ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΙΝΣΕΤΕ: Η Ελλάδα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές

  • Τα συμπεράσματα από την τελευταία μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ για το προφίλ σημαντικών αγορών του ελληνικού τουρισμού, τη Γερμανία, τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ισπανία που συνεισφέρουν άνω του 40% των εσόδων του εισερχόμενου τουρισμού.

 

H Ελλάδα είναι από τους πλέον δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες αγορές εξερχόμενου τουρισμού της Ευρώπης και μάλιστα, παρά το ανταγωνιστικό μειονέκτημα της χώρας ότι οι περισσότεροι Ευρωπαίοι δηλώνουν σε αυτή τη συγκυρία ότι προτιμούν τα ταξίδια μικρότερων αποστάσεων διάρκειας έως τρείς ώρες. 

 

Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα της νέας μελέτης του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων με τίτλο «Το προφίλ σημαντικών αγορών του ελληνικού τουρισμού» όπου εξετάζεται, πρώτη φορά τόσο νωρίς στο ξεκίνημα της τουριστικής σεζόν, η πρόθεση των Ευρωπαίων για ταξίδια τους επόμενους μήνες, οι προγραμματιζόμενες δαπάνες, η διάρκεια και το είδος της διαμονής κι άλλες σημαντικές παράμετροι της ταξιδιωτικής συμπεριφοράς.  Οι αγορές που εξετάζονται είναι αυτές της Γερμανίας, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γαλλίας και της Ισπανίας και όπως προκύπτει φέτος, ο προγραμματισμός των διακοπών στο εξωτερικό φαίνεται να ξεκινάει από νωρίς με ποσοστό περί το 70% των Γερμανών, των Βρετανών και των Ισπανών και 60% των Γάλλων να έχουν αρχίσει τον προγραμματισμό για τα ταξίδια τους επόμενους 12 μήνες. 

 

Σχετικά με τις χώρες που σκέφτονται οι Ευρωπαίοι να επισκεφθούν τους επόμενους 12 μήνες, η Ελλάδα βρίσκεται στην 5η θέση για τις αγορές της Γερμανίας, της Γαλλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου και στην 7η θέση για την αγορά της Ισπανίας. Η διαφορά ωστόσο μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών που προηγούνται κατά μία ή δύο θέσεις είναι πολύ μικρή (της τάξεως της 1 ποσοστιαίας μονάδας ή λιγότερο) και οι χώρες αυτές είναι είτε πολύ μεγαλύτερες (π.χ. Γαλλία ή Ηνωμένο Βασίλειο) είτε πολύ πιο εύκολα προσβάσιμες ακόμα και οδικώς (π.χ. η Αυστρία από τη Γερμανία).

 

Διάρκεια ταξιδιού

Αναφορικά με τη διάρκεια του ταξιδιού από τον τόπο διαμονής προς τον προορισμό των διακοπών, η προτίμηση είναι με διαφορά σε ταξίδια μικρότερων αποστάσεων, με διάρκεια λιγότερη από 3 ώρες. Ταξίδι με διάρκεια λιγότερη των 3 ωρών δηλώνουν ότι προτιμούν σχεδόν 8 στους 10 Γερμανούς, τα ? των Γάλλων και των Βρετανών καθώς και ένα ποσοστό 78% των Ισπανών. Το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι πιο μακριά γεωγραφικά αποτελεί συγκριτικό μειονέκτημα, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν αποτελεί τελικά δημοφιλή προορισμό για τις μεγάλες αγορές κι εδώ φαίνεται και το ισχυρό brand του προορισμού. 

 

Προγραμματιζόμενες δαπάνες

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν τα συμπεράσματα της μελέτης σε σχέση με τις προγραμματιζόμενες δαπάνες, αποτυπώνοντας και την υψηλότερη προτεραιοποίηση πλέον των ταξιδιών στην Ευρώπη τη μετα-πανδημική περίοδο παρά τις πιέσεις στα εισοδήματα λόγω και των πληθωριστικών πιέσεων. Και στις τέσσερις χώρες το ποσοστό όσων σκοπεύουν να ξοδέψουν περισσότερα είναι μεγαλύτερο από αυτό όσων σκοπεύουν να ξοδέψουν λιγότερα κατά 10 έως 20 ποσοστιαίες μονάδες. Ειδικότερα,  η επικρατέστερη με διαφορά απάντηση στις υπό μελέτη αγορές, είναι ότι το ταξιδιωτικό κοινό προτίθεται να ξοδέψει φέτος όσα ξοδεύει συνήθως και ακολουθούν στη δεύτερη θέση όσοι είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα. Σκοπεύουν να ξοδέψουν όσα ξοδεύουν συνήθως, το 50% των Γερμανών, το 47% των Γάλλων, το 51% των κατοίκων του Ην. Βασιλείου και το 44% των Ισπανών, ενώ περισσότερο από το σύνηθες σκοπεύει να ξοδέψει το 31% των Γερμανών, το 29% των Γάλλων, το 29% των κατοίκων του Ην. Βασιλείου και το 36% των Ισπανών. 

