Αυτό είναι ένα από τα βασικά ευρήματα της έκτης μελέτης κοινής μελέτης των Facebook, Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) και Παγκόσμιας Τράπεζας “State of Small Business Report”.

Τους τελευταίους έξι μήνες, πάνω από 150.000 μικρές επιχειρήσεις σε 50 χώρες απ΄ όλο τον κόσμο ερευνήθηκαν ως μέρος της προσπάθειας απόσταξης των πληροφοριών σχετικά με τον πραγματικό αντίκτυπο του COVID-19.

Το 63% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων ανέφεραν χαμηλότερο όγκο πωλήσεων σε σύγκριση με την ίδια περίοδο 30 ημερών πέρυσι. Αυτή είναι μια πτώση 13 ποσοστιαίων μονάδων στις πωλήσεις του έτους, σε σχέση με την πρώτη μελέτη.

Αβεβαιότητα για το μέλλον

Σύμφωνα με τις τάσεις στις πωλήσεις και τα ποσοστά κλεισίματος, ξενοδοχεία, καφετέριες και εστιατόρια, παραμένουν επίσης οι πιο ανασφαλείς για το τι θα φέρουν οι επόμενοι μήνες.

  • Το 52% ανέφερε ότι η μελλοντική πρόκληση είναι η έλλειψη καταναλωτικής ζήτησης.
  • Το 40% ανέφερε κυρίως ανησυχίες σχετικά με τις ταμειακές ροές.

Αυτά τα στοιχεία δείχνουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις που βασίζονται σε προσωπικές συναλλαγές.

Πτώση και αιτίες

Τα ποσοστά κλεισίματος για ξενοδοχεία, καφετέριες και εστιατόρια μειώθηκαν κατά 15 ποσοστιαίες μονάδες μεταξύ της πρώτης και έκτης μελέτης.
Πέφτοντας από το 32% σε 17% κατά τη διάρκεια του εξαμήνου από τον Μάιο έως τον Οκτώβριο. Την πτώση επηρέασαν:

  • Ακύρωση δημόσιων εκδηλώσεων 44%
  • Περιορισμοί μεγέθους συγκεντρώσεων 52%
  • Έμειναν σπίτι 53%
  • Κλειστοί χώροι εργασίας 41%