που ιδρύθηκε το 1979. Συνολικά αγοράστηκαν 35 πλοία από τότε.

Η εταιρεία σήμερα European Product Carriers κατέχει δεκατρία πλοία που μεταφέρουν χημικά και πετρέλαια. Από αυτά, τα τρία, είναι τα μικρά ανεφοδιαστικά δεξαμενόπλοια, Elin Poseidon, Apiliotis, Zefyros. Τα έξι ταξιδεύουν με την ελληνική σημαία.

 

“Δεν ξέρουμε που να ξοδέψουμε τα χρήματα μας”

Όμως, αυτή η αγαπημένη οικογένεια έφτασε στα Δικαστήρια. Η Μαρία Καρνέση, η Δέσποινα Καρνέση και ο άντρας της, Αντώνης Βλασσάκης προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη, διεκδικώντας ένα ποσό 325 εκατομμυρίων ευρώ από τον αδελφό τους Σπύρο Καρνέση.

Στις αγωγές και στις ανταγωγές που αντάλλαξαν αναδείχθηκαν όλες οι λεπτομέρειες και οι οικογενειακές συμφωνίες για τα μερίδια, τα μερίσματα, τη διαδοχή.

Στην ιδιόχειρη συμφωνία, που έγραψε ο ίδιος ο Σπύρος Καρνέσης, αναφέρει προφητικά:

«Ολοι μας ας αναλογισθούμε ότι το επόμενο στάδιο μετά από εδώ, θέλει μεγάλη προσοχή, σύνεση και αυτοκριτική, διότι είναι ακριβώς το στάδιο που επειδή τα έχουμε όλα και τόσο πλούσια ούτε ο θεός, ούτε η συνείδησή μας δεν μας επιτρέπουν να έχουν παράπονο, διότι εάν μετά από όλα αυτά έχουμε παράπονο, είναι τόσο άδικο που μπορεί να μας οδηγήσει είτε σε ζημία της εταιρείας ή και χειρότερο της υγείας μας».

Μάλιστα, στην παράγραφο 28 της αγωγής που κατέθεσαν τον Φεβρουάριο του 2023, επισημαίνεται με ακρίβεια πως θα γίνει η διαδοχή σε περίπτωση που κάποιος από τα αδέλφια ήθελε να αποχωρήσει από την εταιρεία:

Με άλλα λόγια, συμφωνήθηκε ότι σε περίπτωση αποχώρησης ή θανάτου οιουδήποτε εξ ημών η εταιρεία θα συνέχιζε από τους υπόλοιπους για αόριστο χρόνο, χωρίς να επιτρέπεται να εισέρχεται οποιοσδήποτε τρίτος σε αυτήν λόγω κληρονομικής διαδοχής, αφού ρητά προβλέφθηκε και στο ως άνω έγγραφο ότι, αν κάποιος αποχωρήσει, με απόφαση των λοιπών εταίρων τού αποδίδεται ένα ποσό για το ποσοστό του.

Μάλιστα, στο οικογενειακό συμφωνητικό, έγραφε και το εξής: «Τα assets και των δύο εταιρειών δεν κατανέμονται και εάν εν πάση περιπτώσει κάποιος ήθελε να αποχωρήσει και να πάρει το ποσοστό του τότε θα συνέλθει το διοικητικό συμβούλιο να καθορίσει το ποσοστό. Αυτό προϋποθέτει τουλάχιστον 3 months notice. Δηλαδή έπρεπε να υπάρχει ειδοποίηση τριών μηνών για την αποχώρηση κάποιου».

 

Σημειώνεται ότι στο διοικητικό συμβούλιο των εταιρειών τα μέλη ήταν ο Σπύρος Καρνέσης ως πρόεδρος, Αντώνης Βλασσάκης ως αντιπρόεδρος, Δέσποινα Καρνέση – Βλασσάκη ως νομικός σύμβουλος, Μαρία Καρνέση – Λαδά ως οικονομικός σύμβουλος και η Αγγελική Καρνέση – Τσιόντση, ως μέλος.

Ουσιαστικά, αποκλείοντας τις συζύγους και τα παιδιά να τους διαδεχθούν, είτε στην αποχώρηση είτε στην περίπτωση θανάτου, αποδέχονταν την μοιραία κατάληξη:

“Όποιος μείνει τελευταίος από τα αδέλφια, θα τα πάρει όλα”.

