ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Τουρισμός: Η Ελλάδα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τους Ευρωπαίους - Οι διακοπές που επιλέγουν και πόσα θα ξοδέψουν

HΕλλάδα είναι από τους πλέον δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες αγορές εξερχόμενου τουρισμού της Ευρώπης και μάλιστα, παρά το ανταγωνιστικό μειονέκτημα της χώρας ότι οι περισσότεροι Ευρωπαίοι δηλώνουν σε αυτή τη συγκυρία ότι προτιμούν τα ταξίδια μικρότερων αποστάσεων διάρκειας έως τρεις ώρες.

Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα της νέας μελέτης του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων με τίτλο «Το προφίλ σημαντικών αγορών του ελληνικού τουρισμού» όπου εξετάζεται, πρώτη φορά τόσο νωρίς στο ξεκίνημα της τουριστικής σεζόν, η πρόθεση των Ευρωπαίων για ταξίδια τους επόμενους μήνες, οι προγραμματιζόμενες δαπάνες, η διάρκεια και το είδος της διαμονής κι άλλες σημαντικές παράμετροι της ταξιδιωτικής συμπεριφοράς.

Οι αγορές που εξετάζονται είναι αυτές της Γερμανίας, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γαλλίας και της Ισπανίας και όπως προκύπτει φέτος, ο προγραμματισμός των διακοπών στο εξωτερικό φαίνεται να ξεκινάει από νωρίς με ποσοστό περί το 70% των Γερμανών, των Βρετανών και των Ισπανών και 60% των Γάλλων να έχουν αρχίσει τον προγραμματισμό για τα ταξίδια τους επόμενους 12 μήνες.

Σχετικά με τις χώρες που σκέφτονται οι Ευρωπαίοι να επισκεφθούν τους επόμενους 12 μήνες, η Ελλάδα βρίσκεται στην 5η θέση για τις αγορές της Γερμανίας, της Γαλλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου και στην 7η θέση για την αγορά της Ισπανίας.

Η διαφορά ωστόσο μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών που προηγούνται κατά μία ή δύο θέσεις είναι πολύ μικρή (της τάξεως της 1 ποσοστιαίας μονάδας ή λιγότερο) και οι χώρες αυτές είναι είτε πολύ μεγαλύτερες (π.χ. Γαλλία ή Ηνωμένο Βασίλειο) είτε πολύ πιο εύκολα προσβάσιμες ακόμα και οδικώς (π.χ. η Αυστρία από τη Γερμανία).

Δια?ρκεια ταξιδιου?

Αναφορικα? με τη δια?ρκεια του ταξιδιου? απο? τον το?πο διαμονη?ς προς τον προορισμο? των διακοπω?ν, η προτι?μηση ει?ναι με διαφορα? σε ταξι?δια μικρο?τερων αποστα?σεων, με δια?ρκεια λιγο?τερη απο? 3 ω?ρες. Ταξι?δι με δια?ρκεια λιγο?τερη των 3 ωρω?ν δηλω?νουν ο?τι προτιμου?ν σχεδο?ν 8 στους 10 Γερμανου?ς, τα 3?4 των Γα?λλων και των Βρετανω?ν καθω?ς και ε?να ποσοστο? 78% των Ισπανω?ν.

Το γεγονο?ς ο?τι η Ελλα?δα ει?ναι πιο μακρια? γεωγραφικα? αποτελει? συγκριτικο? μειονε?κτημα, χωρι?ς ο?μως αυτο? να σημαι?νει ο?τι δεν αποτελει? τελικα? δημοφιλη? προορισμο? για τις μεγα?λες αγορε?ς κι εδω? φαι?νεται και το ισχυρο? brand του προορισμου?.

