Τα πρώτα ηλεκτρικά καταμαράν στον κόσμο που θα συνδέουν δύο ηπείρους – Στην Ελλάδα πότε; – Saronic Magazine
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • Translate to English

Τα πρώτα ηλεκτρικά καταμαράν στον κόσμο που θα συνδέουν δύο ηπείρους – Στην Ελλάδα πότε;

Τα πρώτα ηλεκτρικά καταμαράν στον κόσμο που θα συνδέουν δύο ηπείρους είναι πλέον πραγματικότητα. Η νέα εποχή της ναυτιλίας ξεκινά με την ισπανική εταιρεία Balearia, που ετοιμάζει τα πρώτα πλήρως ηλεκτρικά πλοία μηδενικών εκπομπών.

Ετοιμάζονται τα πρώτα ηλεκτρικά καταμαράν στον κόσμο που θα ενώνουν δύο ηπείρους, αποδεικνύοντας ότι η εποχή των ήσυχων και αποδοτικών ταξιδιών δεν είναι πια όνειρο, αλλά μια πραγματικότητα που είναι ήδη προ των πυλών.

Η κατασκευάστρια εταιρεία μπαταριών θαλάσσης AYK Energy εξασφάλισε ένα συμβόλαιο-ορόσημο για την προμήθεια μπαταριών που θα προορίζονται για τα πρώτα στον κόσμο πλήρως ηλεκτρικά ταχύπλοα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία που θα συνδέουν δύο ηπείρους.

Η ισπανική εταιρεία επιβατηγών πλοίων Balearia θα λειτουργήσει δύο υπερσύγχρονα καταμαράν που θα κινούνται εξ ολοκλήρου με ηλεκτρική ενέργεια για το δρομολόγιο των 18 μιλίων μεταξύ της Ταρίφα στην Ισπανία και του Ταγγέρη στο Μαρόκο, με ταχύτητες που θα φτάνουν έως και 26 κόμβους.

Τα πλοία, που κατασκευάζονται στο ναυπηγείο Armon στη Χιχόν, θα μπορούν να μεταφέρουν 225 οχήματα και 804 επιβάτες το καθένα. Θα είναι εξοπλισμένα με 13,8 MWh ισχύος μπαταριών, κατανεμημένη σε τέσσερις μονάδες ηλεκτρικής πρόωσης, εξασφαλίζοντας έτσι ταξίδια χωρίς καθόλου ρυπογόνες εκπομπές.

Ο ιδρυτής της AYK Energy, Chris Kruger, εξέφρασε την «τιμή» της εταιρείας που επιλέχθηκε για αυτό το έργο, τονίζοντας τον ρόλο του ισπανικού αντιπροσώπου της AYK, Vulkan Espanola S.A., και της ομάδας της, με επικεφαλής τον Jose Ignacio Cuenca, στην επίτευξη της συμφωνίας.

Σύμφωνα με τον Kruger, οι λύσεις των μπαταριών της AYK δεν είναι μόνο ασφαλείς και οικονομικά αποδοτικές, αλλά βοηθούν επίσης στην προσπάθεια της ισπανικής κυβέρνησης να απαλλάξει τις μεταφορές από τον άνθρακα.

Οι μπαταρίες χρησιμοποιούν τεχνολογία λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού (LFP), η οποία, σύμφωνα με την AYK Energy, προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια, αξιοπιστία και διάρκεια ζωής σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μπαταρίες νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NMC).

Αυτό φέρνει την AYK μεταξύ μιας μικρής ομάδας κατασκευαστών που είναι σε θέση να παρέχουν λύσεις μπαταριών θαλάσσης υψηλής απόδοσης για απαιτητικές λειτουργίες.

Ο Pablo Garcia Anduiza, Διευθυντής Νέων Έργων της Balearia, περιέγραψε το έργο ως «πρωτοποριακό, καινοτόμο και τεχνολογικά προηγμένο» και είπε ότι θα καταστήσει την Balearia ηγέτη στις βιώσιμες μεταφορές.

Πρόσθεσε ότι τα ηλεκτρικά φέριμποτ όχι μόνο θα εξαλείψουν τις εκπομπές άνθρακα, αλλά θα μειώσουν επίσης τον θόρυβο και τους κραδασμούς, βελτιώνοντας την άνεση των επιβατών.

Όσοι, άλλωστε, έχουμε ταξιδέψει με πλοία της ακτοπλοΐας, καταλαβαίνουμε πόσο ενοχλητικός είναι ο συνεχής κραδασμός και ο χαρακτηριστικός θόρυβος των μηχανών. Στα ηλεκτρικά πλοία, όμως, αυτή η εμπειρία αλλάζει εντελώς.

Η απουσία κινητήρων εσωτερικής καύσης σημαίνει σχεδόν μηδενικούς κραδασμούς και αθόρυβη λειτουργία, προσφέροντας μια πρωτόγνωρη αίσθηση ηρεμίας και άνεσης.

