ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Υπογειοποίηση γραμμών ΗΣΑΠ από Νέο Φάληρο έως Πειραιά

Ξαναζεσταίνονται τα σενάρια για την υπογειοποίηση της γραμμής 1 του μετρό (πρώην ΗΣΑΠ) στο τμήμα από το Νέο Φάληρο μέχρι τον Πειραιά. Το έργο της υπογειοποίησης των γραμμών βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα του Δήμου Πειραιά, δεδομένου ότι το δίκτυο του ΗΣΑΠ εδώ και πάρα πολλά χρόνια «κόβει» την πόλη στα δύο. Από την άλλη, η κυκλοφοριακή συμφόρηση από και προς το λιμάνι του Πειραιά, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, χτυπάει «κόκκινο», προκαλώντας αλυσιδωτές αντιδράσεις και στην κίνηση των οχημάτων μέσα στην πόλη (κέντρο) του Πειραιά.

Η υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ συζητήθηκε πρόσφατα σε σύσκεψη μεταξύ του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα και του δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη, ενώ συμφωνήθηκε να υπάρξουν κι άλλες συναντήσεις για το ίδιο θέμα.

Στόχος των δύο πλευρών είναι αρχικά να εκπονηθεί μια ολοκληρωμένη μελέτη, η οποία, πέραν του αντικειμένου της… βύθισης των σιδηροδρομικών γραμμών, θα περιλαμβάνει και λύσεις για το κυκλοφοριακό πρόβλημα του κέντρου και του λιμανιού του Πειραιά, καθώς και προβλέψεις για αναπλάσεις των περιοχών που σήμερα βρίσκονται πέριξ των γραμμών.

Σημειώνεται ότι οι μελέτες που υπάρχουν για την υπογειοποίηση της γραμμής 1 του μετρό (πρώην ΗΣΑΠ) στο τμήμα από το Νέο Φάληρο μέχρι τον Πειραιά χρονολογούνται πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, όταν το έργο ήταν στις προτεραιότητες του ΗΣΑΠ. Ωστόσο, η οικονομική κρίση που ακολούθησε έθεσε το έργο αυτό στο περιθώριο, μαζί με μια σειρά άλλων έργων του λεκανοπεδίου της Αττικής. Ειδικότερα, σε σχέση με την υπογειοποίηση των γραμμών στο τμήμα Φάληρο – Πειραιάς, οι υπάρχουσες μελέτες προβλέπουν τη «βύθιση» των σιδηροτροχιών αμέσως μετά τον σταθμό του Νέου Φαλήρου και την εκ νέου «ανύψωσή» τους λίγο πριν από την είσοδο στον τερματικό σταθμό του Πειραιά. Επίσης, προβλέπουν τη δημιουργία ενός ενδιάμεσου σταθμού με το όνομα «Καμίνια» στο ύψος του παλαιού καπνεργοστασίου του Κεράνη.

Τώρα, αναμένεται να εξεταστούν και νέες προτάσεις, που στόχο θα έχουν – πέραν της υπογειοποίησης των γραμμών – την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος του Πειραιά, δίνοντας μια συνολική λύση για το πρόβλημα πρόσβασης στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

Μια από τις προτάσεις που υπάρχει από παλιά και αναμένεται να επανεξεταστεί είναι η συνολική υπογειοποίηση τόσο των γραμμών του ΗΣΑΠ όσο και των δύο εκατέρωθεν οδικών αξόνων, η οποία όμως ανεβάζει σημαντικά το κόστος της όλης παρέμβασης. Ωστόσο, με την πρόταση αυτή εκτιμάται ότι θα απελευθερωθεί μεγάλος χώρος που θα επιτρέψει τη δημιουργία ενός σημαντικού πνεύμονα πρασίνου, ενώ θα διευκολύνει και τη διασύνδεση των οδών που σήμερα υπάρχουν εκατέρωθεν των γραμμών ενώνοντας την πόλη του Πειραιά.

Η επικαιροποίηση των μελετών αυτών θεωρείται επιβεβλημένη, καθώς πέραν του τεχνικού αντικειμένου θα προκύψει και το συνολικό κόστος που θα απαιτηθεί για την όλη παρέμβαση.

Βέβαια, αυτό θα είναι η αρχή μιας μακράς πορείας, καθώς στη συνέχεια θα πρέπει να εξασφαλιστούν τα απαραίτητα κονδύλια, προκειμένου να δημοπρατηθούν και να ξεκινήσουν τα έργα.

Η εξασφάλιση της χρηματοδότησης είναι και η πιο δύσκολη «άσκηση». Ηδη το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναζητεί χρήματα για την υλοποίηση αρκετών έργων που βρίσκονται υπό δημοπράτηση ή οδεύουν προς δημοπράτηση. Στη συνέχεια θα υπάρξει προγραμματισμός για τα νέα έργα που θεωρούνται αναγκαία και πρέπει να υλοποιηθούν.