Σχετικα? με το που? σκοπευ?ουν να μει?νουν οι υπο? μελε?τη αγορε?ς στις διακοπε?ς τους στο εξωτερικο? τους επο?μενους 12 μη?νες, η επικρατε?στερη με διαφορα? απα?ντηση ει?ναι το ξενοδοχει?ο/μοτε?λ, Γερμανι?α (69%), Γαλλι?α (59,4%), Ην. Βασι?λειο (71,5%), Ισπανι?α (75,2%) και ακολουθει? η ενοικιαζο?μενη εξοχικη? κατοικι?α, Γερμανι?α (24%), Γαλλι?α (25%), Ην. Βασι?λειο (19,5%), Ισπανι?α (24,2%) και η διαμονη?/φιλοξενι?α σε φι?λους η? συγγενει?ς, Γερμανι?α (12,8%), Γαλλι?α (22%), Ην. Βασι?λειο 18,1%), Ισπανι?α (12,6%).

Αναφορικα? με το ποσο? που ει?ναι διατεθειμε?νοι να ξοδε?ψουν για διαμονη? ανα? διανυκτε?ρευση ανα? α?τομο (συμπεριλαμβανομε?νων φο?ρων), οι επικρατε?στερες απαντη?σεις ει?ναι 56-85 € και 86-115 € για τη Γερμανι?α (20,7% και 22,4% αντι?στοιχα) και τη Γαλλι?α (24,5% και 22,6% αντι?στοιχα). Στο Ην. Βασι?λειο οι επικρατε?στερες απαντη?σεις ει?ναι 51- 75 £ (17,9%) και 76-100 £ (22,1%), ενω? στην Ισπανι?α 46-65 € (21%) και 66-85 € (21,3%).

Και στις 4 υπο? μελε?τη αγορε?ς, φαι?νεται η κυρι?αρχη προτι?μηση στη Booking ως app η? site για κρα?τηση που σχετι?ζεται με τη διαμονη? με ποσοστο? που κυμαι?νεται απο? 36,5% στο Ην. Βασι?λειο ε?ως 62% στην Ισπανι?α. Ψηλε?ς θε?σεις και για Airbnb, Expedia, Trivago, ανα?λογα την αγορα?.

Αναφορικα? με το ποσο? που ει?ναι διατεθειμε?νοι να ξοδε?ψουν για μια short-haul πτη?ση εσωτερικου? η? εξωτερικου? με δια?ρκεια λιγο?τερη των 3 ωρω?ν, συμπεριλαμβανομε?νων ο?λων των φο?ρων, οι επικρατε?στερες απαντη?σεις ει?ναι 110-159 € και 160-209 € για τη Γερμανι?α (19,4% και 21,4% αντι?στοιχα). Στη Γαλλι?α οι επικρατε?στερες απαντη?σεις ει?ναι και 60- 109 € και 110-159 € (20,8% και 24,5% αντι?στοιχα). Στο Ην. Βασι?λειο οι επικρατε?στερες απαντη?σεις ει?ναι 100-149 £ (21,5%) και 150-199 £ (19,8%), ενω? στην Ισπανι?α 40-79 € (30,5%) και 80-119 € (27,1%).

Αναφορικα? με το ποσο? που ει?ναι διατεθειμε?νοι να ξοδε?ψουν για μια mid-haul πτη?ση εξωτερικου? με δια?ρκεια 3-6 ωρω?ν, συμπεριλαμβανομε?νων ο?λων των φο?ρων, οι επικρατε?στερες απαντη?σεις ει?ναι 375-434€ και 435-494 € για τη Γερμανι?α (17,8% και 17,1% αντι?στοιχα). Στη Γαλλι?α οι επικρατε?στερες απαντη?σεις ει?ναι κα?τω απο? 314 € η? λιγο?τερο και 315-374 € (19,7% και 20,2% αντι?στοιχα). Στο Ην. Βασι?λειο οι επικρατε?στερες απαντη?σεις ει?ναι 299 £ η? λιγο?τερο (19,1%) και 300- 349 £ (18,3%), ενω? στην Ισπανι?α 264 € η? λιγο?τερο (32,6%) και 265-314 € (27,4%).