Βέβαια, οι κληρονόμοι, προβλέφθηκε ότι θα αποζημιώνονται και θα αποχωρούν από την εταιρεία, ενώ θα παραιτούνται από κάθε δικαίωμα και αξίωση από την οικογενειακή εταιρεία.

Αυτή η δέσμευση που έθεσαν τα αδέλφια, ήταν τελικά και η αυτοπαγίδευση τους, δεδομένου ήταν και η αιτία που κατέληξαν να συγκρουστούν τα συμφέροντα των προσωπικών τους οικογενειών και των παιδιών τους.

Η εξέλιξη της οικογενειακής ναυτιλιακής εταιρείας

Η ρότα της οικογένειας ξεκίνησε με την αγορά του φορτηγού πλοίου, του Europe 1, το 1978, επενδύοντας ένα ποσό 300.000 δολαρίων και το 1994, όταν υπέγραψαν το οικογενειακό συμφωνητικό, ο στόλος τους αποτελούνταν από 27 ποντοπόρα πλοία, από τα οποία τα 15 ήταν δεξαμενόπλοια.

Σε αυτό το περίφημο συμφωνητικό της 21ης Μαΐου 1994, περιέγραφε την προηγούμενη οικονομική κατάσταση της οικογένειας και πως είχε διαμορφωθεί:

«Αναλογισθείτε σε τι μέρος καθόμαστε και κάνουμε αυτό το Συμβούλιο. Αναλογισθείτε τους μισθούς που παίρνουμε, τα μεγέθη διανομής κερδών, τα σπίτια που ζούμε, τα εξοχικά μας, τα κότερα, τον τρόπο ζωής μας και επίσης αναλογισθείτε πώς είμασταν πριν 20 χρόνια».

«…Και τότις πέστε ένα μεγάλο ευχαριστώ στο Θεό που:

Α. Μας χαρίζει ακόμη το μεγαλύτερο αγαθό, την υγείαν (πρέπει να την κρατήσουμε όσο μπορούμε).

Β. Μας χαρίζει πληθώρα χρημάτων που πράγματι δεν ξέρουμε που να τα ξοδέψουμε.

Γ. Ολοι μας ας αναλογισθούμε ότι το επόμενο στάδιο μετά από εδώ θέλει μεγάλη προσοχή, σύνεση και αυτοκριτική διότι είναι ακριβώς το στάδιο που επειδή τα έχουμε όλα και τόσο πλούσια, ούτε ο θεός, ούτε η συνείδησή μας δεν μα επιτρέπει να έχουμε παράπονο διότι αν μετά από όλα αυτά έχουμε παράπονο, είναι τόσο άδικο που μπορεί να μας οδηγήσει σε ζημία της εταιρίας ή και χειρότερο της υγείας μας».

Τελικά, με την αυτοπαγίδευση, προκλήθηκε οικονομική ζημία και εβλήθη και η υγεία τους.

Στο συμφωνητικό, περιέγραφε με σαφήνεια και τα μερίδια:\Τα καθαρά κέρδη, θα διανέμονται σε ποσοστό 38% επί του οποίου ο Σπύρος Καρνέσης θα δικαιούται 10/38, ο Προκόπης Καρνέσης 10/38, η Μαρία και η Δέσποινα Καρνέση από 5/38, ο Αντώνης Βλασσάκης 3/38 ενώ 1/38 δόθηκε στην Αγγελική Καρνέση – Τσιόντση , 1/38 στην μητέρα τους, Ελευθερία Καρνέση, ενώ 3/38 ορίσθηκε να δοθεί ως bonus στα στελέχη της εταιρείας.

Η είσοδος στον εφοπλισμό και οι διαφορετικές προσεγγίσεις

Ο Σπύρος Καρνέσης, σε μια αυτοβιογραφική αφήγηση, για τις ανάγκες υπεράσπισης των απόψεων του, υποστηρίζει:

«Εγώ, το δεύτερο κατά σειρά παιδί, ήμουν αριστούχος μαθητής και η εισαγωγή μου στο Πολυτεχνείο ήταν βέβαιη. Εξαιτίας της οικονομικής μας κατάστασης, όμως, ήταν απαγορευτική η επιλογή αυτού του δρόμου».

