ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ένας νέος "Κόσμος" ανοίγεται για το πρώην "Μυκήναι"

Επανέρχεται στην ενεργό δράση το ιστορικό πλοίο του Αργοσαρωνικού AEGEAN GLORY (ex. ΜΥΚΗΝΑΙ) καθώς πέρασε σε νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς και από τις 15 Ιανουαρίου βρίσκεται στο ναυπηγείο ΜΕΓΑΤΕΧΝΙΚΑ για εργασίες επισκευής. Καθάρισμα των υφάλων, υδροβολή, αμμοβολή και αφαίρεση των παλιών χρωμάτων και σινιάλων είναι μερικές από τις εργασίες που πραγματοποιούνται στο πλοίο όπως βλέπετε στις αποκλειστικές φωτογραφίες του nautilia.gr. Με νέο όνομα το ΚΟΣΜΟΣ, μια νέα σελίδα στην ζωή του πλοίου φαίνεται να ανοίγει στα 44 του χρόνια. Ποιο ήταν το "Μυκήναι" Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 1971 στο Πέραμα, από το ναυπηγείο Αναστασιάδη – Τσορτανίδη, οι οποίοι ήταν οι ιδιοκτήτες του πλοίου. Το υλικό κατασκευής του σκάφους είναι ο Χάλυβας (steel). Αρχικά το ολικό μήκος του πλοίου ήταν 62 μέτρα με το οποίο νηολογήθηκε. Όμως με τη μεγάλη μετατροπή της πρύμνης το 1986, όπου από τετραγωνισμένη "flat", γίνεται καμπυλωτή "liberty" και κατασκευάζεται πισίνα, προστίθενται ακόμη 5,80 μέτρα και έτσι το ολικό μήκος επιμηκύνεται και ανέρχεται στα67,80 μέτρα. Το πλάτος είναι 10 μέτρα και το βύθισμα από 3 μέτρα πριν τη μετατροπή του 1986, έφτασε στα 3,25.Συγχρόνως γίνεται μετατροπή και στη μορφή της πλώρης και από οβάλ αλλάζει σε μυτερή, τη μορφή που έχει σήμερα. Η ολική χωρητικότητα ανέρχεται στους 907,58 (tonnage gross). Στις 22 Ιουλίου 1971 με ανάδοχο την Αθηνά Αναστασιάδη (κόρη του ιδιοκτήτη) το “ΜΥΚΗΝΑΙ”, όπως ήταν το πρώτο του όνομα, εντάσσεται στην ελληνική ακτοπλοΐα αλλάζοντας τα μέχρι τότε δεδομένα αφού με ταχύτητα 17 κόμβων, είναι το γρηγορότερο του Σαρωνικού. Με τον θρυλικό Cpt Τζίμη Μαστροκόλια (αδελφό του Κούλη) από το Πόρτο Χέλι της Ερμιονίδος στη Γέφυρα, ξεκινά κάθε πρωί στις 8 για Αίγινα, Μέθανα, Πόρο, Ύδρα, Ερμιόνη, Σπέτσες και Πόρτο Χέλι ενώ ορισμένες μέρες καταπλέει και στο Λεωνίδιο! Στις αρχές του '80, με την έλευση των “δελφινιών» αλλά και των σύγχρονων συμβατικών το πλοίο αποσύρεται οριστικά από την ακτοπλοϊκή γραμμή. Το 1986 “αλλάζει σελίδα” και μετατρέπεται σε κρουαζιερόπλοιο. Έχοντας περάσει υπό την πλοιοκτησία της οικογένειας Τσάφου, ανακαινίζεται πλήρως εσωτερικά και πραγματοποιούνται στο σκαρί όλες αυτές οι αλλαγές που προαναφέραμε παραπάνω. Με το νέο όνομα AEGEAN GLORY που φοριέται πλέον στην πλώρη και στην πρύμνη του, το ιστορικό καράβι ξεκινά να γράφει και πάλι λαμπρή ιστορία στα όμορφα λιμάνια του Αργοσαρωνικού, εκεί δηλαδή που αγαπήθηκε τόσο πολύ και έγινε ένα με αυτά! Το AEGEAN GLORY ανακαινίστηκε και το 2005 κι είναι πλήρως εναρμονισμένο με τους σύγχρονους, διεθνείς κανόνες ναυσιπλοΐας. "Χαράζει η μέρα και ο ήλιος σηκώνεται πάνω από τον Αργοσαρωνικό. Τα καραβάκια από το Τροκαντερό του Παλαιού Φαλήρου ξεχύνονται προς την Αίγινα, τα Μέθανα, τον Πόρο, την Ύδρα, την Ερμιόνη, τις Σπέτσες και το Πόρτο Χέλι. Ανάμεσα τους ξεχωρίζει μια λευκή, κομψή σιλουέτα. Είναι το "ΜΥΚΗΝΑΙ" που έχοντας μεγάλο δρόμο ανταγωνίζεται επάξια τα άλλα καραβάκια του Αργοσαρωνικού. Εικόνες βγαλμένες σαν από παλιό θερινό σινεμά. Βρισκόμαστε στα μέσα της δεκαετίας του '70. Μια δεκαετία νοσταλγική που το άστρο της ελληνικής ναυπηγικής λάμπει όσο ποτέ άλλοτε. Είναι τα χρόνια εκείνα της αθωότητας, που από τα ναυπηγεία και τα καρνάγια του Σκαραμαγκά του Περάματος και της Σαλαμίνας, καθελκύονταν ελληνικά έργα τέχνης, καράβια που ήταν έτοιμα να σκίσουν τους πιο δύσκολους καιρούς στα ελληνικά πελάγη και όχι μόνο. Έτσι λοιπόν στις 22 Ιουνίου 1971 πραγματοποιήθηκε η τελετή ονομασίας και εγκαινίων στο νέο πλοίο ΜΥΚΗΝΑΙ, το οποίο ξεκίνησε την όμορφη καριέρα του στα πανέμορφα λιμάνια του Αργοσαρωνικού". http://odosaeginis.blogspot.gr   Το μόνο που μένει είναι να δούμε τους νέους του προορισμούς. Μέχρι να μάθουμε όμως, ας ρίξουμε μια ματιά στα τεχνικά χαρακτηριστικά του πλοίου. κατασκευάστηκε στο Πέραμα το 1972 IMO 7111250 διακριτικό κλήσης SV3378 MMSI 237013400 GT: 1.035 NT: 626 Ολικό μήκος (Loa): 65,99 m Mήκος μεταξύ καθέτων (Lbp): 58,20 m Μέγιστο πλάτος: 10,00 m. Βύθισμα: 3,00 m Κινέιται με δύο οχτακύλινδρες μηχανές Atlas MAK 1193,6 kW (~ 1600 hp) η καθεμία. φωτογραφίες: Γιώργος Γκιβίσης

