ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Οι ακτοπλόοι ζητούν αναβολή της συζήτησης για τον Κανονισμό Αρχών και Λειτουργίας Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών

Σάββας Αθανασίου/mononews.gr

 

Επί του σχεδίου αυτού,  το οποίο έχει διαμορφωθεί από τη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, χωρίς να έχει λάβει υπόψη καμία από τις απόψεις και εισηγήσεις που γραπτώς και επανειλημμένως έχει υποβάλει ο ΣΕΕΝ τα τελευταία δύο χρόνια, ο Σύνδεσμός Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας επισημαίνει τα εξής:

Το εν λόγω σχέδιο εμπεριέχει προτάσεις οι οποίες:

δημιουργούν στρέβλωση του υγιούς και ελεύθερου ανταγωνισμού και της αρχής της ίσης μεταχείρισης που διέπει την ελληνική ακτοπλοΐα σύμφωνα με το υφιστάμενο ευρωπαϊκό και εθνικό νομοθετικό πλαίσιο, αντίκεινται στην πάγια πρακτική λειτουργίας του ΣΑΣ και στους κανόνες που έχουν ήδη συνδιαμορφωθεί, καθοριστεί και δοκιμαστεί με επιτυχία την τελευταία 20ετία για τη λήψη των αποφάσεων ΣΑΣ,

«ρυθμίζουν» ζητήματα που δεν εμπεριέχονται στον Ν. 2932/01 όπως ισχύει, καθ’ υπέρβασιν νομοθετικής εξουσιοδότησης, και εν τέλει,

πλήττουν την ελεύθερη επιχειρηματικότητα, αποθαρρύνοντας τις νέες επενδύσεις που είναι απολύτως κρίσιμες να γίνουν τα επόμενα χρόνια, ώστε να διατηρηθεί η συνοχή, η εθνική και ευρωπαϊκή εδαφική συνέχεια, και η κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη των νησιωτικών μας περιοχών.

Τα ανωτέρω ο ΣΕΕΝ έχει επισημάνει προς τη ΔΘΣ και τον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα του ΥΝΑΝΠ, με γραπτά υπομνήματα και λεπτομερή σχολιασμό, επισημαίνοντας τα καίρια προβλήματα που τυχόν υιοθέτηση των προτάσεων αυτών της ΔΘΣ θα δημιουργήσουν στην ελληνική ακτοπλοΐα και στον ελεύθερο ανταγωνισμό.

 

Ο κανονισμός αυτός δεν πρέπει να δημιουργεί εμπόδια ή παρεμβάσεις ή στρεβλώσεις σε βάρος της επιχειρηματικής δραστηριότητας, αλλά να προάγει την ισότιμη αντιμετώπιση της ελεύθερης δρομολόγησης πλοίων, χωρίς αυτή να εξαρτάται από απόψεις τρίτων ανταγωνιστών.

Προτάσεις όπως τα ταχύπλοα να συνεξετάζονται με τα ταχύπλοα και τα συμβατικά με τα συμβατικά ή όροι στην ελεύθερη δρομολόγηση των πλοίων που εξαρτώνται από την έκφραση απόψεων τρίτων, είναι βέβαιο ότι δεν προάγουν τον υγιή ανταγωνισμό και το δημόσιο συμφέρον, αλλά εξυπηρετούν ενδεχομένως συγκεκριμένα συμφέροντα.

Πάγια θέση του  ΣΕΕΝ, επισημαίνεται, είναι η τήρηση του θεσμικού πλαισίου που αφορά στη διευκόλυνση των ελεύθερων δρομολογήσεων των πλοίων, με αντικειμενικά κριτήρια, σαφείς όρους και διάφανες προϋποθέσεις, για την ενίσχυση του ανταγωνισμού χωρίς εμπόδια και διακρίσεις, ώστε να διατηρηθεί η ελεύθερη επιχειρηματικότητα και να διασφαλίζεται η ισότιμη μεταχείριση όλων.