Η Αγγελική ενηλικιώθηκε και ο πατέρας Νίκος Καρνέσης, κατάφερε με τα χίλια ζόρια να μαζέψει τις 5.000 δραχμές που χρειάζονταν για την εισαγωγή της στην Ιατρική. Ο Σπύρος Καρνέσης, όμως, ήταν φιλόδοξος. και στα 17 του μπήκε με υποτροφία στη σχολή εμποροπλοιάρχων στον Ασπρόπυργο και τότε κατάλαβε ότι ήταν γεννημένος για τη ναυτιλία:

«Η θάλασσα πάντα με γοήτευε και αυτή ήταν η ευκαιρία μου». Αποφοίτησε με άριστα το 1958 και αμέσως έπιασε δουλειά για ένα χρόνο ως δόκιμος πλοίαρχος σε ένα τάνκερ ιδιοκτησίας Στρατή Ανδρεάδη, ενός από τους σπουδαιότερους εφοπλιστές και ισχυρότερους οικονομικούς παράγοντες, ενώ τα επόμενα χρόνια, σε ηλικία 20 χρονών, ο Σπύρος, θα δουλέψει σε φορτηγό πλοίο του Αλέκου Γουλανδρή και στα 29 του θα γίνει ο νεότερος πλοίαρχος στα χρονικά, σε δεξαμενόπλοιο του Σταύρου Νιάρχου.

«Ολοκλήρωσα την θαλάσσια υπηρεσία μου το 1969, έχοντας αποκομίσει πολύτιμες εμπειρίες. Ήταν τέτοιος ο ζήλος και το ενδιαφέρον μου να τα μάθω όλα που ακόμα και στα ταξίδια μου μελετούσα αδιάκοπα. Η εργασία μου ως ναυτικός μου έδωσε τη δυνατότητα να έχω ικανοποιητικά εισοδήματα και έτσι ήμουν σε θέση να στηρίζω την πατρική μου οικογένεια».

Για τις σπουδές της αδελφής του, είπε:

«Η αδελφή μου, Μαρία, απέτυχε στις εξετάσεις και έτσι έπρεπε να τη στείλουμε στην Ιταλία να σπουδάσει φαρμακευτική. Ένας κρεοπώλης από την Ελευσίνα δεν είχε σε καμία περίπτωση τη δυνατότητα να σπουδάσει παιδιά και μάλιστα στην Ιταλία.

Ωστόσο, η Μαρία Καρνέση, αρνείται το επιχείρημα του Σπύρου, και ανταπαντά:

“Σπούδασα φαρμακευτική στο Μπάρι της Ιταλίας με υποτροφία από το ιταλικό κράτος. Αρίστευσα, ενώ έκανα και μεταπτυχιακές σπουδές στο Λονδίνο».

Ο Σπύρος με το μεταπτυχιακό και τις γνωριμίες που απέκτησε, έκανε το επόμενο βήμα στη στεριά:

‘Ο συμφοιτητής μου, Γιώργος Τσαβλίρης, με σύστησε στον πασίγνωστο εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνο και τον Νικόλαο Παπαλιό, επίσης μεγάλο εφοπλιστή της εποχής. Τότε ήταν που ο Μαρτίνος μου πρότεινε να αναλάβω τη διεύθυνση του γραφείου του στο Λονδίνο”.

Κατάφερε, όπως λέει ο Σπύρος Καρνέσης, να φέρει στο Λονδίνο τόσο την αδελφή του, Δέσποινα για μεταπτυχιακό στο ναυτικό δίκαιο, όσο και τον αδελφό του Προκόπη που τον προσέλαβε στην εταιρεία.

Μέχρι το 1978 είχε εργαστεί επί 7 χρόνια ως διευθυντής στη ναυτιλιακή του Μαρτίνου και πλέον στα 39 αποφάσισε να αποκτήσει το πρώτο πλοίο.

«Το 1978 όντας ακόμα διευθυντής στην East Med δημιουργήθηκε ευκαιρία για μένα να αποκτήσω δύο πλοία. Εκτός του τραπεζικού δανεισμού, έβαλα κάποια δικά μου χρήματα, δανείστηκα από δύο συνεταίρους και έλαβα το ποσό των 20.000 δολαρίων από τον γαμπρό μου – τον Διονύση Τσιόντση, σύζυγο της αδελφής του Αγγελικής – το οποίο του το επέστρεψα μέσα σε 6 μήνες».

