ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΞΕΕ / ΙΤΕΠ: Μόνο το 60% των ξενοδοχείων άνοιξαν φέτος- 23,1% η μέση πληρότητα- Κλείνουν ξανά 717 ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας

 

Ισχυρό αποτύπωμα άφησε η υγειονομική κρίση στα ελληνικά ξενοδοχεία τη σεζόν του 2020, με το 1/3 των μονάδων συνεχούς λειτουργίας και συντριπτικό ποσοστό των εποχικής να έχουν κλείσει ή να προετοιμάζονται για αυτό, μέχρι το τέλος του 2020, κάτι ασυνήθιστο για τον ελληνικό τουρισμό.

 

Όπως προκύπτει από την έρευνα με τίτλο: «Η επαναλειτουργία των Ξενοδοχείων μετά το Lockdown», που πραγματοποίησε το ΙΤΕΠ για λογαριασμό του ΞΕΕ σχετικά με την επαναλειτουργία των ξενοδοχείων μετά το lockdown, από τα 3.965 ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας, άνοιξε το 59% ή 2.328, 717 εκ των οποίων αναγκάζονται να ξανακλείσουν μέχρι το τέλος της χρονιάς, καθώς δεν υπάρχουν επίπεδα ζήτησης που να δικαιολογούν τη λειτουργία τους.

 

Πρωτοφανής η εικόνα και στα εποχικής λειτουργίας, όπου από τα 6.098 ξενοδοχεία άνοιξαν τα 4.223 και ήδη τον Σεπτέμβριο έχει κλείσει το 50,9% και τον Οκτώβριο θα κλείσει άλλο ένα 40,6%, πολύ νωρίτερα από άλλες χρονιές.

 

Στο σύνολο των ξενοδοχείων της χώρας που λειτούργησαν το 2019, μόνο το 67% εξ αυτών (6.700), δημιούργησε Υγειονομικό Πρωτόκολλο, με σκοπό το άνοιγμά τους. Υπενθυμίζεται ότι στην έρευνα του Ιουνίου 2020 για τις επιπτώσεις της πανδημίας είχε διαπιστωθεί ότι το 84% των ξενοδοχείων σκόπευαν να ανοίξουν.

 

Μάλιστα, όλα δείχνουν ότι η εκτίμηση της έρευνας του ΙΤΕΠ από τον περασμένο Ιούλιο για το πώς θα διαμορφωθεί ο τζίρος των ξενοδοχείων το 2020 (2,8 δισ. ευρώ, έναντι 18,5 δισ. ευρώ το 2019) είναι αισιόδοξη, εάν μάλιστα ληφθούν υπόψη και οι απώλειες στο κομμάτι των συνεδρίων, όπως εξήγησε ο πρόεδρος του ΞΕΕ, κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, μιλώντας σήμερα σε Συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση της έρευνας.

 

Μερικά από τα συμπεράσματα της έρευνας είναι τα ακόλουθα…

 

-Περίπου 6.000 ξενοδοχεία άνοιξαν φέτος ή το 60% του συνόλου των ξενοδοχείων που λειτούργησαν το 2019 (9.971), εκ των οποίων 2.328 συνεχούς λειτουργίας (ή το 59%) και τα 3.699 εποχικής (ή το 61%).

 

-Τον Ιούνιο άνοιξε η πλειονότητα των ξενοδοχείων συνεχούς λειτουργίας, σε ποσοστό 80%, όμως τα περισσότερα εποχικής λειτουργίας άνοιξαν τον Ιούλιο (66%, έναντι 29% του Ιουνίου). Αυτό οφείλεται στο ότι μετά τις 15 Ιουνίου επιτράπηκε η λειτουργία τους. Όμως τα ποσοστά όσων παρέμειναν ανοικτά μειώνεται σε μόλις 4% τον Αύγουστο και σε 2% τον Σεπτέμβριο.

 

-Η μέση ποσοστιαία πληρότητα με αναγωγή στο σύνολο του ξενοδοχειακού δυναμικού της χώρας για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο ανήλθε σε 23,1% (17,9% τον Ιούλιο, 29,8% τον Αύγουστο και 21,7% τον Σεπτέμβριο). 

 

Σημειώνεται ότι οι πληρότητες Αυγούστου των ξενοδοχείων της Ελλάδας, υπό κανονικές συνθήκες, προσεγγίζει το 90%.

 

Οι πληρότητες έφτασαν στο μέγιστο της σεζόν την εβδομάδα 10 έως 16 Αυγούστου, στο 32,9% και συγκράτησαν ένα επίπεδο γύρω στο 20% μέχρι και τον Σεπτέμβριο. Στα εποχικής οι πληρότητες Αυγούστου έφτασαν, την ίδια εβδομάδα στο 34,4% και στα συνεχούς στο 29,8%. 

 

-Η μέση τιμή είναι ελαφρώς χαμηλότερη σε σχέση με την περυσινή, και διαμορφώνεται στα 86 ευρώ (87,1 ευρώ για τον Ιούλιο, 95,2 ευρώ για τον Αύγουστο και 75 ευρώ το Σεπτέμβριο).

