ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ο 10λογος στήριξης των σκαφών αναψυχής

Τι προτείνει ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ για τον κλάδο που φέτος «βούλιαξε» με απώλειες 90%

Του Αντώνη Τσιμπλάκη

 

Τις πληγές τους μετράνε οι επιχειρηματίες των επαγγελματικών σκαφών τουρισμού, που είδαν τη χρονιά να κλείνει πριν καν ανοίξει. Η πανδημία του κορονοϊού όχι απλώς επηρέασε τον κλάδο, αλλά οδήγησε σε απώλειες που στην καλύτερη περίπτωση φτάνουν το 90% σε σχέση με την περσινή χρονιά, η οποία επίσης είχε κινηθεί σε μέτρια επίπεδα.

 

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, Αντώνη Στελλιάτο, η πανδημία έριξε στο ναδίρ τις ναυλώσεις επαγγελματικών σκαφών, σε όλες τις κατηγορίες. Από τα σκάφη χωρίς πλήρωμα μέχρι και τα μεγάλα μηχανοκίνητα. Μέχρι στιγμής όμως ο συγκεκριμένος κλάδος, που συνεισφέρει άμεσα στην ελληνική οικονομία περί τα 800 εκατ. ευρώ ετησίως, χωρίς να υπολογίζονται οι εργασίες σε ναυπηγεία, ο εφοδιασμός τους, αλλά και ο τζίρος που δημιουργούν οι επιβάτες στους διάφορους προορισμούς, δεν έχει συμπεριληφθεί στα μέτρα ενίσχυσης που έχει ανακοινώσει η ελληνική κυβέρνηση.

 

Προκειμένου τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής -που μεταξύ άλλων απασχολούν και περίπου 5.000 Έλληνες ναυτικούς- να λειτουργούν και τα επόμενα χρόνια, και συγκεκριμένα μόλις κοπάσει η πανδημία, ο κ. Στελλιάτος επισημαίνει στη «Ν» ότι θα πρέπει να γίνουν άμεσα διορθωτικές κινήσεις από το κυβερνητικό επιτελείο, με μια δέσμη 10 μέτρων. Ειδικότερα, ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ επισημαίνει:

 

Πρώτο στην ατζέντα ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ βάζει τον σταθερό συντελεστής ΦΠΑ. «Είναι αδιανόητο, κάθε χρόνο σχεδόν, να υπάρχουν ΚΥΑ περί αυξήσεως ΦΠΑ στο 24% με όρους Ανοιχτής Θαλάσσης, Αιγιαλίτιδος Ζώνης, 6 Ναυτικών Μιλίων, Διεθνών Υδάτων, Χωρικών Υδάτων, σε μία χώρα μοναδική στην Ευρώπη για τη νησιωτικότητά της. Επομένως, το ισχύον μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2020 ποσοστό του 13% θα πρέπει να μονιμοποιηθεί», σημειώνει χαρακτηριστικά.

 

Η άμεση χορήγηση οικονομικής βοήθειας από τις επιχειρήσεις είναι το δεύτερο αίτημα του κλάδου. Αναλύοντας το συγκεκριμένο θέμα, ο κ. Στελλιάτος αναφέρει: «Είναι προφανές ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα ρευστότητας, για την επιβίωση εταιρειών

του Θαλάσσιου Τουρισμού Επαγγελματικών Σκαφών, δεδομένου ότι η πτώση των ναυλώσεων, που φτάνει και το 90% για το 2020, υποχρέωσε μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων να “ακινητοποιήσουν” τα σκάφη τους, λόγω αυτής της πρωτόγνωρης ζημιογόνου πορείας της αγοράς».