Διαβάστε επίσης

Στο χορό των απεργιών και οι έμποροι του Σαρωνικού - Δεμένα τα πλοία στις 4 & 5 ΦεβρουαρίουΑίγινα

Τη φωνή τους με τους δεκάδες εμπορικούς συλλόγους από όλη την Ελλάδα, ενώνουν ορισμένοι εμπορικοί και επαγγελματικοί σύλλογοι από τον Πειραιά και τα νησιά του Σαρωνικού, καλώντας τ...

Κανονικά τα δρομολόγια των πλοίων από αύριο -Νέα 48ωρη απεργία στις 4 και 5 ΦεβρουαρίουΑΓΚΙΣΤΡΙ

Προσωρινή αναστολή των κινητοποιήσεων τους, και νέα 48ωρη απεργία για την επόμενη Πέμπτη και Παρασκευή 4 και 5 Φεβρουαρίου, αποφάσισε σε σημερινή συνεδρίαση, η Εκτελεστική Επιτροπή...

Ένα γράμμα: Η ανθρωπιά του Καποδίστρια, το μοναστήρι του Πόρου και το ορφανοτροφείο της ΑίγιναςΑίγινα

Mία από τις πρώτες ενέργειες του Ι. Καποδίστρια ως Κυβερνήτη, ήταν να αποκαταστήσει και να περιθάλψει τους πρόσφυγες και τους τραυματίες από την επανάσταση και κυρίως να μαζέψει τα...

Κάλεσμα για συμμετοχή στη Γενική Απεργία στις 4 Φλεβάρη από το Π.Α.ΜΕ ΑίγιναςΑίγινα

Ανακοίνωση- κάλεσμα εξέδωσε το Π.Α.ΜΕ Αίγινας με την οποία καλεί τους πολίτες να συμμετάσχουν στην Γενική Απεργία της 4 ης Φλεβάρη, με συγκέντρωση στην Παλιά Προβλήτα του νησιού. Η...