ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πρωταγωνιστής ο τουρισμός στην ανάπτυξη της οικονομίας

Πρωταγωνιστής της αναπτυξιακής προσπάθειας της χώρας παραμένει ο κλάδος του τουρισμού με βάση τα επιτεύγματα του το 2019, αλλά και τους στόχους που τίθενται για το 2020, βάζοντας έτσι καταλυτική "πλάτη" στους δείκτες του ΑΕΠ της χώρας.

Σε σημερινή συνέντευξη τύπου-απολογισμό των πεπραγμένων του υπουργείου Τουρισμού, που έλαβε χώρα στο νέο μουσείου Γουλανδρή στο Παγκράτι, ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης αφού εστίασε στην σημαντική άνοδο των τουριστικών εσόδων το 2019 υπογράμμισε τα εξής: " οι δράσεις του υπουργείου το 2020 θα κινηθούν με στόχο να επιτευχθεί περαιτέρω άνοδο των τουριστικών εισπράξεων, κατά 10% σε σχέση με το 2019, άνοδος των αφίξεων των ξένων επισκεπτών μας κατά 5%, αύξηση κατά 5% των διανυκτερεύσεων, αλλά και αύξηση 4% της κατά κεφαλήν δαπάνης των τουριστών μας".

Εξειδικεύοντας ο υφυπουργός Τουρισμού Μάνος Κόνσολας, ανάφερε ότι ήδη στο ενδεκάμηνο τα τουριστικά έσοδα το 2019 ήταν 17,86 δισ. ευρώ από 15,8 δισ. ευρώ που ήσαν το ενδεκάμηνο του 2018. Η εν λόγω επίδοση όπως εξήγησε αποτελεί κορυφαία επίδοση για τον τουρισμό της χώρας που με τη σειρά της συνέβαλε στην ανάπτυξη άνω του 2% που σημειώθηκε στο ΑΕΠ του 2019. Μάλιστα τονίστηκε ότι για το 2019, τα τουριστικά έσοδα θα κλείσουν στα 18,1 δισ. ευρώ και φιλοδοξία παραμένει και η περαιτέρω ενίσχυση του ΑΕΠ της χώρας, με "αιμοδότη" τον κλάδο του τουρισμού.

Με όχημα την βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, το υπουργείου τουρισμού, όπως είπε ο κ. Θεοχάρης φιλοδοξεί να καινοτομήσει με δράσεις που κάνουν πράξη τον "πράσινο" τουρισμό και εκτιμάται ότι θα δώσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην Ελλάδα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το νέο στρατηγικό σχέδιο που ξεδιπλώνει το υπουργείου Τουρισμού μεταξύ άλλων εστιάζει στην Σαντορίνη και στην βελτίωση των υποδομών του νησιού και των τουριστικών ροών της.

Στους στρατηγικούς στόχους ο κ. Θεοχάρης, μεταξύ άλλων, εστίασε στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς του τουριστικού προϊόντος, στην ενίσχυση της προστιθέμενης αξίας των ανθρώπων που παράγουν το τουριστικό προϊόν αλλά και στην επανατοποθέτηση ελληνικού τουριστικού "brand" και της εικόνας της χώρας γενικότερα. Ταυτόχρονα επισημάνθηκε ότι θα γίνει ειδική καμπάνια για τα νησιά που πλήττονται από το μεταναστευτικό.

Ο τουρισμός μπορεί να είναι τουρισμός 4 εποχών δήλωσε με νόημα ο υφυπουργός Τουρισμού Μάνος Κόνσολας και εστίασε στην παρούσα "ακτινογραφία" των τουριστικών ροών, που αποτυπώνει το πρόβλημα της εποχικότητας του. Είναι γεγονός ότι μόνο σε 5 περιφέρειες της χώρας συγκεντρώνεται το 87% της τουριστικής κίνησης και ο κ. Κόνσολας έκανε λόγο για την ανάγκη της διαφοροποίησης του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος.

Σε ό,τι αφορά τις αγορές - χώρες "αιμοδότες" του τουριστικού συναλλάγματος για το 2019, πάντα για την Ελλάδα, η Γερμανική αγορά συνεισέφερε με 2,5 δισ. ευρώ, η Βρετανία, με 2,3 δισ. ευρώ αλλά και οι ΗΠΑ με 1 δισ. ευρώ. Την ίδια στιγμή ιδιαίτερα σημαντικό καταγράφεται και το γεγονός ότι η μέση δαπάνη του αλλοδαπού τουρίστα το 2019 ανήλθε στα 559 ευρώ αυξημένη κατά 12,3%.

Σε ό,τι αφορά την τρέχουσα τουριστική ατζέντα έτοιμο είναι το νομοσχέδιο για τον καταδυτικό τουρισμό, όπως επίσης και το νομοσχέδιο για την τουριστική εκπαίδευση. Μάλιστα για το τελευταίο, ο κ. Κόνσολας ανάφερε ότι την επόμενη εβδομάδα θα βγει σε διαβούλευση.