 

Κίνητρα και είδος διακοπών στο εξωτερικό

Ως προς το κίνητρο όσων προτίθενται να κάνουν διακοπές στο εξωτερικό τους επόμενους 12 μήνες, γι’ αυτούς που έχουν ξεκινήσει να οργανώνουν τις διακοπές τους, στην πρώτη θέση είναι η απόλαυση και η χαλάρωση που προτιμά το 56% των Γερμανών, το 55% των Γάλλων, το 71% των κατοίκων του Ηνωμένου Βασιλείου και το 58% των Ισπανών. Ακολουθεί η εμπειρία ενός νέου μέρους ή πολιτισμού για το 51% των Γερμανών, το 56% των Γάλλων, το 50% των κατοίκων του Ηνωμένου Βασιλείου και το 55% των Ισπανών. Ιδιαίτερα μεγάλη σημασία δίνουν στον καιρό οι Βρετανοί (51%) και οι Γερμανοί (45%) ενώ πολύ υψηλό είναι και το ποσοστό των Γερμανών (41%) που αποζητούν νέες / συναρπαστικές δραστηριότητες.

 

Σχετικά με το είδος των διακοπών στο εξωτερικό τους επόμενους 12 μήνες, ή το είδος των διακοπών ευρύτερα που προτιμούν οι υπό μελέτη αγορές, ξεχωρίζουν τα ταξίδια σε παραθαλάσσιους προορισμούς (Beach/Coast), City Break, τα ταξίδια στη φύση, η επίσκεψη σε αξιοθέατα, συγγενείς και φίλους και τα ταξίδια για περπάτημα ή πεζοπορία. Ειδικότερα, τα ταξίδια για τη θάλασσα προτιμούν το 51% των Γερμανών, το 31% των Γάλλων, το 40% από το Ηνωμένο Βασίλειο και το 24% των Ισπανών. City Break προτιμούν το 41% των Γερμανών, το 31% των Γάλλων, το 38% από το Ην. Βασίλειο και το 29% των Ισπανών. Οι Γερμανοί δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον και για διακοπές στη Φύση (40%) και για Περπάτημα / Πεζοπορία ( 29%).

Πηγή: tornosnews.gr

Διαβάστε επίσης

Τουρισμός: Ποιοι Ευρωπαίοι «ψηφίζουν» Ελλάδα και πόσο σκοπεύουν να ανοίξουν το πορτοφόλιΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μελέτη ΙΝΣΕΤΕ: Τι δείχνουν οι διαθέσεις των Ευρωπαίων για ταξίδια τους επόμενους μήνες   Στις πρώτες προτιμήσεις των μεγάλων ευρωπαϊκών αγορών βρίσκεται η Ελλάδα ως  τουριστικός   ...

Ιταλία: Αστυπάλαια, Νάξος, Σκόπελος οι προτεινόμενοι προορισμοί για διακοπές Μάιο και ΙούνιοΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  Κατάλογο με τα τρία επικρατέστερα ελληνικά νησιά που προσφέρονται για διακοπές τον Μάιο και τον Ιούνιο ανακοίνωσε η δημοφιλέστερη ταξιδιωτική ιστοσελίδα της Ιταλίας My Greek Sala...

Trip Advisor: Ποιο είναι το κορυφαίο ξενοδοχείο στον κόσμο - Σε ποιες κατηγορίες ξεχωρίζει η ΕλλάδαΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ποιος δεν έχει χρησιμοποιήσει το TripAdvisor όταν βρέθηκε σε μια άγνωστη περιοχή για να καταφέρει να βρει ένα αξιοπρεπές κατάλυμα ή ένα εστιατόριο; Είναι μια πλατφόρμα στην οποία υ...

ΞΕΕ - 5o Idea Platform: 14 ομάδες ολοκλήρωσαν τον Πρωτοποριακό Νεανικό Διαγωνισμό Καινοτομίας στον ΤουρισμόΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με την λαμπρή τελετή λήξης και Απονομής των Βραβείων ολοκληρώθηκε ο 5ος Διαγωνισμός Idea Platform του Capsule T Travel Hospitality Accelerator, την Τρίτη 14 Μαΐου.   Στην εκδήλωση ...

Η Αίγινα το δημοφιλέστερο νησί για το ελληνικό κοινό το Πάσχα 2024 - Ποιο νησί έχασε τη θέση του στο top 10ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τα 10 πιο δημοφιλή νησιά για το ελληνικό κοινό την περίοδο του Πάσχα 2024 ήταν τα εξής: 1. Αίγινα, 2. Κέρκυρα, 3. Πάρος, 4. Τήνος, 5. Σύρος, 6. Μύκονος, 7. Τζια, 8. Άνδρος, 9. Κρήτ...

Τουρισμός: Η Ελλάδα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τους Ευρωπαίους - Οι διακοπές που επιλέγουν και πόσα θα ξοδέψουνΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι Ευρωπαϊκοί προτιμούν ταξίδια μικρότερων αποστάσεων διάρκειας έως τρεις ώρες HΕλλάδα είναι από τους πλέον  δημοφιλείς προορισμούς  για τις μεγάλες αγορές εξερχόμενου  τουρισμού  ...

Λοκομοτίβα της ελληνικής οικονομίας ο Τουρισμός - Κάθε 1 ευρώ από την τουριστική βιομηχανία αυξάνει κατά 2,65 ευρώ το ΑΕΠΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σε λοκομοτίβα της ελληνικής οικονομίας έχει εξελιχθεί η τουριστική δραστηριότητα στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, με τον πολλαπλασιαστή που καταγράφει την επίδραση του τουρισμού στ...

To τουριστικό «θαύμα» της Αίγινας: Το 2023 προσέλκυσε 2, 3 εκατ. επισκέπτεςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  Σε  δωδεκάμηνο προορισμό για Έλληνες και ξένους επισκέπτες έχει εξελιχθεί το νησί της Αίγινας  αποτελώντας ένα βέλτιστο παράδειγμα για το πώς ένα μικρό νησί κατάφερε μέσα σε 20 χ...