ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πώς τα ξενοδοχεία θα βγουν αλώβητα από την κρίση του κορωνοϊού

 

Tρόπους αντιμετώπισης και διαχείρισης των επιπτώσεων που έχει η εξάπλωση του κορωνοϊού στα ξενοδοχεία παρουσιάζει σε άρθρο της στο ehotelier.com η Επίτιμη καθηγήτρια Μάνατζμεντ στη Σχολή Διοίκησης Ξενοδοχείων του Πανεπιστημίου Cornell, Sheryl E. Kimes.

 

Οι τρόποι διαχείρισης προκύπτουν από έρευνα που είχε πραγματοποιήσει η ίδια το 2010 και αφορούσε τις τακτικές που διασφαλίζουν την επιβίωση των επιχειρήσεων σε περίπτωση οικονομικής κρίσης.

 

Από αυτήν προέκυψαν τα ακόλουθα συμπεράσματα-συμβουλές, τα οποία, όπως επισημαίνει η κ. Kimes, μπορούν να εφαρμοσθούν και στην κρίση του κορωνοϊού που βρίσκεται σε εξέλιξη….

 

-Δεν ωφελεί ο πανικός

Οι ερωτηθέντες μίλησαν για την ανάγκη να παραμένουμε ψύχραιμοι και να αναζητούμε λύσεις. Ένας εξ αυτών δήλωσε: «Μην πανικοβάλλεστε. Μην συγκρίνετε τις περιόδους κρίσης με προηγούμενες καλές περιόδους. Σκεφτείτε βάσει μακροπρόθεσμων αποφάσεων».

 

-Προσέξτε τις εκπτώσεις ευρείας κλίμακας

Οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι παίρνει χρόνια η ανάκαμψη από τις εκπτώσεις τις οποίες έκαναν κατά τη διάρκεια οικονομικής κρίσης, και πολλοί τόνισαν ότι δεν θα πρέπει να γίνονται εκπτώσεις στις κρίσεις αλλά να χρησιμοποιούνται οι τιμές τους ως σημείο αναφοράς για τα προγράμματα εκπτώσεων και οι εκπτώσεις να συγκρατιούνται καταλλήλως.

 

Άλλοι εκτίμησαν ότι το «παιχνίδι» των εκπτώσεων είναι επικίνδυνο και ότι μέσα σε λίγους μήνες μπορεί να χαθεί σημαντικό έδαφος που κερδήθηκε τα τελευταία χρόνια, με την επιστροφή στα ίδια επίπεδα να παίρνει επίσης πολλά χρόνια.

Εάν χρειάζεται να κάνετε εκπτώσεις, κάνετέ το με έξυπνο τρόπο και εξετάστε το ενδεχόμενο δημιουργικών πακέτων, τονίζει η κ. Kimes.

 

-Μην περιορίζετε τον προϋπολογισμό μάρκετινγκ

 

Στην έρευνα αναδείχθηκε η ανάγκη διατήρησης των επισκεπτών και ανάπτυξης προωθητικών πακέτων που προσελκύουν υφιστάμενους αλλά και δυνητικούς επισκέπτες. Εάν ο προϋπολογισμό μάρκετινγκ περιοριστεί, αυτό δεν θα είναι εφικτό. 

 

-Προσεγγίσεις μάρκετιγνκ

Η ανάπτυξη μικρότερων, λιγότερο ευαίσθητων στην τιμή τομέων αγοράς, στους οποίους μπορούν να διατηρηθούν οι τιμές, αποδίδει. Άλλη τακτική είναι η ανάπτυξη νέων πηγών εσόδων (όπως το φαγητό και ποτό ή το σπα) εντός του ξενοδοχείου. 

 

-Εξετάστε άλλες πρακτικές διατήρησης τιμών

Θυμηθείτε ότι υπάρχει διαφορά μεταξύ της δημόσιας τιμής και της ιδιωτικής τιμής. Δώστε έμφαση στον τρόπο με τον οποίο μπορείτε να αναπτύξετε πακέτα που προσφέρουν προστιθέμενη αξία στον καταναλωτή χωρίς να κοστίζουν πολλά στο ξενοδοχείο. 

 

Μια επιλογή είναι η διατήρηση της τιμής στα ίδια επίπεδα, η εξερεύνηση νέων αγορών (πακέτα ρομαντικών αποδράσεων, προσκυνηματικός τουρισμός κτλ.), η ανάπτυξη υπηρεσιών με προστιθέμενη αξία όπως οι θεραπείες σπα, η δημιουργικότητα στις προωθητικές ενέργειες φαγητού και ποτού και η παρακολούθηση των κενών πληρότητας που μπορούν να καλυφθούν με διαδικτυακές διαφημίσεις ή κανάλια που δεν θα επηρεάσουν μελλοντικά τη στρατηγική τιμών. 