Για την απόκτηση του πρώτου πλοίου, η Μαρία και η Δέσποινα Καρνέση, ισχυρίστηκαν στην αγωγή τους:

«Το 1978 αγοράσαμε το πρώτο μας πλοίο με τίμημα 300.000 δολαρίων. Για την αγορά μάλιστα εκτός του δανείου, η Δέσποινα κατέβαλε 16.000 δολάρια, ο σύζυγος της Αγγελικής κατέβαλε 20.000 δολάρια και επιπλέον δανειστήκαμε από άλλα τρίτα άτομα».

Η ιστορία της εταιρείας

Η European Navigation Inc. ιδρύθηκε το 1979. Ιστορικά, ο όμιλος έχει διαχειριστεί έναν μέσο στόλο περίπου 35 πλοίων που εκτείνονται από δεξαμενόπλοια χημικών έως VLCC και εύχρηστα σε μεγάλα VLOC/Capesize bulkcarriers.

Η εταιρεία διαχειρίζεται σήμερα ένα στόλο συνολικής χωρητικότητας περίπου 1.200.000 dwt. Το πρώτο συνθετικό όνομα των πλοίων είναι ELKA.

Ο όμιλος χρησιμοποιεί και τον όνομα European Product Carriers Ltd. Ο στόλος αυτή τη στιγμή αποτελείται από δύο shuttle tankers DP2 Suezmaxes που κατασκευάστηκαν το 2013 στο STX στην Κορέα, τέσσερα δεξαμενόπλοια LR2 και οκτώ δεξαμενόπλοια MR, όλα κατασκευασμένα μεταξύ 2001 και το 2005 και τρία μικρά δεξαμενόπλοια για την εγχώρια ελληνική αγορά που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2004 και 2006.

Η εταιρεία σε όλη την ιστορία της ακολούθησε μια συντηρητική στρατηγική επέκτασης και ναυπήγησε πέντε δεξαμενόπλοια MR στο STX στην Κορέα που παραδόθηκαν το 2014 και το 2015.

Τα κεντρικά γραφεία της European Navigation Inc. βρίσκονται στην Αθήνα, Ελλάδα. Ο όμιλος διατηρεί επίσης γραφεία αντιπροσωπείας στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη υπεύθυνα για όλες τις εμπορικές δραστηριότητες (κυρίως ναυλώσεις, S&P, χρηματοοικονομικά και ασφάλειες).

Το γραφείο στην Αθήνα είναι υπεύθυνο για την τεχνική διαχείριση, τη λειτουργία, την ασφάλιση και το πλήρωμα. Το πλήρωμα του στόλου προμηθεύεται από την Manila Crewing Academy του ομίλου υπό το εδραιωμένο γραφείο στη Μανίλα και το οποίο λειτουργεί πάνω από 20 χρόνια.

Η European Navigation Inc. εστιάζει έντονα στη μεταφορά εμπορευμάτων δια θαλάσσης με ασφαλή, υπεύθυνο και αποτελεσματικό τρόπο. Η εταιρεία παρέχει στους πελάτες της μια πρώτης τάξεως και αξιόπιστη εξυπηρέτηση μέσω της υψηλής ποιότητας των πλοίων, των πρακτικών και του προσωπικού της στη θάλασσα και στην ξηρά. Η Εταιρεία έχει εξαιρετικό ιστορικό σε θέματα ασφάλειας και εργάζεται συνεχώς για τον εντοπισμό, τον μετριασμό και τον έλεγχο των κινδύνων, προστατεύοντας ανθρώπους, περιουσίες και περιβάλλον από τυχαίες απώλειες.

Μέσω της καινοτομίας, η European Navigation Inc. έχει αναπτύξει λύσεις στον σχεδιασμό πλοίων με το πρόγραμμα νεότευκτων ναυπήγησης, οι οποίες από τότε που εισήχθησαν, έγιναν βιομηχανικό πρότυπο. Οι European Navigation και European Product Carriers συνεχίζουν να εργάζονται με τους πελάτες τους για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις τους και ταυτόχρονα να επεκτείνουν τον στόλο με εμπορικά και οικονομικά υγιή τρόπο.

Οι τέσσερις ανακοινώσεις της οικογένειας

Η πρώτη ανακοίνωση:

«Η οικογένειά μου και εγώ δηλώνουμε βαθύτατα συντετριμμένοι από το τραγικό και αναπάντεχο γεγονός που έπληξε την οικογένειά μας και οδήγησε στην απώλεια της αδελφής μου Μαρίας, του γαμπρού μου Αντώνη Βλασσάκη και του συνεργάτη μας Ηλία Κουκουλάρη.