 
Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, σημείωσε:

 

«Από την πρώτη στιγμή το ΞΕΕ μέσα από τις έρευνες πεδίου που ανέθεσε στο ΙΤΕΠ, υπογραμμίζει τις εξαιρετικά δυσοίωνες προοπτικές της φετινής χρονιάς. Ήταν και παραμένει ξεκάθαρο πως δεν υπήρχε θετικό σενάριο για φέτος με οποιοδήποτε παραδοσιακό δείκτη. Η μόνη φετινή επιτυχία είναι αυτή που καταφέραμε όλοι μαζί. Η επαγγελματική αντιμετώπιση της κρίσης από τα ελληνικά ξενοδοχεία αφήνει μια δυναμική παρακαταθήκη για την επόμενη σεζόν. Χρέος της πολιτείας είναι να παράσχει σειρά συμπληρωματικών μέτρων που θα εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητα των ελληνικών ξενοδοχείων μέχρι το επόμενο καλοκαίρι».

 

Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας του ΙΤΕΠ για την επαναλειτουργία των ξενοδοχείων μετά το lockdown αποτελεί το προϊόν:

 

  • Των στοιχείων της πλατφόρμας του ΞΕΕ για το πόσα ξενοδοχεία δημιούργησαν υγειονομικό πρωτόκολλο.
  • Της εβδομαδιαίας καταγραφής πληροτήτων και τιμών σε ένα πάνελ 400 ξενοδοχείων από 6/7/2020 έως 27/9/2020 πανελλαδικά.
  • Της έρευνας για το άνοιγμα και το κλείσιμο των ξενοδοχείων, στην οποία συμμετείχαν 2.455 ξενοδοχεία με υγειονομικό πρωτόκολλο (ήτοι το 37% των ξενοδοχείων με Υγειονομικά Πρωτόκολλα).
 
 
Πηγή: tornosnews.gr

Διαβάστε επίσης

Το επενδυτικό κάλεσμα και τα «μηνύματα» για την ανάπτυξη του Tουρισμού ΥγείαςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  H ανάγκη χάραξης και εφαρμογής ενός εθνικού σχεδίου στα  τα επιστημονικά συμπεράσματα του 6 ου  Πανελληνίου Συνεδρίου Ιαματικής Ιατρικής   Πολλαπλά «μηνύματα», σημαντικά επιστημο...

Ο Γρηγόρης Τάσσιος πρώτος σε σταυρούς προτίμησης στις εκλογές της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας ΞενοδόχωνΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Πραγματοποιήθηκαν την Πέμπτη 15 η Οκτωβρίου 2020, στη Θεσσαλονίκη, οι Αρχαιρεσίες για την ανάδειξη των νέων Οργάνων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων. Κατά τις Αρχαιρεσίες που ...

TUI, Jet2, Ryanair, Wizzair «κρατούν» την Ελλάδα για τους Βρετανούς τουρίστες το ΝοέμβριοΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Στεφανία Σούκη   Οι μεγάλοι παίκτες της βρετανικής αγοράς προσπαθούν να κρατήσουν με …νύχια και με δόντια τις κρατήσεις, επιμηκύνοντας τη σεζόν σε μεμονωμένους τουριστικούς προορισ...

Μανιφέστο Τουρισμού: “Ο τουρισμός, μέρος των εθνικών σχεδίων ανάκαμψης και ανθεκτικότητας”ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  Η ευρωπαϊκή συμμαχία για το Μανιφέστο Τουρισμού -η φωνή του ευρωπαϊκού τομέα ταξιδιών και τουρισμού- καλεί τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης να καταστήσουν τον τουρισμό στρατηγ...

Αγωνία στον κλάδο του χειμερινού τουρισμού - Τι θα γίνει με τα χιονοδρομικά ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τι ακολουθεί μια ανέλπιστα καλή περσινή χειμερινή σεζόν; Θα επενδύσουν οι Έλληνες στον χειμερινό τουρισμό; Ποια είναι τα μηνύματα που δίνει αυτή τη στιγμή η αγορά; Τον περσινό χειμ...

Στέλιος Πολυκράτης: Εκτός Επιστρεπτέας Προκαταβολής τα τουριστικά καταλύματαΟικονομία

Για άλλη μία φορά η Κυβέρνηση έθεσε εκτός χρημαδότησης τα τουριστικά καταλύματα από την τρίτη φάση της ΕΠΙΣΤΡΕΠΤΕΑΣ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗΣ, καθώς οι επιχειρηματίες θα πρέπει να διατηρήσουν μ...

Alan French, επικεφαλής Thomas Cook: Η Ελλάδα αποτελεί για μας τον προορισμό με τις περισσότερες πωλήσειςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

«Η Ελλάδα αποτελεί αυτή τη στιγμή για την εταιρεία μας τον προορισμό με τις περισσότερες πωλήσεις», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο επικεφαλής της νέας Thomas Cook, Alan French, απευθύνοντα...