 

Σκεφτείτε τι ζητά ο επισκέπτης και προσπαθήστε να του το δώσετε χωρίς να ζημιώνεται η επιχείρηση. Δώσε έμφαση σε πακέτα που δύσκολα αντιγράφονται.

 

-Διατηρήστε τα υψηλά επίπεδα υπηρεσιών 

Αν χρειαστεί να περιορίσετε το κόστος, κάντε το σε τομείς του ξενοδοχείου που έχουν το μικρότερο αντίκτυπο στην εξυπηρέτηση των επισκεπτών και στην εικόνα του ξενοδοχείου. Μην ρίχνετε τα στάνταρ, ανεβάστε την προστιθέμενη αξία καθώς οι καταναλωτές είναι ευαίσθητοι στις αλλαγές. 

 

Εάν επηρεαστεί αρνητικά η ικανοποίηση πελατών και το επίπεδο των υπηρεσιών, θα είναι δυσκολότερη η διατήρηση του πελατολογίου και η προσέλκυση νέων επισκεπτών μετά το πέρας της κρίσης.

 

Πηγή: Tornosnews.gr

Διαβάστε επίσης

Γερμανικός τουρισμός: Η πανδημία του κορωνοϊού θα αλλάξει εντελώς τα ταξίδια - Τι προβλέπουν οι ειδικοίΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η πανδημία του κορωνοϊού θα αλλάξει εντελώς τα ταξίδια και βραχυπρόθεσμα η έμφαση πρέπει να δοθεί στη διασφάλιση των 3 εκατ. θέσεων εργασίας που εξαρτώνται από τον τουρισμό στη Γερ...

Ο Ιανουάριος του… 2021, ο μήνας ανάκαμψης του παγκόσμιου τουρισμούΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  Μάλλον απαισιόδοξα είναι τα σενάρια για τον τουρισμό στο εγγύς μέλλον. Κι αναφέρομαι στο 2020, το οποίο διαγράφεται ως «χαμένη χρονιά», έπειτα από την επιδημία του κορονοϊού, που...

Απόφαση: Αυτά είναι τα πρώτα 50 ξενοδοχεία που θα λειτουργήσουν κατ' εξαίρεσηΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  Ανακοινώθηκε από το υπουργείο Τουρισμού η λίστα με τα 50 πρώτα ξενοδοχεία, τα οποία ανά Περιφερειακή ενότητα θα λειτουργούν κατ' εξαίρεση του μέτρου απαγόρευσης λειτουργίας των τ...

Πρωτόγνωρη κατάσταση για τον Ελληνικό Τουρισμό, διαπιστώνει το ΞΕΕ και ζητεί τη λήψη μέτρων στήριξης ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  Αναφορικά με την κυβερνητική απόφαση για την αναστολή λειτουργίας των ξενοδοχείων 12μηνης λειτουργίας, ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Αλέξανδρος Βασιλικός ...

Υπουργείο Τουρισμού: Αναστολή λειτουργίας των ξενοδοχείων 12μηνης λειτουργίαςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  Το Υπουργείο Τουρισμού με γνώμονα την προστασία των εργαζομένων στα ξενοδοχεία, ανακοινώνει την απόφαση της κυβέρνησης για αναστολή λειτουργίας των ξενοδοχείων 12μηνης λειτουργία...

ΞΕΕ :Στα 522 εκατ. ευρώ μέχρι στιγμής οι απώλειες από ακυρώσεις για τα ελληνικά ξενοδοχεία  ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  Ισχυρότατο κτύπημα δέχεται ο ελληνικός τουρισμός εξ αιτίας της εξάπλωσης του COVID-19. Σε 522 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι απώλειες για τα ελληνικά ξενοδοχεία από τις ακυρώσεις δωματ...

Διακόπτεται η διαφημιστική καμπάνια του ΕΟΤ στο εξωτερικό λόγω κορονοϊούΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Δραστικά  μέτρα,  για την προστασία της δημόσιας υγείας και των εργαζομένων ΕΟΤ, για την διασφάλιση της  απρόσκοπτης λειτουργίας των υπηρεσιών, αλλά  και τον περιορισμό των συνεπει...

Κλείνουν και τα τουριστικά καταλύματα μέχρι τέλος Απριλίου λόγω κορονοϊού ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Το κλείσιμο και των εποχικών τουριστικών καταλυμάτων έως τέλη Απριλίου αποφάσισε η κυβέρνηση. Συγκεκριμένα με ΚΥΑ, υπό τον τίτλο: «Επιβολή του μέτρου της προσωρινής απαγόρευσης λει...

Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος: Σχολαστική τήρηση όλων των οδηγιών, του ΕΟΔΥ, προφύλαξης από τον κορονοϊόΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  Πρώτιστο μέλημα όλων μας είναι η προστασία της δημόσιας υγείας. Στο πλαίσιο της συνεχούς συνεργασίας του ΞΕΕ με τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) ζητήσαμε και λάβαμε νέ...