Η ανείπωτη θλίψη των στιγμών επιβάλλει τον ελάχιστο σεβασμό στον πόνο και το πένθος των οικογενειών μας. Παρακαλούμε να αποφεύγεται κάθε συσχέτιση με οποιαδήποτε άλλη υπόθεση.

Καπτα-Σπύρος Καρνέσης».

Ακολούθησε άλλη μία ανακοίνωση από την εταιρεία της οικογένειας της ΕΛΙΝΟΙΛ, που έλεγε ότι θα δωρίσει 20.000 ευρώ στο “Χαμόγελο του Παιδιού”, μια εταιρεία που ελέγχεται από τον Σπύρο Καρνέση.

Αναλυτικότερα, η ανακοίνωση αναφέρει:

“Το διοικητικό συμβούλιο της ΕΛΙΝΟΙΛ, εξέδωσε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία στη μνήμη της Μαρίας Καρνέση, Αντώνη Βλασσάκη και Ηλία Κουκουλάρη, δωρίζει 20.000 ευρώ στο “Χαμόγελο του Παιδιού”

Η ανακοίνωση έχει ως εξής: “Στο άκουσμα του τραγικού και αποτρόπαιου χαμού της Μαρίας Καρνέση και του Αντώνη Βλασσάκη, μετόχων της εταιρείας μας, είμαστε βαθύτατα συντετριμμένοι.

Στη μνήμη τους, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΙΝΟΙΛ, αποφάσισε αντί στεφάνων, να δωρίσει το ποσό των 20.000€ στο Χαμόγελο του Παιδιού”.

Από την άλλη, ήρθε, μια απάντηση για όλα όσα ακούγονταν από τα μέσα επικοινωνίας: “Η πράξη αυτή, ολότελα ανήθικη και εγκληματική, δεν είναι μόνο αποτρόπαια αλλά και δεν υπάρχει οποιοσδήποτε τρόπος να δικαιολογηθεί από οιονδήποτε”.

Αμέσως μετά ξεκαθάριζε ότι ο δολοφόνος, αποζημιώθηκε με 74.862 ευρώ, είχε καταθέσεις στις Τράπεζες, αλλά τόνιζε ότι “εξ όσων γνωρίζουμε παρείχε τις υπηρεσίες του ως επιστάτης σε κτήμα άλλου μέλους της οικογένειας Καρνέση στους Πεταλιούς, με τους οποίους Πεταλιούς οι δολοφονηθέντες και η Δέσποινα Καρνέση δεν είχαν οιαδήποτε σχέση”.

Στη συνέχεια, όμως, η ανακοίνωση της European Product, έδινε με σαφήνεια τις απαντήσεις και περιέγραφε και το μέλλον της εταιρείας. Ονομάτιζε μοναδικό διάδοχο της ναυτιλιακής εταιρείας, την Δέσποινα Καρνέση, την νομικό της εταιρείας, την αδελφή που επέζησε , αλλά και την γυναίκα που γλύτωσε από τις σφαίρες του δολοφόνου.

“Θέλουμε να διαβεβαιώσουμε τους εργαζόμενους μας τόσο στην ξηρά όσο και στα υπό διαχείριση της εταιρίας μας πλοία ότι η εταιρία μας, υπό την καθοδήγηση της κας Δέσποινας Καρνέση, θα επιβιώσει και μετά από αυτή την εφιαλτική τραγωδία και θα συνεχίσει την λειτουργία της, επιτυγχάνοντας και στο μέλλον τα ίδια λαμπρά αποτελέσματα με το παρελθόν”.

Διαβάζοντας προσεκτικά την ανακοίνωση της ναυτιλιακής εταιρείας, μπορείς να διακρίνεις τι θα ακολουθήσει τους επόμενους μήνες. Την παραθέτουμε ολόκληρη:

“Με απερίγραπτη οδύνη χθες, 12 Φεβρουαρίου 2024, η εταιρία μας και όλα τα στελέχη μας βίωσε μια αδιανόητη τραγωδία, στην οποία ένας κοινός δολοφόνος, χωρίς κανένα απολύτως κίνητρο γνωστό σε εμάς, εκτέλεσε την Μαρία Καρνέση, τον Αντώνη Βλασσάκη, ιδιοκτήτες και αφεντικά της εταιρίας μας, καθώς και τον ηρωικό Καπετάνιο Ηλία Κουκουλάρη, πολύτιμο και πιστό συνεργάτη μας για δεκαετίες, ενώ από καθαρή τύχη γλίτωσε της ζωή της η Δέσποινα Καρνέση Βλασσάκη, ιδιοκτήτρια της εταιρίας μας.

