ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Το business plan του ΤΑΙΠΕΔ για το λιμάνι Αλεξανδρούπολης - Οι νέοι στόχοι

Στην εκπόνηση ενός business plan για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης προχωρά άμεσα το ΤΑΙΠΕΔ, μετά και από την ακύρωση την περασμένη Πέμπτη του διαγωνισμού για την πώληση πλειοψηφικού ποσοστού (τουλάχιστον 67%) του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης.

Με στόχο, το εν λόγω επιχειρησιακό σχέδιο να είναι έτοιμο σε μερικούς μήνες και σε αυτό να ενσωματώνονται οι ανάγκες από τις εξελίξεις των τελευταίων μηνών. Όπως είναι ο πόλεμος στην Ουκρανία, η ενεργειακή κρίση, αλλά και η αναβάθμιση του ρόλου του λιμανιού στη μεταφορά εμπορευμάτων στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ως μια άλλη επιλογή σε σχέση με τα Δαρδανέλια.

Στο συγκεκριμένο πλαίσιο, όπως αναφέρουν παράγοντες με γνώση της όλης κατάστασης, θα προωθηθούν επενδύσεις που θα στοχεύουν στην αναβάθμιση των υποδομών του λιμανιού. Για παράδειγμα, ο ελλιμενισμός μεγαλύτερων πλοίων και η εξυπηρέτηση εμπορικών πελατών, λαμβάνοντας υπόψη και την εκεί στρατιωτική παρουσία. Ενώ, θα υπάρξουν και προσλήψεις προσωπικού, καθώς και προμήθεια υποδομών.

Παράλληλα, όπως αναφέρουν οι εν λόγω παράγοντες, θα προωθηθεί και ένα master plan (το οποίο θα συμπεριλαμβάνει το business plan) για τις περιβαλλοντικές μελέτες. Το συγκεκριμένο master plan, επισημαίνεται, μπορεί να το αναλάβει το ΤΑΙΠΕΔ, δεδομένου ότι έχει τη συγκεκριμένη τεχνογνωσία. Το Ταμείο αναλαμβάνει ήδη αυτόν τον ρόλο για όλα τα λιμάνια που περιλαμβάνονται στο χαρτοφυλάκιό του, ενώ, σε συνεννόηση με το αρμόδιο υπουργείο Ναυτιλίας, ο συγκεκριμένος ρόλος μπορεί να επεκταθεί στο σύνολο των λιμανιών της χώρας.

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αποτελεί τον μοναδικό μεγάλο λιμένα της Θράκης και είναι ο σπουδαιότερος εμπορικός κόμβος της ευρύτερης περιοχής, καθώς εξυπηρετεί επιβατηγά, εμπορικά, αλιευτικά και τουριστικά σκάφη. Συνδέεται δε ακτοπλοϊκά με τη Σαμοθράκη, και στη διάρκεια της θερινής περιόδου εκτελούνται δρομολόγια προς τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου.

Στα υπέρ του εντάσσεται το γεγονός ότι συνδέεται και με τον σιδηροδρομικό άξονα προς τη Θεσσαλονίκη, αλλά και με την Εγνατία Οδό. Παράλληλα, θα αποκτήσει ένα επιπλέον «προσόν», καθώς δρομολογείται ήδη η σιδηροδρομική σύνδεση με λιμάνια στη Βουλγαρία και θα υπάρχει και εκεί η δυνατότητα για τη φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων από πλοία σε βαγόνια και αντίστροφα, στις προβλήτες. Τέλος, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, το λιμάνι βρίσκεται στο επίκεντρο των σχεδίων για τις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου στα Βαλκάνια, μέσω της προωθούμενης κατασκευής πλωτού σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβάστε επίσης

Προκήρυξη διαγωνισμού απευθείας Κατάταξης Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, ειδικότητας ΟικονομικούΝαυτιλία

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής/ Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής προκηρύσσει διαγωνισμό για την απευθείας κατάταξη στο Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Α...

"Υποστελεχωμένες οι μονάδες υγείας του Οίκου Ναύτου" - Καταγγελία της ΠΕΣ-ΝΑΤ  Ναυτιλία

  Υποστελέχωση των πρωτοβάθμιων μονάδων υγείας του Οίκου Ναύτου και ελλιπή παροχή υπηρεσιών  καταγγέλλει η  Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου .   Σε δελτίο ...

Υπό κράτηση τέθηκε φορτηγό πλοίο στην Αυστραλία για απλήρωτους μισθούς στους ναυτικούς και άλλες παραβάσειςΝαυτιλία

  Οι αυστραλιανές αρχές έθεσαν υπό κράτηση το πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου Costanza με την κατηγορία των απλήρωτων μισθών, της άρνησης της εξόδου στην στεριά στους ναυτικούς και τ...

COP27: «Πράσινος διάδρομος» μεταξύ Σιγκαπούρης και δυτικής ακτής των ΗΠΑΝαυτιλία

Ξεκίνησαν οι  συνομιλίες μεταξύ της Ναυτιλιακής και Λιμενικής Αρχής της Σιγκαπούρης με τα λιμάνια της δυτικής ακτής των ΗΠΑ  με στόχο την ανάπτυξη ενός  «πράσινου θαλάσσιου διαδρόμ...