Στην τελική ευθεία είναι εξάλλου και η νομοθετική ρύθμιση για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, όπου στο προσεχές διάστημα θα υπάρξει διϋπουργική για την οριστική αποτύπωση των πρωτοβουλιών της κυβέρνησης στο μέτωπο αυτό, όπως είπε ο κ. Θεοχάρης.

Σε ό,τι αφορά τον ρόλο του ΕΟΤ, που για πρώτη φορά, έτρεξε τον Ιανουάριο την νέα καμπάνια της χώρας με σύνθημα "Always In Season" η πρόεδρος του ΕΟΤ Άντζελα Γκερέρκου στάθηκε στην ανάγκη μετασχηματισμού του οργανισμού σε έναν οργανισμό μάρκετιγκ που με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία θα προβάλλει την Ελλάδα στις αγορές του κόσμου. Στο πλαίσιο αυτό προωθείται και η αναβάθμιση του Visit Greece.

Τέλος, ο υπουργός Τουρισμού ανακοίνωσε την μετεγκατάσταση του υπουργείου Τουρισμού και τη συστέγαση του σε ακίνητο στην πλατεία Ομονοίας. Μάλιστα ο κ. Θεοχάρης επεσήμανε ότι με την κίνηση αυτή, το υπουργείου θα εξοικονομήσει περί τα 1,8 εκατ. ευρώ, από τα ενοίκια που μέχρι σήμερα καταβάλλει.


Κ. Χαλκιαδάκης

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβάστε επίσης

Ο ΕΟΤ καινοτομεί στη Διεθνή έκθεση ΙΜΤΜ Ισραήλ με τη διοργάνωση επαγγελματικών συναντήσεωνΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μια νέα προσέγγιση των τουριστικών αγορών, στο πλαίσιο των διεθνών τουριστικών εκθέσεων, κάνει πράξη ο ΕΟΤ στην Διεθνή έκθεση ΙΜΤΜ Ισραήλ.        Σε συνέχεια των εξαγγελιών του γεν...

Στρατηγική συνεργασία Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας και Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου ΕλλάδαςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  Συνάντηση εργασίας πραγματοποίησαν την Τρίτη 4 Φεβρουαρίου ο Πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ) κ. Απόστολος Τζιτζικώστας και ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρί...

Στρατηγική συνεργασία του ΕΟΤ με τη Mastercard για την προώθηση του ελληνικού τουρισμούΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Την έναρξη της συνεργασίας τους, μέσα από κοινή καμπάνια επικοινωνίας, με στόχο την ανάδειξη της Ελλάδας ως τον απόλυτο ταξιδιωτικό προορισμό ανακοίνωσαν ο Ελληνικός Οργανισμός Του...

 9η Γενική Συνέλευση Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος στη HORECA 2020ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  Οι νέες προκλήσεις και όλα τα μείζονα ζητήματα της ελληνικής ξενοδοχίας θα αποτελέσουν το κεντρικό σημείο αναφοράς της 9ης Γενικής Συνέλευσης του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της ...

Ανοίγει τις πύλες της και φέτος η διεθνής επαγγελματική έκθεση Horeca 2020ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ανοίγει τις πύλες της και φέτος η διεθνής επαγγελματική έκθεση Horeca 2020, ο σημαντικότερος εκθεσιακός προορισμός στο χάρτη του τουρισμού και της μαζικής εστίασης, όπως τονίστηκε ...

ΕΞΑ-ΑΑ: Πτώση στις επιδόσεις των αθηναϊκών ξενοδοχείων λόγω υπερπροσφοράς καταλυμάτωνΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  Η υπερπροσφορά καταλυμάτων στην Αττική οδηγεί σε πτώση στις επιδόσεις των αθηναϊκών ξενοδοχείων, όπως επισημαίνει η Ένωση Ξενοδόχων Αθήνας, Αττικής και Αργοσαρωνικού, δίοντας στη...

Εξάλειψη των πλαστικών μίας χρήσης  στα ξενοδοχεία της Accor σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2022 ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

 Ενισχύοντας τον ρόλο της ως υπεύθυνος φορέας φιλοξενίας σε τοπικό και διεθνές επίπεδο, η Accor έχει δεσμευτεί να συμμετάσχει στην πρωτοβουλία “Global Tourism Plastics Initiative” ...

Βουλγαρία: Η Ελλάδα μία από τις κυριότερες τουριστικές αγορές για τη ΒουλγαρίαΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Ελλάδα είναι μια από τις κυριότερες τουριστικές αγορές για τη Βουλγαρία, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία που ανακοινώθηκαν, την περίοδο Ιανουαρίου - Νοεμβρίου 2019, κατέλαβε τη δεύτερ...