Η πράξη αυτή, ολότελα ανήθικη και εγκληματική, δεν είναι μόνο αποτρόπαια αλλά και δεν υπάρχει οποιοσδήποτε τρόπος να δικαιολογηθεί από οιονδήποτε. Επειδή όμως, παρά τις τραγικές στιγμές, ακούγονται διάφορες ιστορίες, που δεν έχουν την παραμικρή σχέση με την πραγματικότητα, οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε τα ακόλουθα:

Η σύμβαση εργασίας του δολοφόνου με την εταιρία μας είχε καταγγελθεί την 31.3.2023, δηλαδή σχεδόν πριν από ένα χρόνο και αυτός είχε λάβει ως αποζημίωση το ποσό των 74.862 ευρώ. Έκτοτε ο άνθρωπος αυτός δεν απασχόλησε είτε την εταιρία μας είτε τους Αντώνη Βλασσάκη, Δέσποινα Καρνέση και Μαρία Καρνέση και εξ όσων γνωρίζουμε παρείχε τις υπηρεσίες του ως επιστάτης σε κτήμα άλλου μέλους της οικογενείας Καρνέση στους Πεταλιούς, με τους οποίους Πεταλιούς οι δολοφονηθέντες και η Δέσποινα Καρνέση δεν είχαν οιαδήποτε σχέση”.

Θέλουμε να διαβεβαιώσουμε τους εργαζόμενους μας τόσο στην ξηρά όσο και στα υπό διαχείριση της εταιρίας μας πλοία ότι η εταιρία μας, υπό την καθοδήγηση της κας Δέσποινας Καρνέση, θα επιβιώσει και μετά από αυτή την εφιαλτική τραγωδία και θα συνεχίσει την λειτουργία της, επιτυγχάνοντας και στο μέλλον τα ίδια λαμπρά αποτελέσματα με το παρελθόν.

Ουδέποτε η εταιρία ή η Μαρία Καρνέση είχαν παραχωρήσει στον δολοφόνο κάποιο σπίτι να διαμένει στη Γλυφάδα, πολλώ δε μάλλον όταν το σπίτι που αναφέρθηκε επί της οδού Τσιτσάνη αρ. 16 δεν ανήκει είτε στην αποθανούσα ή στην εταιρία για να είναι δυνατόν να του έχει πει η Μαρία Καρνέση να το εκκενώσει. Εξάλλου όπως καλώς γνωρίζουμε ουδεμία οικονομική ανάγκη είχε ο δολοφόνος αφού διέθετε τραπεζικούς λογαριασμούς με ιδιαίτερα μεγάλα χρηματικά διαθέσιμα.

Συνεπώς το πώς και γιατί αποφάσισε ο δολοφόνος να προβεί στην εγκληματική αυτή πράξη δεν μας είναι γνωστά και διερευνώνται.

Θέλουμε να διαβεβαιώσουμε τους εργαζόμενους μας τόσο στην ξηρά όσο και στα υπό διαχείριση της εταιρίας μας πλοία ότι η εταιρία μας, υπό την καθοδήγηση της κας Δέσποινας Καρνέση, θα επιβιώσει και μετά από αυτή την εφιαλτική τραγωδία και θα συνεχίσει την λειτουργία της, επιτυγχάνοντας και στο μέλλον τα ίδια λαμπρά αποτελέσματα με το παρελθόν.
Παρακαλούμε όλους να σεβαστούν τη μνήμη του Καπετάν Ηλία Κουκουλάρη, καθώς και των Μαρίας Καρvέση και Αντώνη Βλασσάκη που τελικά -κυριολεκτικά και όχι μόνο μεταφορικά έδωσαν τη ζωή τους για την εταιρία μας και τον ναυτιλιακό μας όμιλο. Να σεβαστούν όλοι επίσης τον πόνο της Δέσποινας που μέσα σε μία στιγμή έχασε τα πάντα από έναν ψυχρό και αμετανόητο δολοφόνο.

Θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια του Καπτάν Ηλία, της Μαρίας και στην κυρία Δέσποινα και τους οικείους τους”.

