ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ελληνες εφοπλιστές: Βιώσιμες λύσεις για το θαλάσσιο περιβάλλον - Το μήνυμα Βενιάμη για τη MEPC74

Ενόψει της κρίσιμης Συνόδου της Επιτροπής Προστασίας του Θαλασσίου Περιβάλλοντος (MEPC 74) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (UN IMO) την ερχόμενη εβδομάδα, η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) καλεί τα κράτη μέλη του IMO και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να ανταποκριθούν στις ευθύνες τους ως καθοριστικής σημασίας συντελεστές στη χάραξη πολιτικής σε παγκόσμιο επίπεδο και να δεσμευτούν για την επίτευξη εφικτών, εφαρμόσιμων και βιώσιμων λύσεων για τα προβλήματα που σχετίζονται με το παγκόσμιο ανώτατο όριο θείου από το 2020 στα ναυτιλιακά καύσιμα καθώς και για τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου από τα πλοία.

«Η MEPC74 είναι η τελευταία ευκαιρία για να διασφαλιστεί η ασφαλής, ομαλή και συνεπής εφαρμογή του παγκόσμιου κανονισμού για ναυτιλιακά καύσιμα 0,5% περιεκτικότητας σε θείο από το 2020 και να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά οι πολλές και σοβαρές προκλήσεις που προκύπτουν», δήλωσε ο Πρόεδρος της ΕΕΕ, κ. Θεόδωρος Βενιάμης. «Αυτή η τελευταία ευκαιρία δεν πρέπει να αποδειχθεί χαμένη ευκαιρία», τόνισε.

Όσον αφορά το θέμα του παγκόσμιου ανώτατου ορίου θείου από το 2020, υπάρχουν πολλά γνωστά και σωστά εντοπισμένα κενά στον κανονισμό, που οδηγούν σε πρακτικά προβλήματα κατά την εφαρμογή και την επιβολή του κανονισμού, καθώς και σε κάποιες περιπτώσεις σε στρέβλωση του ανταγωνισμού, στα οποία κανείς δεν μπορεί πλέον να κλείνει τα μάτια.

Τα ζητήματα της διαθεσιμότητας ασφαλών, συμμορφούμενων καυσίμων παγκοσμίως,

  • η υιοθέτηση των Οδηγιών για συνεπή εφαρμογή με τη συμπερίληψη της ρήτρας περί «λειτουργικών κωλυμάτων» (operational constraints)
  • η εφαρμογή ορθών και πρακτικών μέτρων για την ρεαλιστική αντιμετώπιση των περιπτώσεων μη συμμόρφωσης του πλοίου λόγω αιτιών εκτός ελέγχου του
  • οι περιβαλλοντικές, επιχειρησιακές, νομικές, καθώς και άλλες αβεβαιότητες του κανονισμού που σχετίζονται με τη χρήση συστημάτων έκπλυσης καυσαερίων, είναι όλα σημαντικά ζητήματα που ενέχουν τον κίνδυνο σοβαρής διατάραξης του διεθνούς εμπορίου, εάν δεν αντιμετωπιστούν κατάλληλα άμεσα.

Σχετικά με το ζήτημα της μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, ο κ. Βενιάμης δήλωσε: «Υπάρχει αναγκαιότητα να διασφαλιστεί ότι τα μέτρα που θα υιοθετήσει ο ΙΜΟ είναι εφικτά για το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Κάθε τομέας θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να επιλέγει τα πιο κατάλληλα για το επιχειρησιακό του μοντέλο και αυτό θα πρέπει να είναι σεβαστό από όλους. Η bulk / tramp ναυτιλία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 84% του παγκόσμιου εμπορίου δια θαλάσσης και όποια μέτρα υιοθετηθούν δε θα πρέπει να βάζουν σε κίνδυνο τη βιωσιμότητά της. Γι αυτόν τον τομέα συγκεκριμένα είναι απαραίτητο τα μέτρα στα οποία θα δεσμευτεί να αποτελέσουν δεσμεύσεις και για τους ναυλωτές.

