ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πόσο άλλαξαν τα ψηφιακά την τουριστική βιομηχανία τα τελευταία χρόνια

 

Η τουριστική βιομηχανία βρίσκεται σε άνθηση σε όλο τον κόσμο. Σημαντικό ρόλο στις παγκόσμιες αυξητικές τάσεις του τουρισμού παίζουν και τα ψηφιακά μέσα, γνωστά και ως digital media!

Η τουριστική βιομηχανία αναπτύσσεται καθώς άτομα και κοινωνίες βιώνουν σημαντικές βελτιώσεις στα πρότυπα και το επίπεδο της διαβίωσης. Χάρις στην ανάπτυξη και ορθή διαχείριση και εφαρμογή των ψηφιακών μέσων, επιτεύχθηκε καλύτερη προώθηση και γενικότερα καλύτερη επικοινωνία προς τους παγκόσμιους δυνητικούς καταναλωτές των τουριστικών υπηρεσιών.

 

Πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη στις χώρες της Νότιας Ασίας έδειξε ότι η τουριστική βιομηχανία αναπτύχθηκε με διπλάσια ταχύτητα χάρις στην εισαγωγή digital media πλατφορμών μέσω των οποίων οι τουριστικές επιχειρήσεις, ακόμα και ολόκληρες χώρες, κατάφεραν να προωθήσουν στοχευμένα και εν τέλει να πουλήσουν τις υπηρεσίες τους σε ένα τεράστιο δυνητικό καταναλωτικό κοινό.

 

Κοινοποιήσεις εμπειριών μέσα από κοινωνικές ομάδες

 

Τα ψηφιακά μέσα έδωσαν, και φυσικά συνεχίζουν να δίνουν, τη δυνατότητα στους τουρίστες να κοινοποιούν και να μοιράζονται τις τουριστικές - ταξιδιωτικές εμπειρίες τους με τους φίλους και ακολούθους τους μέσα από τα digital social media. Εκτός από τις κοινοποιήσεις φωτογραφιών, βίντεο, και δημοσιευμάτων, τα social media παρέχουν τη δυνατότητα κριτικής και σχολιασμών, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο ένα τεράστιο αλληλεπιδραστικό βήμα μέσω του οποίου κυκλοφορούν πληροφορίες και γνώσεις από όλες τις κατευθύνσεις.

 

Φυσικά, ο τουρισμός δεν ήταν η πρώτη βιομηχανία που έκανε χρήση και επωφελήθηκε από τα digital media. Εδώ και πολλά χρόνια, οι ιστότοποι καζίνο κάνουν εκτεταμένη χρήση της online σελίδας τους στο Facebook για τη δημιουργία αλληλεπιδραστικών επικοινωνιών, στοχευμένης διαφήμισης, και διαφόρων προωθητικών ενεργειών. Αυτό παρέχει τη δυνατότητα στους παίκτες να συνδέεονται ακόμα και μεταξύ τους και μέσα από τις κοινωνικές ομάδες που δημιουργούνται ανταλάσσουν ενδιαφέροντα, συμβουλες και προτάσεις, και γενικότερα τις εμπειρίες τους. Αυτό έχει εκτοξεύσει το branding των καζίνο κατά 47%.

 

Συνεχίζοντας με τον τουρισμό, δημοφιλείς τουριστικές σελίδες έχουν καταφέρει ποσοστό συμμετοχής και αλληλεπίδρασης της τάξης του 66% μέσα από τις κοινωνικές ομάδες τους. Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι ίδιοι οι τουρίστες επιθυμούν και σχολιάζουν. Μέσα από τους σχολιασμούς και τις ανταλλαγές απόψεων δημιουργείται μια φανταστική γνωσιακή βάση δεδομένων από την οποία μπορούν να επωφεληθούν και άλλοι που διαβάζουν τις δημοσιεύσεις και σχολιασμούς. Έτσι, μπορούν να σχηματίσουν μια καλή πρώτη εικόνα για το εάν τα τουριστικά πρακτορεία και οι τουριστικοί προορισμοί εν τέλει μπορούν να ανταποκριθούν στις προσδοκίες τους και εάν όντως προσφέρουν όσα υπόσχονται.