Μετά από ημέρες εξεδόθη και τέταρτη, αλλά αυτή τη φορά κοινή δήλωση των Καπετάν Σπύρου Καρνέση και Δέσποινας Καρνέση:
«Κατανοούμε απόλυτα πως το τραγικό γεγονός που συγκλονίζει τις οικογένειές μας τις τελευταίες ημέρες έχει προκαλέσει σημαντικό ενδιαφέρον. Αισθανόμαστε την ανάγκη να ευχαριστήσουμε ειλικρινά όσους μας συμπαραστέκονται.

Ταυτόχρονα, επιθυμούμε να εκφράσουμε για ακόμα μία φορά τη θερμή μας έκκληση, προς κάθε κατεύθυνση, για σεβασμό στο πένθος που βιώνουμε. Η ανείπωτη θλίψη μας επιτάσσει την παύση κάθε συζήτησης για οποιαδήποτε άλλη υπόθεσή μας. Και αυτή είναι η αυθεντική και μόνη βούληση όλων των μελών της οικογένειάς μας.

Δηλώνουμε επίσης ότι οτιδήποτε άλλο διακινείται στα μέσα μαζικής ενημέρωσης εξ ονόματος οποιουδήποτε από εμάς, δεν μας εκφράζει.

Το συμπέρασμα από τις τέσσερις ανακοινώσεις που δόθηκαν στη δημοσιότητα, προκύπτει εύλογα και μπορείς να διακρίνεις για την σαφήνεια των προθέσεων και των δύο πλευρών της οικογένειας.

Ο Μάριος Π. Καρνέσης

Ο Μάριος Καρνέσης, γιος του Προκόπη Καρνέση, είναι ιδρυτής και πρόεδρος της MPK SHIPPING INC. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του ως Μηχανικός στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού στον Ασπρόπυργο Ελλάδας. Έχοντας επίσης ενσωματωμένη επιχειρησιακή και τεχνική εμπειρία, με ισχυρές γνώσεις που απέκτησε από τις σπουδές του MSc στο Πανεπιστήμιο Newcastle Upon Tyne στη Ναυτική Μηχανική, μια τεράστια εμπειρία στις επισκευές και το dry-docking.

Με πάνω από τριάντα χρόνια παραδοσιακής οικογενειακής κληρονομιάς στη ναυτιλιακή βιομηχανία, δίπλα στον πατέρα του Προκόπη Ν. Καρνέση, ο Μάριος Π. Καρνέσης αποτελεί τη δεύτερη γενιά στη ναυτιλιακή οικογενειακή παράδοση.

Κατά την περίοδο 1995-2011 εργάστηκε στον οικογενειακό Όμιλο Εταιρειών European Navigation Inc, European Product Carriers, ELKA Shipping, Elinoil κ.λπ., όπου απέκτησε μεγάλη εμπειρία στον τεχνικό τομέα ξηρών φορτίων και δεξαμενόπλοιων.

Το 2011, αφότου πέθανε ο πατέρας του και ακολουθώντας την πορεία του πατέρα του στην ίδρυση της European Navigation Inc το 1979, ο Μάριος Π. Καρνέσης ίδρυσε την MPK SHIPPING INC., τη δική του εταιρεία διαχείρισης με εξειδίκευση στον τομέα ξηρού φορτίου, δεξαμενόπλοιων και υπεράκτιων.

Έχοντας περισσότερα από δεκαέξι χρόνια εμπειρίας στη διαχείριση πλοίων από 20.000 έως 220.000 τόνους νεκρού βάρους, έχει εμπλακεί σε θαλάσσιες και τεχνικές λειτουργίες με ευρεία εμπειρία στον συντονισμό ISM και σε όλους τους τομείς ναυτιλιακών δραστηριοτήτων που σχετίζονται με την ασφάλεια και την προστασία του περιβάλλοντος των πλοίων.

Η MPK SHIPPING INC έχει εισέλθει στην αγορά με φορτηγά χύδην ξηρού φορτίου από τα ιαπωνικά ναυπηγεία και παρέχει σχετικές υπηρεσίες μεταφοράς εμπορευμάτων χύδην φορτίου σε παγκόσμια βάση. Η εταιρεία δεσμεύεται να παρέχει υπηρεσίες διαχείρισης πλοίων παγκόσμιας κλάσης που πληρούν τις απαιτήσεις ασφάλειας, περιβάλλοντος και πελατών και να διεξάγει τις δραστηριότητές της με τρόπο που προστατεύει την ανθρώπινη υγεία, την ασφάλεια, το περιβάλλον και την ιδιοκτησία.