Προγραμματιζο?μενες δαπα?νες

Ιδιαι?τερο ενδιαφε?ρον ε?χουν τα συμπερα?σματα της μελε?της σε σχε?ση με τις προγραμματιζο?μενες δαπα?νες, αποτυπω?νοντας και την υψηλο?τερη προτεραιοποι?ηση πλε?ον των ταξιδιω?ν στην Ευρω?πη τη μετα-πανδημικη? περι?οδο παρα? τις πιε?σεις στα εισοδη?ματα λο?γω και των πληθωριστικω?ν πιε?σεων. Και στις τε?σσερις χω?ρες το ποσοστο? ο?σων σκοπευ?ουν να ξοδε?ψουν περισσο?τερα ει?ναι μεγαλυ?τερο απο? αυτο? ο?σων σκοπευ?ουν να ξοδε?ψουν λιγο?τερα κατα? 10 ε?ως 20 ποσοστιαι?ες μονα?δες.

Ειδικο?τερα, η επικρατε?στερη με διαφορα? απα?ντηση στις υπο? μελε?τη αγορε?ς, ει?ναι ο?τι το ταξιδιωτικο? κοινο? προτι?θεται να ξοδε?ψει φε?τος ο?σα ξοδευ?ει συνη?θως και ακολουθου?ν στη δευ?τερη θε?ση ο?σοι ει?ναι διατεθειμε?νοι να ξοδε?ψουν περισσο?τερα. Σκοπευ?ουν να ξοδε?ψουν ο?σα ξοδευ?ουν συνη?θως, το 50% των Γερμανω?ν, το 47% των Γα?λλων, το 51% των κατοίκων του Ην. Βασιλει?ου και το 44% των Ισπανω?ν, ενω? περισσο?τερο απο? το συ?νηθες σκοπευ?ει να ξοδε?ψει το 31% των Γερμανω?ν, το 29% των Γα?λλων, το 29% των κατοι?κων του Ην. Βασιλει?ου και το 36% των Ισπανω?ν.

Χαλάρωση, πολιτισμός και καιρός στα κίνητρα 

Ως προς το κι?νητρο ο?σων προτι?θενται να κα?νουν διακοπε?ς στο εξωτερικο? τους επο?μενους 12 μη?νες, γι’ αυτου?ς που ε?χουν ξεκινη?σει να οργανω?νουν τις διακοπε?ς τους, στην πρω?τη θε?ση ει?ναι η απο?λαυση και η χαλα?ρωση που προτιμα? το 56% των Γερμανω?ν, το 55% των Γα?λλων, το 71% των κατοι?κων του Ηνωμε?νου Βασιλει?ου και το 58% των Ισπανω?ν.

Ακολουθει? η εμπειρι?α ενο?ς νε?ου με?ρους η? πολιτισμου? για το 51% των Γερμανω?ν, το 56% των Γα?λλων, το 50% των κατοι?κων του Ηνωμε?νου Βασιλει?ου και το 55% των Ισπανω?ν.

Ιδιαι?τερα μεγα?λη σημασι?α δι?νουν στον καιρο? οι Βρετανοι? (51%) και οι Γερμανοι? (45%) ενω? πολυ? υψηλο? ει?ναι και το ποσοστο? των Γερμανω?ν (41%) που αποζητου?ν νε?ες / συναρπαστικε?ς δραστηριο?τητες.

Τι διακοπές επιλέγουν

Σχετικα? με το ει?δος των διακοπω?ν στο εξωτερικο? τους επο?μενους 12 μη?νες, η? το ει?δος των διακοπω?ν ευρυ?τερα που προτιμου?ν οι υπο? μελε?τη αγορε?ς, ξεχωρι?ζουν τα ταξι?δια σε παραθαλα?σσιους προορισμου?ς (Beach/Coast), City Break, τα ταξι?δια στη φυ?ση, η επι?σκεψη σε αξιοθε?ατα, συγγενει?ς και φι?λους και τα ταξι?δια για περπα?τημα η? πεζοπορι?α.

Ειδικο?τερα, τα ταξι?δια για τη θα?λασσα προτιμου?ν το 51% των Γερμανω?ν, το 31% των Γα?λλων, το 40% απο? το Ηνωμε?νο Βασι?λειο και το 24% των Ισπανω?ν. City Break προτιμου?ν το 41% των Γερμανω?ν, το 31% των Γα?λλων, το 38% απο? το Ην. Βασι?λειο και το 29% των Ισπανω?ν. Οι Γερμανοι? δει?χνουν μεγα?λο ενδιαφε?ρον και για διακοπε?ς στη Φυ?ση (40%) και για Περπα?τημα / Πεζοπορι?α ( 29%).

Διαβάστε επίσης

Λοκομοτίβα της ελληνικής οικονομίας ο Τουρισμός - Κάθε 1 ευρώ από την τουριστική βιομηχανία αυξάνει κατά 2,65 ευρώ το ΑΕΠΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σε λοκομοτίβα της ελληνικής οικονομίας έχει εξελιχθεί η τουριστική δραστηριότητα στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, με τον πολλαπλασιαστή που καταγράφει την επίδραση του τουρισμού στ...

To τουριστικό «θαύμα» της Αίγινας: Το 2023 προσέλκυσε 2, 3 εκατ. επισκέπτεςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  Σε  δωδεκάμηνο προορισμό για Έλληνες και ξένους επισκέπτες έχει εξελιχθεί το νησί της Αίγινας  αποτελώντας ένα βέλτιστο παράδειγμα για το πώς ένα μικρό νησί κατάφερε μέσα σε 20 χ...

ΙΝΣΕΤΕ: Η Ελλάδα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορέςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τα συμπεράσματα από την τελευταία μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ για το προφίλ σημαντικών αγορών του ελληνικού τουρισμού, τη Γερμανία, τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ισπανία που συνεισφ...

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η προσπάθεια του ΕΟΤ να αυξήσει τις τουριστικές ροές από τις αραβικές χώρες προς την ΕλλάδαΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η προσπάθεια του ΕΟΤ να αυξήσει τις τουριστικές ροές από τις αραβικές χώρες προς την Ελλάδα.   Στο πλαίσιο αυτό ο ΕΟΤ έδωσε δυναμικό "παρών" στην Arabian...

Χρονιά ολοκληρωτικής επαναφοράς του παγκόσμιου τουρισμού στα προ πανδημίας επίπεδα θα είναι το 2024ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Χρονιά ολοκληρωτικής επαναφοράς του παγκόσμιου τουρισμού και των αερομεταφορών στα πρό πανδημίας επίπεδα θα είναι το 2024 όπως τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της ομοσπονδίας των εν...

Κονδύλια για ναυαγοσώστες στο παρά 5, ενώ αυξάνονται οι πνιγμοί: Κίνδυνος να χαθούν «γαλάζιες σημαίες»ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η σεζόν κινδυνεύει να αρχίσει χωρίς ναυαγοσωστική κάλυψη σε πολλούς δήμους, ενώ ορατή είναι και η απειλή να χαθούν αρκετές Γαλάζιες Σημαίες από τις ελληνικές ακτές Στο παρά πέντε τ...

Κοινωνικός Τουρισμός: Πότε ανοίγει η πλατφόρμα για τις αιτήσεις – Αυξημένος ο προϋπολογισμός φέτοςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  Φέτος η πλατφόρμα για τον κοινωνικό τουρισμό της ΔΥΠΑ θα ανοίξει  νωρίτερα, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός του θα είναι αισθητά αυξημένος σε σχέση με πέρυσι. Ενώ «τρέχουν» για πο...

ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολέςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τη διαμαρτυρία του για τη νέα οδηγία της Booking.com που υποχρεώνει τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία να χρησιμοποιούν αποκλειστικά την εικονική κάρτα της πλατφόρμας προκειμένου να διασφ...