Είναι εύκολα αντιληπτό ότι λόγω της σοβαρότητας των ενστάσεων που έχουν εκφραστεί από τον ΣΕΕΝ, ως θεσμικό εκπρόσωπο των ακτοπλοϊκών εταιρειών της χώρας, με την απόλυτη συμφωνία του συνόλου των μελών του, δεν είναι δυνατόν να γίνει συζήτηση την προσεχή Δευτέρα επί του σχεδίου Κανόνων ΣΑΣ, χωρίς να έχουν προηγουμένως λυθεί τα εν λόγω θέματα και χωρίς να εισάγεται προς συζήτηση μία κοινή πρόταση, συνδιαμορφωμένη και αποδεκτή τόσο από τον ΣΕΕΝ όσο και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Για όλους τους παραπάνω λόγους ο Σύνδεσμος  Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας ζητά την αναβολή συζήτησης του θέματος της έκδοσης του κανονισμού από την συνεδρίαση της 29ης Αυγούστου του ΣΑΣ και την ουσιαστική διαβούλευση με ολοκληρωμένες και ώριμες κοινά αποδεκτές αρχές προς την κατεύθυνση στήριξης του ελεύθερου και υγιούς ανταγωνισμού, καθώς και της ίσης και διάφανης μεταχείρισης.

Διαβάστε επίσης

Από το αλιευτικό σκάφος σε επιβατικό πλοίο, οι εκατοντάδες μετανάστες στην Παλαιόχωρα - Μεγάλη επιχείρηση διάσωσης από το ΛιμενικόΑκτοπλοΐα

Στο επιβατικό  πλοίο  «Σαμαριά», που βρίσκεται στο λιμάνι «Τηγάνι», στην  Παλαιόχωρα , θα μεταφερθούν σταδιακά οι μετανάστες που διασώθηκαν μετά από μεγάλη επιχείρηση του  Λιμενικο...

«Ανάσα» στην ακτοπλοΐα από την καταβολή οφειλόμενων μισθωμάτων από τα δρομολόγια άγονων γραμμώνΑκτοπλοΐα

Οικονομική "ανάσα" στην ακτοπλοΐα, δίνει η αποπληρωμή ενός μεγάλους μέρους των οφειλόμενων μισθωμάτων από την εκτέλεση δρομολογίων άγονων γραμμών, μετά από  σχετική ρύθμιση που κατ...

Σπ. Πασχάλης (πρόεδρος ΣΕΕΝ): Η ανανέωση του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου μπορεί να γίνει μόνο με νεότευκτα πλοίαΑκτοπλοΐα

Δύσκολη υπόθεση μπορεί να χαρακτηρίσει κανείς, την παρούσα κατάσταση του ακτοπλοϊκού στόλου στην Ελλάδα, αφού ακόμα δεν έχει ανοίξει κανένας επενδυτικός κύκλος για την χρηματοδότησ...

Flying Cat 6: Γύρισε στον Πειραιά λόγω εμπλοκής αντικειμένου στην προπέλα τουΑκτοπλοΐα

Στο λιμάνι του Πειραιά επιστρέφει το επιβατηγό-υδροπτέρυγο Flying Cat 6 με 61 επιβάτες, λόγω εμπλοκής αντικειμένου στην προπέλα του. Το πλοίο επρόκειτο να εκτελέσει δρομολόγιο προς...

Έρχονται νέα αεροσκάφη θαλάσσιας επιτήρησης για το Λιμενικό Σώμα – Ελληνικής Ακτοφυλακής (φωτογραφίες)Ακτοπλοΐα

Τα αεροσκάφη θα αφιχθούν για πτητικές δοκιμές (demo flights) αποκλειστικά και μόνο για το Λιμενικό  Σώμα. Από την Δευτέρα 7/11/2022 έως και την 09/11/2022 θα εκτελεστούν πτητικές δ...

Απαγορευτικό απόπλου από Πειραιά και Ραφήνα - Κανονικά για Αργοσαρωνικό Ακτοπλοΐα

Σε ισχύ το απαγορευτικό απόπλου από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου, εξαιτίας των ισχυρών ανέμων που πνέουν σε πολλές θαλάσσιες περιοχές. Σύμφωνα με την ΕΜΥ οι ...

ATTICA GROUP: Μακροπρόθεσμη αναχρηματοδότηση δανεισμού ΟΜΙΛΟΥ ATTICA ύψους 210 εκ. ευρώ Ακτοπλοΐα

Η «ATTICA ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ» ενημερώνει το επενδυτικό κοινό ότι ο Όμιλος Attica σύναψε διμερείς συμβάσεις δανεισμού, διάρκειας πέντε έως επτά ετών, με τρία ελληνικά πιστω...

Αύξηση 91,9% σημείωσε η συνολική διακίνηση επιβατών στους ελληνικούς λιμένεςΑκτοπλοΐα

Αύξηση 91,9% σημείωσε η συνολική διακίνηση επιβατών στους ελληνικούς λιμένες το α' τρίμηνο εφέτος σε σύγκριση με το α' τρίμηνο του 2021, ενώ κατά την αντίστοιχη σύγκριση του α' τρι...