Τα δρομολόγια επιτρέπεται επί του παρόντος να περνούν λίγες εκατοντάδες μέτρα από την πλατεία του Αγίου Μάρκου και το ιστορικό κέντρο της Βενετίας.

Οι εκστρατείες για την απαγόρευσή τους υποστήριζαν εδώ και καιρό ότι τα τεράστια πλοία, τα οποία μεταφέρουν μέχρι και 5.000 επιβάτες και πλήρωμα βλάπτουν τα κανάλια με τα κύματα που δημιουργούν. Επιπλέον τέθηκε και θέμα αισθητικής καθώς τα κολοσσιαία πλοία επισκιάζουν και αλλοιώνουν το αρχιτεκτονικό τοπίο.

Σύμφωνα με το νέο σχέδιο, τα κρουαζιερόπλοια θα στέλνονται πλέον πολύ μακριά από την πόλη και θα πρέπει να δένουν σε τερματικό σταθμό στο βιομηχανικό λιμάνι της Marghera στην ηπειρωτική χώρα - μακριά από την πλατεία του Αγίου Μάρκου και το Μεγάλο Κανάλι.

Οι επιβάτες θα μεταφέρονται στη Βενετία με μικρότερα σκάφη ή πούλμαν, κατά μήκος της στενής γέφυρας που συνδέει την πόλη με την ηπειρωτική χώρα.

Ωστόσο θα επιτρέπεται στα μικρότερα κρουαζιερόπλοια - εκείνα των 55.000 τόνων - να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν την παρούσα διαδρομή. Όμως τα νέα μέτρα δεν θα τεθούν σε ισχύ πριν περάσουν τρία ή τέσσερα χρόνια.

Ο δήμαρχος της Βενετίας, Luigi Brugnaro, χαιρέτισε το σχέδιο ως έναν λογικό συμβιβασμό που θα ικανοποιούσε τη βιομηχανία κρουαζιερόπλοιων, ενώ θα ανταποκρινόταν στις ανησυχίες των ντόπιων και τη διατήρηση του περιβάλλοντος.

Σε ένα ανεπίσημο δημοψήφισμα που διοργάνωσε μια ομάδα εκστρατειών τον Ιούνιο, σχεδόν το 99 τοις εκατό των 18.000 Ενετών που έλαβαν μέρος ψήφισαν υπέρ της απαγόρευσης των γιγαντιαίων κρουαζιερόπλοιων από τα κανάλια της πόλης, λέγοντας ότι απογοητεύουν πάρα πολλούς τουρίστες και βλάπτουν το περιβάλλον.