 

Περισσότερες πληροφορίες, περισσότεροι δυνητικοί πελάτες

 

Τα τουριστικά πρακτορεία που έχουν μια ισχυρή social media παρουσία και ενημερώνουν τακτικά τις ιστοσελίδες τους με ποιοτικό και ενδιαφέρον περιεχόμενο, τότε σαφώς και αποκτούν μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας και κέρδους συγκρητικά με άλλα τουριστικά πρακτορεία που δεν έχουν εξίσου καλή online παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

 

Είναι φανερό ότι οι τουρίστες ενδιαφέρονται πολύ να μαθαίνουν για το τι να περιμένουν από την τουριστική εμπειρία σε έναν τουριστικό προορισμό (πόλη και/ή χώρα) ή μέσω ενός ταξιδιωτικού πρακτορείου. Όσο πιο καλές online κριτικές έχει ένα ταξιδιωτικό γραφείο που να φανερώνουν με παραστατικό τρόπο ότι προσφέρει πραγματικά αξέχαστες τουριστικές εμπειρίες, τόσο πιθανότερο είναι να προσελκύσει περισσότερους πελάτες και εν τέλει να μεγιστοποιήσει τα κέρδη του. Τι καλύτερο για την επικοινωνία και την προώθηση των τουριστικών υπηρεσιών και εμπειριών από τη χρήση των social digital media;

 

Με άλλα λόγια, όσο πιο συναρπαστικές και αλληλεπιδραστικές είναι οι βίντεο διαφημίσεις, όσο πιο σωστά ενημερωμένος και ενδιαφέρον είναι ο επίσημος ιστότοπος, και όσο καλύτερες κριτικές έχει η επίσημη σελίδα στο Facebook, τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχει ένα τουριστικό γραφείο να προσελκύσει δυνητικούς πελάτες που να επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν τις τουριστικές υπηρεσίες του.

 

Καλύτερες διαπολιτισμικές συνδέσεις

 

Με την τεράστια άνθηση που γνωρίζουν τα ψηφιακά μέσα, γνωστά και ως digital media, αυξάνεται ολοένα και περισσότερο η διασύνδεση και η αλληλεπιδραστικότητα της παγκόσμιας κοινότητας. Η πολιτισμική διαφορετικότητα είναι πλέον καλύτερα αποδεκτή σε παγκόσμιο επίπεδο. Ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι επιθυμούν να γνωρίσουν περισσότερα και να βιώσουν από κοντά άλλες κουλτούρες, ενώ, παράλληλα, ολοένα και περισσότεροι επιθυμούν να προσελκύσουν άτομα από άλλες χώρες και κουλτούρες ώστε να γνωρίσουν τη δική τους χώρα και κουλτούρα. Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, γνωστές και ως social media, έχουν συνδράμει τα μέγιστα σε αυτήν την παγκόσμια τάση “ανοίγματος” των πολιτισμών και των κοινωνιών σε ατομικό, κοινωνικό, αλλά και εθνικό επίπεδο. Πλέον στις μέρες μας, οι ξένες κουλτούρες δε μοιάζουν τόσο “ξένες” ούτε και φοβίζουν μέσα στον ψηφιακό κόσμο. Αντιθέτως τα social digital media μας παρέχουν τη δυνατότητα να γνωρίζουμε τι “κρύβεται εκεί έξω” μέσα από την ασφάλεια του χώρου της επιλογής μας. Η ψηφιακή γνωριμία και ψηφιακή εξοικείωση διευρύνουν τους γνωσιακούς μας ορίζοντες και μας γεννούν την επιθυμία να ταξιδέψουμε και να εξερευνήσουμε τον κόσμο!

 

Ένα καλό παράδειγμα είναι η Αφρική. Μερικές δεκαετίες πριν, η Αφρική φάνταζε στους περισσότερους ως τίποτα άλλο παρά μια τριτοκοσμική ήπειρος αποτελούμενη από υποανάπτυκτες χώρες και φτωχούς αμόρφωτους ανθρώπους. Με την παγκόσμια ανάπτυξη των ψηφιακών μέσων και των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης, άνθρωποι απ’ όλο τον κόσμο έμαθαν για τον τεράστιο πλούτο από διαφορετικές κουλτούρες που ομορφαίνει την Αφρική και έτσι τους γεννήθηκε η επιθυμία να επισκεφθούν την Αφρική και να βιώσουν από κοντά αυτόν τον νέο “άγνωστο” κόσμο. Το 2018, σύμφωνα με το AfricaNews, ένας από τους κύριους συντελεστές στο ΑΕΠ της Αφρικής ήταν ο τουρισμός και τα ταξίδια.

