ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Transport Logistic: Λιμενικές συνέργειες με «κλειδί» τη σιδηροδρομική κάλυψη - Η περίπτωση του Πειραιά

Άκρως ενδιαφέροντα είναι τα απολογιστικά νέα που «κατέπλευσαν» από την Transport Logistic του Μονάχου όπου κορυφαία στελέχη του λιμενικού τομέα και των logistics συζήτησαν για τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τον... σιδηρόδρομο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία τα λιμάνια του Γκτανσκ και του Ρότερνταμ πρόκειται να συνεργαστούν στο ψηφιακό πεδίο της ανάπτυξης συνεργειών μέσα από μία πλατφόρμα, στόχος της οποίας θα είναι η βελτίωση της «διασύνδεσης» των δύο λιμένων τόσο στο ψηφιακό όσο και στο εμπορικό επίπεδο. Η κίνηση αυτή έρχεται σε χρονική συγκυρία όπου διαπιστώνεται η τάση των λιμένων της Β. Θάλασσας να προχωρήσουν σε «συνέργειες κλίμακας» χάρη στις οποίες ευνοείται και η ανάπτυξη του short sea.

Ωστόσο το «εκπληκτικό στοιχείο» της όλης υπόθεσης είναι ότι «κλειδί» των συνεργειών και των λοιπόν εξελίξεων στις συνεργασίες λιμένων είναι η σιδηροδρομική τους κάλυψη. Οι λιγότερο δαπανηρές επιλογές διαμετακόμισης επιβεβαιώνονται με τον σιδηρόδρομο να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο.

Άλλωστε το τελευταίο διάστημα το «Κινεζικό βλέμμα» έχει εστιάσει στις απευθείας σιδηροδρομικές συνδέσεις Κίνας- Β. Ευρώπης αλλά και στους «κάθετους σιδηροδρομικούς άξονες» μεταξύ λιμένων της Β. Ευρώπης και της Μεσογείου.

Ισχυρή θέση

Σε αυτόν τον καμβά που σχηματοποιούν οι «κάθετοι» σιδηροδρομικοί άξονες ο Πειραιάς εμφανίζει για μία ακόμη φορά την ισχυρή του θέση υπό την προϋπόθεση της βελτίωσης, σε εθνικό επίπεδο. Των σιδηροδρομικών υποδομών και δη του άξονα Πειραιάς- Θεσσαλονίκης ο οποίος, όπως αποκαλύφθηκε πρόσφατα, αποτελεί τον «φόβο και τον τρόμο» των κορυφαίων σε κινήσεις λιμένων της Βόρειας Θάλασσας η θέση των οποίων, στην πανευρωπαϊκή κατάταξη, βρέθηκε να απειλείται «από το πουθενά» από τον Πειραιά.

Ο ΟΛΠ-COSCO κινείται σε ανοδική τροχιά σύμφωνα με νεότερα στοιχεία που τον εμφανίζουν το προηγούμενο έτος να φιγουράρει στην έκτη θέση της κατάταξης μεταξύ των δεκαπέντε πρώτων λιμένων της Ευρώπης από την όγδοη που ήταν το 2017. Ο Πειραιάς βάσει στοιχείων αλλά και «προβλέψεων» αναλυτών του λιμενικού τομέα θα είναι το πρώτο λιμάνι της Μεσογείου που θα σπάσει την σταθερή για δεκαετίες πρωτοκαθεδρία των τεσσάρων λιμένων της Β. Ευρώπης (Αμβούργο, Ρότερνταμ, Αμβέρσα και Μπεμερχάβεν) στην κατάταξη των container terminal.

Η «μάχη» που εξελίσσεται σε δύο μέτωπα είναι ιδιαίτερα σκληρή τόσο στο πεδίο της Μεσογείου όσο και σε εκείνο της Β. Θάλασσας. Ωστόσο έγκυροι παρατηρητές εκτιμούν ότι ο Πειραιάς με το +24.40% «καλπάζει» σε βαθμό τέτοιο που δεν αποκλείονται θεαματικές ανατροπές στην βασική κατάταξη των ευρωπαϊκών λιμένων με την μεγαλύτερη κίνηση εμπορευματοκιβωτίων.

Όπως έχει επισημανθεί πρόσφατα, αν αυτή δυναμική του Πειραιά δεν ανακοπεί, δεν αποκλείεται να βρεθεί στη τέταρτη θέση της κατάταξης εκθρονίζοντας το Μπεμερχάβεν το οποίο μπορεί να κατρακυλήσει ακόμη και στην έβδομη θέση στην περίπτωση που, εκτός του Πειραιά, την ίδια δυναμική διατηρήσουν και τα λιμάνια τρία Ισπανικά λιμάνια (Valencia, Algeciras, Barcelona).

Πηγή: theseanation.gr

Διαβάστε επίσης

Ναύλωση επαγγελματικών σκαφών από τουριστικά γραφεία με Πράξη Νομοθετικού ΠεριεχομένουΝαυτιλία

Τη δυνατότητα σε τουριστικά γραφεία να αναλαμβάνουν τη ναύλωση επαγγελματικών τουριστικών πλοίων αναψυχής, δίνει Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, με την οποία τροποποιείται το άρθρο...

ΣΕΕΝ: Καλούμε την ΠΝΟ να αποδεχτεί τις προτάσεις μας και να ματαιώσει την απεργίαΝαυτιλία

Ανακοίνωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Μετά από διαπραγματεύσεις 40 ημερών για την υπογραφή της ΣΣΕ 2019, ο Σύνδεσμός μας πρότεινε στην ΠΝΟ ποσοστό αύξησης των ...

 Η κρίση στη μέση Ανατολή έβαλε φωτιά στο κόστος ασφάλισης των τάνκερΝαυτιλία

Την ανηφόρα έχει τραβήξει το κόστος ασφάλισης των πετρελαιοφόρων πλοίων, λίγα 24ώρα μετά τον νέο γύρο επιθέσεων σε τάνκερ, στην Κόλπο του Ομάν. Σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείο...

Intertanko: Ανησυχία για τις επιθέσεις σε δεξαμενόπλοια στον κόλπο του Ομάν - Το 30% του αργού πετρελαίου διέρχεται από τα ΣτενάΝαυτιλία

Την ανησυχία του για τις σημερινές επιθέσεις σε δύο δεξαμενόπλοια με αθώα διέλευση σε διεθνή ύδατα στον κόλπο του Ομάν εξέφρασε ο πρόεδρος της Διεθνής Ένωσης Δεξαμενόπλοιων INTERTA...

Ρομπέρτο Καραχαννάς (ΕΛΠΕ): Συρρικνώθηκε η αγορά ναυτιλιακού καυσίμου στην ΕλλάδαΝαυτιλία

Σε 800.000 τόνους, από 2,7 εκατ. τόνους σε 1,9 εκατ. τόνο, υπολογίζεται η συρρίκνωση της αγοράς ναυτιλιακού καυσίμου στην Ελλάδα, ως αποτέλεσμα της υποχρεωτικής εφαρμογής του κανον...