Επίσης, μετά τη δρομολόγηση και δημοπράτηση της επέκτασης της γραμμής 2 του μετρό προς το Ιλιον υπάρχουν ακόμα αρκετές υποψήφιες επεκτάσεις για υλοποίηση που μελετά η Αττικό Μετρό. Οι σημαντικότερες από αυτές αφορούν την επέκταση της γραμμής 4 προς Μαρούσι/Λυκόβρυση, μέσω της Λεωφόρου Κηφισίας, τον νέο κλάδο της γραμμής 1 Θησείο – Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος, καθώς και επεκτάσεις προς Γλυφάδα, Πετρούπολη, Μενίδι κ.α.

koinoniki.gr

 

Διαβάστε επίσης

Δόμνα Μιχαηλίδου: «Η Κυβέρνηση βρίσκεται έμπρακτα δίπλα στον εργαζόμενο»ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Εφ΄όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δόμνα Μιχαηλίδου στο "Κανάλι 1" του Πειραιά και στην εκπομπή "Πρωινή Ενημέρωση". Ορισμένα από τα...

Αγία Ζώνη ΙΙ: Στο σκαμνί για τη μεγαλύτερη οικολογική καταστροφή του ΣαρωνικούΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Ρεπορτάζ: Βασίλη Τζήμτσος/zougla.gr Στο εδώλιο του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου Πειραιά θα καθίσουν τον ερχόμενο Οκτώβριο οι κατηγορούμενοι για την τεράστια οικολογική καταστροφή που...

Νότια Προάστια: Μύρισε καλοκαιράκι και γέμισαν οι παραλίες (VIDEO&ΕΙΚΟΝΕΣ)ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Μύρισε καλοκαιράκι σήμερα και γέμισαν κόσμο οι παραλίες των νοτίων προαστίων. Οι πιο θαρραλέοι έκαναν τις πρώτες τους βουτιές. Οι υπόλοιποι προτίμησαν τις ρακέτες, την ηλιοθεραπεία...

Γλυφάδα: Απίθανη πτήση με drone πάνω από το παραλιακό μέτωπο (VIDEO)ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Μία νέα πραγματικότητα για τη Γλυφάδα, αποτελούν ο πεζόδρομος και ο ποδηλατόδρομος από τον Άγιο Κοσμά μέχρι και τα Αστέρια. Χιλιάδες άνθρωποι, ελεύθερα και ανεμπόδιστα θα μπορούν ν...

Βάρη: Χειροπέδες σε Ιταλό αρχηγό εγκληματικής οργάνωσης που είχε κέρδη 21 δισ. δολάριαΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Ο άνδρας κατοικούσε με την οικογένειά του σε υπερπολυτελή βίλα στη Βάρη - Ποια ήταν η δράση του Χειροπέδες σε έναν Ιταλό που φέρεται να ανήκει σε  εγκληματική οργάνωση  που δραστηρ...

Λιπάσματα Δραπετσώνας: Η δικαστική διαμάχη και τα σενάρια για την αξιοποίησηΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Από  Μαρία Καλούδη/powergame.gr     Σε εξέλιξη βρίσκεται η δικαστική διαμάχη μεταξύ του  Δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας  και της  Εθνικής Τράπεζας   για την υπόθεση των 240 στρεμμ...

Πειραιάς: Φορτηγό παρέσυρε και τραυμάτισε σοβαρά γυναίκα αστυνομικόΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Γυναίκα αστυνομικό παρέσυρε και τραυμάτισε σοβαρά φορτηγό όχημα στη συμβολή Πειραιώς και Αλμυρίδος στον Πειραιά. Σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ η γυναίκα που ήταν εκτός υπηρεσίας, μεταφέρθηκ...

Κερατσίνι: Αυτοκίνητο παρέσυρε 6χρονο παιδί τραυματίζοντας το ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Αυτοκίνητο παρέσυρε 6χρονο παιδί στο Κερατσίνι. Όπως γίνεται γνωστό, το τροχαίο ατύχημα έλαβε χώρα περί τις 08:35 και είχε ως αποτέλεσμα να τραυματιστεί το παιδί. Προς το παρόν, πα...

Lamda Development – Ελληνικό: Με ταχείς ρυθμούς προχωράει η υπογειοποίηση της ΠοσειδώνοςΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

O Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda Development, Οδυσσέας Αθανασίου Με ταχείς ρυθμούς συνεχίζεται η υλοποίηση του έργου της υπογειοποίησης μέρους της Λεωφόρου Ποσειδώνος στο πλαίσιο τη...