Η ομάδα διαχείρισης της MPK SHIPPING INC αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες σε επιχειρησιακό, τεχνικό, νομικό, πλήρωμα και χρηματοοικονομικούς τομείς, όλα υψηλά καταρτισμένα άτομα με εκτεταμένη ναυτιλιακή εμπειρία στη διαχείριση.

Με μεγάλο σεβασμό στο προσωπικό της ναυσιπλοΐας και της θάλασσας, ο Μάριος Π. Καρνέσης έχει δεσμευτεί να επιτύχει και να προσφέρει υψηλά πρότυπα ποιότητας στη ναυτιλία για τις επόμενες γενιές.

Η Γεωργία Λογγίτση, είναι σύζυγος του Μάριου Καρνέση και είναι πολύ δικηγόρος και έχει θητεύσει ως νομικός σύμβουλος υπουργών Εμπορικής Ναυτιλίας. Είναι επίσης, επικεφαλής της Δικηγορικής Εταιρείας “Λογγίτση & Συνεργάτες” και του Νομικού τμήματος της Ναυτιλιακής Εταιρείας MPK Shipping INC. Με τον Μάριο Π. Καρνέση έχουν δύο θυγατέρες.

Διαβάστε επίσης

Ο.Λ.Ε. ΑΕ : Άσκηση «ΒΑΚΧΥΛΟΣ Ι 2024» για την αντιμετώπιση θαλάσσιας ρύπανσης στον κόλπο της ΕλευσίναςΝαυτιλία

Μεγάλη Άσκηση με την επωνυμία «ΒΑΚΧΥΛΟΣ Ι 2024», που αφορά σενάριο για την αντιμετώπιση θαλάσσιας ρύπανσης από πετρελαιοειδή, υλοποιεί ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ σε...

Υεμένη: Ελληνόκτητο το πλοίο που χτυπήθηκε στο Άντεν – Ανέλαβαν την ευθύνη οι ΧούθιΝαυτιλία

Την ευθύνη για την πυραυλική επίθεση εναντίον του φορτηγού πλοίου «Lycavitos» στον Κόλπο του Άντεν, ανέλαβαν  απόψε οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης κάνοντας  λόγο για «βρετανικό πλοί...

Ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο έγινε στόχος επίθεσης με δυο πυραύλους στην Ερυθρά Θάλασσα – Δεν υπάρχουν θύματαΝαυτιλία

Πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου, το οποίο είναι ελληνόκτητο και πλέει υπό σημαία νήσων Μάρσαλ, ανέφερε πως έγινε στόχος επίθεσης «με δυο πυραύλους» μέσα σε 20 λεπτά στα ανοικτά των α...

Χίος: Συνελήφθη πλοίαρχος δεξαμενόπλοιου για την απαγωγή ενός αρχικαπετάνιου και δύο αρχιμηχανικών!Ναυτιλία

  Μια απίστευτη ιστορία εξελίχθηκε σε ένα δεξαμενόπλοιο το οποίο βρισκόταν στα ανοικτά της Χίου. Πιο συγκεκριμένα, το πλοίο με σημαία Παλάου βρισκόταν στα νότια της Χίου και σύμφων...

Θρίλερ με την αρπαγή τριών ναυτικών ελληνικής εταιρείας στη ΣμύρνηΝαυτιλία

Η περιπέτεια που πέρασαν ένας Έλληνας μηχανικός και δύο Φιλιππινέζοι - Συνελήφθη στη Χίο πλοίαρχος, Αιγύπτιος στην καταγωγή   Μια ιστορία θρίλερ βρίσκεται σε εξέλιξη τις τελευταίες...

Κέντρο μείωσης εκπομπών αέριων ρύπων ιδρύουν στην Αθήνα ο βρετανικός νηογνώμονας Lloyd’s Register και 5 ναυτιλιακές εταιρείεςΝαυτιλία

Ναυτιλιακό κέντρο μείωσης εκπομπών αέριων ρύπων (Maritime Emissions Reduction Centre, M-ERC) ιδρύουν στην Αθήνα ο βρετανικός νηογνώμονας Lloyd’s Register και 5 κολοσσοί της ελληνικ...