 

Εν Κατακλείδι!

 

Είναι ασφαλές να συμπεράνουμε ότι με την ανάπτυξη των digital social media, η τουριστική βιομηχανία έχει επωφεληθεί στο μέγιστο βαθμό. Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις, ο τουρισμός έχει γίνει πιο αυθεντικός και πιο εξατομικευμένος. Με τα χρόνια, ο τουρισμός και τα ψηφιακά μέσα έχουν δημιουργήσει μια πολύ ισχυρή σχέση που είναι επωφελής για όλους!

 
 
 
 
Πηγή: tornosnews.gr
 

Διαβάστε επίσης

Τουρισμός για όλους - Θεοχάρης: Θα εξετάσουμε το ενδεχόμενο να δώσουμε νέα παράτασηΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  Αισιόδοξος για την φετινή τουριστική χρονιά εμφανίστηκε ο υπουργός Τουρισμού  Χάρης Θεοχάρης.   Μιλώντας στον ΑΝΤ1 το πρωί της Δευτέρας ο κ. Θεοχάρης σημείωσε πως τα μέχρι τώρα δ...

Η επόμενη μέρα του ελληνικού ξενοδοχείου: Ημερίδα ΞΕΕ - Υπουργείου ΤουρισμούΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  « Η επόμενη μέρα του Ελληνικού Ξενοδοχείου, αξιοποιώντας τα χρηματοδοτικά μέσα ” αποτελεί το κύριο αντικείμενο της ημερίδας που συνδιοργανώνουν το Υπουργείο Τουρισμού και το Ξενο...

Τουρισμός - Βρετανία: Ανάρπαστες οι «πορτοκαλί» χώρες λόγω άρσης της καραντίνας - Τριπλασιάστηκαν οι κρατήσεις για ΕλλάδαΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μίνα Αγγελίνη   Αύξηση 400% στις κρατήσεις εισιτηρίων σε «πορτοκαλί» χώρες αναφέρουν οι αεροπορικές εταιρείες - Η χώρα μας είναι η πιο κερδισμένη από τις «πορτοκαλί χώρες»   Για  ε...

Παρατείνεται έως τις 12 Ιουλίου η προθεσμία υποβολής αιτήσεων στο πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους»ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  Λόγω της ιδιαίτερα αυξημένης συμμετοχής στο πρόγραμμα "Τουρισμός για Όλους" παρατείνεται έως την Δευτέρα 12/7/2021 η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής αίτησης συμμετοχής, μέσω της...

ΕΟΤ: Σε 38 διεθνείς τουριστικές εκθέσεις το 2022 για την ανάδειξη της ΕλλάδαςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  Ευρύ πρόγραμμα συμμετοχής σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις καθ΄ όλη τη διάρκεια του 2022, έχει καταρτίσει ο  ΕΟΤ , με κυρίαρχο στόχο την τοποθέτηση της Ελλάδας ως top of mind ταξ...

Τουρισμός για όλους: Άνοιξε η πλατφόρμα - Ποια ΑΦΜ υποβάλλουν αιτήσεις σήμερα ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  Αίτηση για το «Τουρισμός για όλους»  στην ηλεκτρονική εφαρμογή www.tourism4all.gov.gr μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης από τις 5 Ιουλίου του 2021 έως και τι...

Μήνυμα Πατούλη: Η Αττική είναι ασφαλής - Τα διαμάντια του Αργοσαρωνικού έχουν ήδη πλησιάσει την πλήρη εμβολιαστική κάλυψηΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  Μήνυμα του Περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη κατά τη διάρκεια Δείπνου που παρέθεσε παρουσία Πρέσβεων και Επιτετραμμένων «Υ γειονομικά ασφαλής  τουριστικός προορισμός η Αττική»   Τ...

ΟΗΕ: Πάνω από 4 τρισ.δολ. οι απώλειες στο παγκόσμιο ΑΕΠ το 2020 και 2021 λόγω της κατάρρευσης του τουρισμούΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  H κατάρρευση του παγκόσμιου τουρισμού λόγω της πανδημίας covid-19 ενδέχεται να προκαλέσει απώλειες πάνω από 4 τρισ. δολάρια στο παγκόσμιο ΑΕΠ το 2020 και 2021, σύμφωνα με έκθεση ...