Οι επιβάτες δεν θα χρειάζεται πλέον να φωνάζουν για να ακουστούν στο σαλόνι, ούτε να νιώθουν το κατάστρωμα να τρέμει κάτω από τα πόδια τους.

Το πιο εντυπωσιακό απ’ όλα είναι το προηγμένο σύστημα φόρτισης, το οποίο θα επιτρέπει στα φέριμποτ να επαναφορτίζουν τις μπαταρίες τους σε μόλις 40 λεπτά. Αυτό το σύστημα θα χρησιμοποιεί αυτόνομους ρομποτικούς βραχίονες τόσο στο Ταγγέρη όσο και στην Ταρίφα, οι οποίοι θα συνδέονται απευθείας με τις χερσαίες παροχές ηλεκτρικής ενέργειας.

Το ερώτημα τώρα που πλανάται μεταξύ όλων μας είναι πως μια ναυτική χώρα με δεκάδες νησιά όπως η Ελλάδα δεν έχει προχωρήσει ακόμη σε τέτοιου είδους καινοτόμες λύσεις.

Είναι απίστευτο το πόσο αντιφατική είναι η ποντοπόρος ναυτιλία και οι Έλληνες εφοπλιστές οι οποίοι διαπρέπουν και βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των καινοτομιών παγκοσμίως, με την ακτοπλοΐα στην οποία δεν βλέπουμε να υπάρχει ούτε ένα ηλεκτρικό πλοίο, τη στιγμή που άλλες χώρες καινοτομούν και διαπρέπουν.

Ας ελπίσουμε ότι έστω και καθυστερημένα θα μπει και η Ελλάδα στο παιχνίδι των ηλεκτρικών πλοίων όσον αφορά την ακτοπλοΐα.

e-nautilia.gr

Διαβάστε επίσης

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η ναυταθλητική δράση του Λιμενικού Σώματος στην ΚύμηΝαυτιλία

Διήμερη εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Ανοίγουμε Πανιά» υλοποίησε το Γραφείο Αθλητισμού του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.) στις 16 και 17 Οκτωβρίου 2025, στ...

Από αγοραστής, συμπαραγωγός – Η Ελλάδα επανατοποθετείται στον ευρωπαϊκό χάρτη αμυντικών και ναυπηγικών συνεργασιώνΝαυτιλία

  Η ελληνική αμυντική βιομηχανία και τα ναυπηγεία βρίσκονται σε σημείο καμπής. Η Λευκή Βίβλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ‘Αμυνα δημιουργεί συνθήκες επανεκκίνησης, προσφέροντα...

Β. Κικίλιας: «Η ναυτιλία χρειάζεται διεθνείς κανόνες αποδεκτούς από όλους και όχι τιμωρητικούς μηχανισμούς»Ναυτιλία

Δήλωση του Υπουργού Ναυτιλίας Νησιώτικης Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια, μετά την ολοκλήρωση της 2ης Έκτακτης Συνόδου της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτι...

Επ. Ανταγωνισμού: “Βλέπει” αναποτελεσματικότητες και πιθανές στρεβλώσεις στην ακτοπλοΐαΝαυτιλία

Η  Επιτροπή Ανταγωνισμού  δημοσίευσε την  Ενδιάμεση Έκθεση επί της κλαδικής έρευνας στην ακτοπλοΐα  -η οποία ξεκίνησε τον περασμένο Απρίλιο- παρουσιάζοντας τη διάρθρωση της αγοράς,...

Στ. Γκίκας στην 36η Συνάντηση Ερασιτεχνικών Θιάσων Αιγαίου: «30 θίασοι προωθούν την Αιγαιοπελαγίτικη Καλλιτεχνική Δημιουργία»Πολιτισμός

Η 36η Συνάντηση Ερασιτεχνικών Θιάσων Αιγαίου, θεσμική διοργάνωση της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής για τον πολιτισμό και την καλλιτεχνική έκφραση στον νησιωτ...

Άνδρας έπεσε στη θάλασσα από πλοίο μεταξύ Αμοργού και Αστυπάλαιας Ναυτιλία

  Σε εξέλιξη βρίσκονται εκτεταμένες έρευνες στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Αμοργού και Αστυπάλαιας, για τον εντοπισμό ενός άνδρα ο οποίος έπεσε στη θάλασσα από φορτηγό πλοίο που πλέει...

Β. Κικίλιας: Εθνικός στόχος να γίνουμε ενεργειακός-ναυτιλιακός κόμβος στην περιοχήΝαυτιλία

  «Η δύναμη των εμπορικών, ενεργειακών και ναυτιλιακών σχέσεων Ελλάδας-ΗΠΑ (δηλαδή ναυπηγείων, λιμανιών, LNG και ενέργειας), μπορεί να καταστήσει τη χώρα μας ενεργειακό κόμβο για τ...