«Είμαι βέβαιος ότι ο IMO θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και θα ανταποκριθεί στον αδιαμφισβήτητο ρόλο του ως παγκόσμιου ρυθμιστή της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Αυτό το παγκόσμιο κύρος συνεπάγεται μεγάλη ευθύνη και αυτό θα πρέπει να είναι στη σκέψη όλων των συμμετεχουσών αντιπροσωπειών στις επικείμενες διεργασίες του ΙΜΟ», κατέληξε ο κ. Βενιάμης.

 

Διαβάστε επίσης

BlueCycle: Το πρώτο πρόγραμμα για την ανακύκλωση θαλάσσιων πλαστικών απορριμμάτωνΝαυτιλία

Το BlueCycle είναι ένα πρόγραμμα Γαλάζιας και Κυκλικής οικονομίας που προσεγγίζει ολιστικά το πρόβλημα των θαλάσσιων πλαστικών απορριμμάτων. Πρόκειται για το πρώτο ολοκληρωμένο πρό...

Προσλήψεις εκπαιδευτικού και τεχνικού προσωπικού στις ΑΕΝ - Υποβολή αιτήσεων από τις 24-05 έως και την 24-06-2019Ναυτιλία

Προκήρυξη για την πλήρωση 68 κενών οργανικών θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού (Ε.Π.) βαθμίδας Καθηγητή, Αναπληρωτή Καθηγητή, Επίκουρου Καθηγητή, Καθηγητή Εφαρμογών και πέντε κενών ο...

Ικανοποίηση της Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών για τη πρόοδο στην MEPC 74 του ΙΜΟΝαυτιλία

Η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών χαιρετίζει την πρόοδο που σημειώθηκε στην Επιτροπή Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (MEPC 74) του ΙΜΟ προς μια ασφαλή και συνεπή εφαρμογή του παγκόσμι...

ΕΛΣΤΑΤ: Μικρή αύξηση στον αριθμό των πλοίων συγκριτικά με τον Μάρτιο του 2018Ναυτιλία

Κατά 1% αυξήθηκε τον Μάρτιο η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου (πλοία 100 κόρων και άνω) σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαρτίου της περασμένης χρονιάς. Σύμφωνα με τα...

Τμήμα Ναυτιλίας & Επιχειρηματικών Υπηρεσιών Πανεπιστημίου Αιγαίου: 20 χρόνια με δύναμη από τη Χίο - Τιμά τον Κ. ΓραμμένοΝαυτιλία

Το Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου διοργανώνει Επετειακή Εκδήλωση για τον εορτασμό των 20 χρόνων από την ίδρυσή του, την Παρασκευή 17 Μαΐου ...

Σλοβενία: Νέα επένδυση πέντε εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Κόπερ για δεύτερη είσοδο φορτηγώνΝαυτιλία

Το έργο της δεύτερης εισόδου φορτηγών στο λιμάνι του Κόπερ, μιας επένδυσης ύψους πέντε εκατομμυρίων ευρώ, θα συμβάλλει στον εκσυγχρονισμό του λιμένος και στην "αποσυμφόρηση" της κί...

Μετά τις εκλογές η απόφαση για το master plan του ΟΛΠ - Άτυπη παράταση της εξέτασης του σχεδίου επενδύσεων από την ΕΣΑΛΝαυτιλία

«Σιωπηρή παράταση» φαίνεται να έχει πάρει το κρίσιμο ζήτημα της επανεξέτασης του επενδυτικού σχεδίου του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένω...

Αφιέρωμα στους Σφουγγαράδες της Καλύμνου, ένα επάγγελμα που χάνεται...Ναυτιλία

Το Σάββατο 18 Μαΐου, Διεθνή Ημέρα Μουσείων θα παρουσιαστεί αφιέρωμα από την Πολιτιστική Ομάδα «Αρχιπέλαγος» στο Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδος.   Η 18η Μαΐου έχει οριστεί από το Διεθν...