Το “πείραμα” της «Ολυμπιάδας» και το πέρασμα της από τον Πόρο (βίντεο)
Το 1982 ιδρύθηκε από τον ιστορικό John Morrison, τον ναυπηγό John Coates και τον συγγραφέα Frank Welsh, η οργάνωση «The Trireme Trust», με σκοπό να ρίξει φώς στο φαινόμενο «Τριήρης». Στο σημαντικότερο, δηλαδή, πολεμικό πλοίο του αρχαίου μεσογειακού κόσμου. Το αποτέλεσμα της συνεργασίας τους, ήταν να κατασκευαστεί το 1987 από το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό η Ολυμπιάδα. Η Τριήρης που, σύμφωνα με τις αρχαίες προδιαγραφές, κινείται από 170 κουπιά τοποθετημένα σε τρία επίπεδα. Μια σειρά από έξι δοκιμές -ταξίδια, μεταξύ του 1987 και του 1994 απέδειξαν ότι το πλοίο θα μπορούσε να κινηθεί, κωπηλατώντας αποτελεσματικά και γρήγορα, παρά την σχεδόν καθολική ακαδημαϊκή άποψη ότι μια διευθέτηση τριών επιπέδων των κουπιών ήταν εντελώς ανέφικτη. Τα δοκιμαστικά ταξίδια της «Ολυμπιάδας», ξεκίνησαν το 1987 με ένα ταξίδι «πιλότο» στον Πόρο. Το πλήρωμα της «Ολυμπιάδας» σε εκείνο το πειραματικό ταξίδι απαρτιζόταν κυρίως από Βρετανούς κωπηλάτες. Το 1988 με διαφορετικά κουπιά, με αντίβαρα, η Ολυμπιάδα ταξίδεψε ξανά στον Πόρο και τα Μέθανα. Πλήρωμα: 2/3 Βρετανοί, 1/3 Αμερικάνοι και κάποιοι Ιρλανδοί. Στο τρίτο ταξίδι το 1990, η «Ολυμπιάδα», δημιούργησε όλα τα ρεκόρ ταχύτητας του εγχειρήματος, που κρατάνε ακόμη και σήμερα. Η τριήρης ταξίδεψε μέχρι το Πόρτο Χέλι. Πλήρωμα: 1/2 Βρετανοί, 1/2 Αμερικάνοι και κάποια Ολλανδοί. Το τέταρτο ταξίδι του 1992, ήταν το μεγαλύτερο ταξίδι της Τριήρους. Το ταξίδι που έμεινε στη ιστορία για το πέρασμα από τον ισθμό της Κορίνθου. Το ταξίδι διήρκησε 6 μέρες και ανάμεσα στους προορισμούς ήταν Αίγινα και η Σαλαμίνα. Το 1993 η τριήρης ταξίδεψε στον Τάμεση του Λονδίνου συμμετέχοντας στη γιορτή “Democracy 2000”. Ταξίδι, περισσότερο δημοσιών σχέσεων, παρά κωπηλατική εξόρμηση. Το τελευταίο ταξίδι εκείνης της σειράς πραγματοποιήθηκε το 1994 για παρουσίαση και δημόσιες σχέσεις. Εκείνο το ταξίδι έγινε με πληρότητα κωπηλατών, μόλις 70%.
Διαβάστε περισσότερα: