ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

«Πρωταγωνιστές» στις επενδύσεις ακινήτων τα ξενοδοχεία – Ποιες περιοχές βρίσκονται στα «ραντάρ»

Τα ξενοδοχεία κρατούν τα «σκήπτρα» στη ζήτηση ακινήτων και μάλιστα όχι μόνο στις δημοφιλείς περιοχές της Ελλάδας, αλλά και σε άλλα μέρη της χώρας που είναι λιγότερο γνωστά στο εξωτερικό.
Το ενδιαφέρον των επενδυτών για τα ξενοδοχεία γίνεται όλο και πιο ζωηρό τα τελευταία χρόνια, ωθούμενη και από την ανοδική πορεία του τουρισμού που λειτουργεί ευνοϊκά προς αυτήν την κατεύθυνση.

 


Αύξηση 5,4% στα πεντάστερα το 2024
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΞΕΕ (Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας) συνολικά τα ξενοδοχεία της Ελλάδας, από το 2020 έως σήμερα έχουν ξεπεράσει τις 10.000 ενώ το 2024 σημειώθηκε αύξηση 5,4% στα ξενοδοχεία 5 αστέρων συγκριτικά με το 2023 και 2,8% στα 4 αστέρων αντίστοιχα.

Όπως επισημαίνει ο Λευτέρης Σικαλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος συμβουλευτικής εταιρείας ακινήτων και Πρόεδρος της Επιτροπής του Real Estate & Development του Ελληνο-αμερικανικού Επιμελητηρίου μιλώντας στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, στην αγορά υπάρχει ενδιαφέρον για ώριμα έργα που είναι σε λειτουργία, για ακίνητα που μπορούν να μετατραπούν σε ξενοδοχεία, είτε βρίσκονται μέσα στον αστικό ιστό, είτε βρίσκονται σε παραθαλάσσιες περιοχές ή και αλλού στην ηπειρωτική Ελλάδα, ενώ έχει αρχίσει να υπάρχει και ενδιαφέρον για ανάπτυξη ξενοδοχείων από την αρχή (ωστόσο, αυτό προϋποθέτει ότι θα υπάρχουν ήδη σχέδια, οι σχετικές άδειες και το επιχειρηματικό πλάνο).



«Θεωρούμε ότι η αύξηση του επενδυτικού ενδιαφέροντος σχετίζεται με την γενικότερη οικονομική σταθερότητα που υπάρχει και ειδικά μετά τον Covid, τα μακροοικονομικά μεγέθη της οικονομίας μοιάζουν σταθερά και ελκυστικά, δημιουργώντας ένα ευνοϊκό οικονομικό περιβάλλον. Ολοένα και περισσότερες εταιρείες εκδηλώνουν ενδιαφέρον να επενδύσουν. Στα ξενοδοχεία άλλωστε τις περισσότερες φορές άλλος είναι ο ιδιοκτήτης και άλλος το λειτουργεί. Επομένως υπάρχει ενδιαφέρον και από επενδυτές και από operators και αυτό παρουσιάζει αυξητική τάση. Δηλαδή σε σχέση με το 2023 υπάρχει αύξηση της τάξεως του 20%», σημειώνει ο κ.Σικαλίδης.

Οι περιοχές που βρίσκονται στα «ραντάρ» των επενδυτών
Σύμφωνα με τον κ.Σικαλίδη, εκτός από τις γνωστές περιοχές που έχουν ενδιαφέρον, (Κρήτη, Σαντορίνη Πάρος κτλ.) έχουν αρχίσει να παρουσιάζουν ενδιαφέρον και λιγότερο γνωστές στο εξωτερικό περιοχές όπως νησιά με ειδική χροιά, η Πελοπόννησος και άλλα μέρη της ηπειρωτικής Ελλάδας κυρίως παραθαλάσσια και αυτό αφορά και την Βόρεια Ελλάδα.

«Ωστόσο, πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι η επιλογή για την αγορά γίνεται πολύ επιλεκτικά και προσεκτικά, καθώς αγοράζουν ακίνητα που ξέρουν ότι θα τους φέρουν αποτέλεσμα. Μεγαλύτερη ζήτηση έχουν τα ξενοδοχεία 4 αστέρων ενώ υπάρχει ενδιαφέρον και για resorts, για city hotels και για business hotels. Τα city hotels αφορούν κυρίως Αθήνα και Θεσσαλονίκη», τονίζει ο κ.Σικαλίδης.

«Χρειαζόμαστε περισσότερη ποιότητα, καλύτερες υπηρεσίες»
Όπως επίσης, υπογραμμίζει ο ίδιος, σύμφωνα με το πρόσφατο Property Market Outlook του Ελληνο-αμερικάνικου Επιμελητηρίου, «τα ξενοδοχεία έχουν την μεγαλύτερη ζήτηση από όλα τα assets και φαίνεται πως η Ελλάδα μετατρέπεται σε έναν «ξενοδοχειακό προορισμό». Ωστόσο, σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των ξενοδοχείων, αυτό που μας λείπει και χρειαζόμαστε, είναι περισσότερη ποιότητα, δηλαδή καλύτερες υπηρεσίες, να υπάρχει προσβασιμότητα, καλύτερες παροχές και συνολική εμπειρία. «Η Ελλάδα ως προορισμός έχει μια θετική προοπτική γιατί έμεινε πίσω στις καινούργιες αναπτύξεις, είτε αυτά ήταν γραφεία, είτε άλλα ακίνητα κτλ. Όλο αυτό, επειδή τώρα εξομαλύνεται επικρατεί μια “φρενίτιδα” η οποία πιστεύουμε ότι θα ισορροπήσει», τόνισε ο κ.Σικαλίδης.

Για το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον που υπάρχει κυρίως για ακίνητα άνω των 50 κλινών μιλά και ο Αντώνης Μαρκόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος ψηφιακής πλατφόρμας διαχείρισης ακινήτων, ο οποίος τονίζει ότι πλέον το ενδιαφέρον αυτό μετατοπίζεται και σε άλλους προορισμούς (πέρα από τη Μύκονο, γενικότερα τις Κυκλάδες κτλ) όπως στην Κρήτη, γιατί έχει τη μεγαλύτερη τουριστική περίοδο, αλλά και στην ενδοχώρα και κυρίως στην Πελοπόννησο, την περιοχή της Μεσσηνίας, του Μυστρά και της Μάνης γενικότερα, όπου υπάρχει μια υψηλή ζήτηση επισκεψιμότητας και αρκετά μεγάλη τουριστική περίοδος.

«Τα νησιά παραμένουν σταθερά στο κέντρο του ενδιαφέροντος για τους επενδυτές αλλά πλέον σε κάποια νησιά όπως στην Μύκονο, τη Σαντορίνη, τη Ρόδο, την Κέρκυρα η ζήτηση αφορά ακόμα μεγαλύτερα τουριστικά καταλύματα. Γενικά το επενδυτικό ενδιαφέρον αφορά μεγάλα ξενοδοχεία από μεγάλα επενδυτικά funds (ορισμένα από Λονδίνο και από Γερμανία) αλλά και family offices» δηλώνει.

Μεγάλο ενδιαφέρον από ξένα brands για την Αττική
Προτεραιότητα τους είναι να αγοράσουν ένα ξενοδοχείο και να το αναβαθμίσουν. «Κλασικό παράδειγμα αποτελεί η περιοχή της Ομόνοιας, όπου μεγάλα brands αγόρασαν παλιά ξενοδοχεία και τα αναβάθμισαν» όπως αναφέρει.

Η Αθήνα είναι ένας προορισμός με μεγάλη δυναμική και προοπτικές, όπου, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής & Αργοσαρωνικού, Ευγένιο Βασιλικό, τα τελευταία τρία χρόνια παρατηρείται μεγάλο ενδιαφέρον από ξένα brands για την Αττική. «Αυτό είναι θετικό, γιατί αφορά περισσότερο franchise agreements αλλά σημειώνονται και αγοραπωλησίες. Σε όλα αυτά βέβαια υπάρχει και ένα “αλλά”, καθώς στο ενδεχόμενο μιας νέας οικονομικής κρίσης, θα υπάρχει κίνδυνος να ζήσουμε καταστάσεις που βιώσαμε στο παρελθόν. Αν δηλαδή παρουσιαστεί μια νέα οικονομική κρίση, επειδή θα υπάρχει πολύ μεγαλύτερη προσφορά θα είναι ακόμα πιο δύσκολο να εξομαλυνθεί η κατάσταση», τόνισε ο κ.Βασιλικός και πρόσθεσε: «Είναι σημαντικό επίσης, να αναφέρουμε και τις γενικότερες επενδύσεις που γίνονται σε καταλύματα. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να δούμε μέχρι πού το θέλουμε και κατά πόσο το θέλουμε».

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβάστε επίσης

Χαρδαλιάς: "Ολιστική στρατηγική για την ανάπτυξη του βιώσιμου τουρισμού στο Λεκανοπέδιο"ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Αττική γίνεται η πρώτη ελληνική Περιφέρεια που αποκτά DMMO – «Ανοίγουμε νέους δρόμους και στον τουρισμό», δήλωσε ο Περιφερειάρχης   Τον Μηχανισμό Στρατηγικής Διαχείρισης και Προώ...

ΙΤΕΠ - Ελληνικά ξενοδοχεία: Πυλώνας οικονομικής και κοινωνικής προόδου σε όλη την Ελλάδα - 1 δις ευρώ σε ανακαινίσεις το 2024 - Δείτε όλη την ετήσια έρευνα του ΙΤΕΠΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μεγαλύτερη σεζόν, ποιοτική αναβάθμιση, ενισχυμένη συνεισφορά στην ελληνική οικονομία                                             Παρουσίαση της Ετήσιας Έρευνας για τον Ξενοδοχειακό...

Διαφημίζοντας την Ελλάδα. Οι απαρχές του ελληνικού τουρισμού: Έκθεση στην Ιστορική Οικία Λαζάρου ΚουντουριώτηΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Ιστορική και Εθνολογική Εταιρεία της Ελλάδος παρουσιάζει την έκθεση «Διαφημίζοντας την Ελλάδα. Οι απαρχές του ελληνικού τουρισμού» στην Ιστορική Οικία Λ αζάρου Κουντουριώτη. Ηέκθ...

Τουρισμός: Δυναμικά κλείνει η 25η Μαρτίου το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς - Στο 82% η πληρότητα σε Αίγινα - Σπέτσες - Οι εκτιμήσεις για την σεζόνΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Νίκη Παπάζογλου/insider.gr Ευκαιρία για τετραήμερες αποδράσεις προσφέρει η εθνική εορτή της 25ης Μαρτίου συμπληρώνοντας την δυνατή εκκίνηση της φετινής τουριστικής χρονιάς. Αν μάλι...

Η Accor δημοσιεύει νέο White Paper  για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Ελλάδα έπειτα  από ένα ισχυρό έτος ανάπτυξης το 2024ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σημαντικές επιδόσεις κατέγραψε η ξενοδοχειακή αλυσίδα Accor στην Ελλάδα το 2024, συγκεκριμμένα, όπως αναφέρει:   - Η Accor παρουσίασε αύξηση 13,3% στα έσοδα από τις πωλήσεις δωματί...

Η ανάγκη της συμπερίληψης και της προσβασιμότητας στον τουριστικό κλάδοΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

 Η προσβασιμότητα στον τουρισμό είναι ένα κεφάλαιο πολύ σημαντικό παγκοσμίως, αλλά και για τη χώρα μας όπου η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν εξαιρετικά σημαντικό οικονομικό βρ...

Όλο και πιο κοντά η Κίνα στην Αθήνα: Νέο προορισμό εγκαινιάζει το αεροδρόμιο της ΑθήναςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

    Νέο προορισμό στην Κίνα αναμένεται να εγκαινιάσει, το επόμενο διάστημα, το αεροδρόμιο της Αθήνας. Αυτή η αποκάλυψη έγινε χθες κατά τη διάρκεια του Airline Marketing Workshop. Ό...

Ολοκληρώθηκε η ιστορική διαδρομή στην Ανταρκτική του κρουαζιερόπλοιου «HANSEATIC Inspiration»ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  Τελείωσε το ταξίδι, το οποίο ξεκίνησε στις 28 Ιανουαρίου από την Ushuaia της Αργεντινής και ολοκληρώθηκε στο Christchurch (Νέα Ζηλανδία) στις 2 Μαρτίου, ακολουθώντας ιστορικές δι...