Το ισχυρό «χτύπημα» που δέχεται ο ελληνικός τουρισμός εξαιτίας των αποφάσεων της Βρετανίας και της Ολλανδίας να θέσουν σε καθεστώς καραντίνας όσους ταξιδιώτες επιστρέφουν από ελληνικά νησιά αποτυπώνεται πλήρως στην επιβατική κίνηση που καταγράφηκε στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια τα οποία διαχειρίζεται η Fraport Greece για τον Αύγουστο.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η βρετανική αγορά τερμάτισε πρώτη στη λίστα με τις περισσότερες αφιξο-αναχωρήσεις, με τη Γερμανία να ακολουθεί και την Πολωνία να συμπληρώνει την πρώτη τριάδα. Οι αφιξο-αναχωρήσεις των Βρετανών ταξιδιωτών μόνο στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που έχει υπό τον έλεγχό της η Fraport ξεπέρασαν τις 595.000, με τον αριθμό των αφίξεων να φτάνει τις 315.840.

Στην τρίτη θέση κατατάσσονται οι Βρετανοί τουρίστες και στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», ενώ δυναμική είναι η παρουσία τους στη Ζάκυνθο, αποτελώντας παραδοσιακά τη μεγαλύτερη τουριστική αγορά για το νησί των Επτανήσων. Ψηλά στη λίστα με τον μεγαλύτερο αριθμό ταξιδιωτών βρίσκονται οι Βρετανοί τόσο στη Σαντορίνη όσο και στη Μύκονο, κάτι που αποτυπώθηκε και στα στοιχεία του Αυγούστου.

Υπενθυμίζεται ότι το 2019 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις από τη Βρετανία, τη δεύτερη μεγαλύτερη πηγή εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα, διαμορφώθηκαν στα 2,564 δισεκατομμύρια ευρώ (δηλαδή το 14,5% των συνολικών εσόδων) και οι αφίξεις πέρυσι έφτασαν τους 3,5 εκατομμύρια ταξιδιώτες.

Μάλιστα, οι αφίξεις τουριστών από το Ηνωμένο Βασίλειο και οι τουριστικές εισπράξεις της Ελλάδας από τουρίστες-κατοίκους του Ηνωμένου Βασιλείου σημείωσαν το 2019 εντυπωσιακή αύξηση κατά 18,9% και 32,4% αντίστοιχα, έναντι του ελαφρά μειωμένου επιπέδου τους το 2018 λόγω του Brexit.

Σύμφωνα με την απόφαση της βρετανικής κυβέρνησης, επιβάλλεται καραντίνα 14 ημερών σε όσους επιστρέφουν από 7 ελληνικά νησιά (Λέσβος, Μύκονος, Σαντορίνη, Κρήτη, Σέριφος, Ζάκυνθος και Τήνος).

Ολλανδικό «χτύπημα»

Την ίδια στιγμή, μείζονος σημασίας είναι και το πλήγμα που επιφέρει στον ελληνικό τουρισμό η ταξιδιωτική οδηγία που εξέδωσε η ολλανδική κυβέρνηση, σύμφωνα με την οποία, συμπεριελήφθησαν στην «κόκκινη» λίστα της Ολλανδίας όλα τα ελληνικά νησιά, επιτρέποντας μόνο τα ταξίδια στην ηπειρωτική Ελλάδα με τη σύσταση, ωστόσο, στους Ολλανδούς ταξιδιώτες να τηρούν τα μέτρα ασφαλείας και να συμμορφώνονται με τις οδηγίες.

Η ολλανδική αγορά, σύμφωνα με τα στοιχεία της Fraport Greece, βρέθηκε στην πέμπτη θέση (μετά τη Βρετανία, τη Γερμανία, την Πολωνία και την Ιταλία) στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας ως προς τη συνολική επιβατική κίνηση, με τους Ολλανδούς τουρίστες να ανέρχονται σε 52.299.

Σημειώνεται ότι το 2019 επισκέφτηκαν την Ελλάδα 817,8 χιλ. τουρίστες από την Ολλανδία και δαπάνησαν 533,8 εκατ. ευρώ έναντι 615 εκατ. ευρώ το 2018.

Η αεροπορική κίνηση τον Αύγουστο

Τις επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης που έχει πλήξει καίρια τον κλάδο των αερομεταφορών μετρά η Fraport Greece και τον Αύγουστο, μήνα αιχμής της καλοκαιρινής σεζόν, λόγω των περιορισμένων πτητικών προγραμμάτων των εταιρειών, καταγράφοντας στα 14 αεροδρόμια που διαχειρίζεται πτώση στον αριθμό των ξένων τουριστών κατά 56,7% και αντίστοιχη μείωση του αριθμού των εγχώριων ταξιδιωτών σε ποσοστό 48,3%.

Η μεγαλύτερη μείωση παρατηρήθηκε στη Σκιάθο, όπου η συνολική πτώση στην επιβατική κίνηση προσέγγισε το 69% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019, ενώ με τους ίδιους ρυθμούς και μείωση 66% και 64% ολοκληρώθηκε ο Αύγουστος για την Καβάλα και τη Σάμο αντίστοιχα.

Η μικρότερη μείωση καταγράφηκε στη Μυτιλήνη και στην Κέρκυρα, όπου η επιβατική κίνηση για τον Αύγουστο ήταν μειωμένη κατά 48,5% και 49.7% αντίστοιχα.

Συγκεκριμένα, για τον Αύγουστο καταγράφηκαν 2.012.927 αφιξο-αναχωρήσεις ξένων επιβατών έναντι 4.651.890 τον ίδιο μήνα του 2019, με τη συνολική επιβατική κίνηση εξωτερικού και εσωτερικού στα αεροδρόμια της Fraport να ανέρχεται τον Αύγουστο στα 2.442.679 έναντι 5.483.489 πέρυσι. Οι αφιξο-αναχωρήσεις εσωτερικού ήταν 429.752 έναντι 831.599 πέρυσι (-48,3%).

Σε επίπεδο οκταμήνου Ιανουαρίου – Αυγούστου η διεθνής επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια (Άκτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλονιά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη και Σκιάθος) που διαχειρίζεται η Fraport Greece κατέγραψε μείωση σε ποσοστό 78,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, με τη συνολική κίνηση να έχει περιοριστεί κατά 74,5%.

tourism today