 

Όσον αφορά τη μείωση των τελών ελλιμενισμού των επαγγελματικών σκαφών αναψυχής σημειώνει: «Η νομοθετηθείσα μείωση του 40% στις μισθώσεις για τις επαγγελματικές στέγες δεν έχει επεκταθεί και στα τέλη ελλιμενισμού των σκαφών μας, τα οποία αποτελούν ένα από τα κύρια κόστη των επιχειρήσεών μας. Παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις μας, αυτό το δίκαιο αίτημά μας δεν έχει γίνει ακόμα αποδεκτό. Επιπρόσθετα, ζητούμε αυστηρή τήρηση του Μνημονίου ΕΤΑ-ΕΠΕΣΤ περί Τιμολογίων Ελλιμενισμού Επαγγελματικών Σκαφών».

Ταυτόχρονα οι επαγγελματίες του yachting στην Ελλάδα ζητούν το Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων στα Επαγγελματικά Σκάφη να καταργηθεί, άλλως να ανασταλεί η εφαρμογή του, λόγω Covid-19, για την επόμενη τριετία, όπως και την επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών των 5.000 ναυτικών που ναυτολογούνται στα Ελληνικά Επαγγελματικά Τουριστικά Σκάφη, όπως γίνεται και σε άλλες επιχειρήσεις στη χώρα.

 

Η ΕΠΕΣΤ επαναφέρει και το ζήτημα της άμεσης φορολογίας, ζητώντας ο σχετικός φόρος να ορισθεί στα επίπεδα πριν από την αύξηση, που επιβλήθηκε αρκετούς μήνες πριν απτην πανδημία. Σήμερα σε ένα σκάφος οκτώ μέτρων (επαγγελματικό) έχει επιβληθεί φόρος 1.000 ευρώ.

 

Επίσης ζητά ο κλάδος των Ελληνικών Επαγγελματικών Σκαφών να περιληφθεί σε Αναπτυξιακό Πλαίσιο, το οποίο θα αναφέρεται πιο συγκεκριμένα, σε:

α) Κατασκευή ή βελτίωση του ξενοδοχειακού τομέα των σκαφών, με βάση το υπάρχον καθεστώς επιδότησης των ξενοδοχείων,

β) Εφαρμογές περιβαλλοντικής φύσεως στα σκάφη,

γ) Εφαρμογές ενεργειακής φύσεως στα σκάφη και

δ) Εφαρμογές διαχείρισης αποβλήτων και απορριμμάτων.

 

Από την έντυπη έκδοση της Ναυτεμπορικής

Διαβάστε επίσης

Καρχαρίες που λάμπουν στο σκοτάδι!Σκάφη

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν τρία είδη καρχαριών βαθιών θαλασσών που ζουν στη Νέα Ζηλανδία και λάμπουν στο σκοτάδι. Τα είδη συλλέχθηκαν από το Chatham Rise - μια περιοχή του πυθμένα τ...

Πράσινο φως: Η επιτροπή εισηγήθηκε να επιτραπεί το ερασιτεχνικό ψάρεμα από ακτή και με μικρά σκάφηΣκάφη

  Σύμφωνα με πληροφορίες η επιτροπή εισηγήθηκε υπό προϋποθέσεις την άρση της απαγόρευσης στο ψάρεμα – να επιτρέπεται το ερασιτεχνικό ψάρεμα από ακτή, το ψαροτούφεκο και με μικρά σκ...

Ποιο είναι το πρόστιμο για ψάρεμα, ψαροτούφεκο και χρήση σκάφους την περίοδο του lockdownΣκάφη

  Από το Σάββατο στις 7/11/2020 και για 3 εβδομάδες μέχρι τις 30 Νοεμβρίου, είναι σε ισχύ το lockdown που περιλαμβάνει οριζόντια διαδικασία αναστολής δραστηριοτήτων σε όλη χώρα και...

Ν. Σαντορινιός: Η πλειονότητα των ψαράδων εξαιρείται από τις ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσειςΣκάφη

  Οι περισσότεροι αποκλείονται από τα μέτρα ενίσχυσης από τις συνέπειες του Covid-19   Με πρόσφατη ανακοίνωσή του ο  βουλευτής Δωδεκανήσου και Τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πο...