ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Tριγμοί στην παγκόσμια ναυτιλία: Οι Έλληνες εφοπλιστές απορρίπτουν το σχέδιο για τα πράσινα καύσιμα – Ζητείται ρεαλισμός

 
Mέτωπο αντίδρασης συγκροτούν οι Έλληνες εφοπλιστές ενάντια στο νέο σχέδιο απανθρακοποίησης της Διεθνούς Ναυτιλιακής Οργάνωσης (IMO), το οποίο προβλέπει την επιβολή κυρώσεων σε πλοία που δεν συμμορφώνονται με στόχους μείωσης εκπομπών από το 2027.
Μετά την τοποθέτηση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (UGS), και η Greek Shipping Cooperation Committee (GSCC) με έδρα το Λονδίνο εκφράζει την έντονη αντίθεσή της, χαρακτηρίζοντας το σχέδιο «μονόπλευρο» και μη ρεαλιστικό.
Ο πρόεδρος της GSCC, Χαράλαμπος (Harry) Φαφαλιός, τόνισε στην ετήσια έκθεση του οργανισμού ότι η απλή φορολόγηση των πλοίων δεν πρόκειται να επιφέρει τη μετάβαση σε έναν κόσμο χωρίς άνθρακα.
«Όταν δεν υπάρχουν διαθέσιμα καύσιμα μηδενικών εκπομπών, δεν είναι παραγωγικό να τιμωρείς τη ναυτιλία», δήλωσε, καλώντας τους ρυθμιστικούς φορείς να στηρίξουν ενεργά τους παρόχους ενέργειας ώστε να αναπτύξουν καθαρά, ασφαλή και επαρκή καύσιμα.
Η GSCC προειδοποιεί ότι οι κανονισμοί που προτείνει ο IMO, σε συνδυασμό με τις παράλληλες απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για φόρους άνθρακα και μείωση εκπομπών, δημιουργούν ένα περίπλοκο και γεωγραφικά κατακερματισμένο ρυθμιστικό περιβάλλον.

Σοβαρό οικονομικό ρίσκο

Ο πρόεδρος της UGS, Μελίνα Τραυλού, προειδοποίησε ότι οι προτάσεις του IMO ενέχουν σοβαρό οικονομικό ρίσκο, με πολλούς εφοπλιστές να δηλώνουν ότι συμφέρει περισσότερο να πληρώσουν τα πρόστιμα παρά να επενδύσουν σε νέες τεχνολογίες.
«Καμία μετάβαση και καμία ανάπτυξη δεν είναι δυνατή όταν οι επενδύσεις εγκλωβίζονται», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Παρά την κριτική προς τις ρυθμιστικές αρχές, οι Έλληνες εφοπλιστές δεν δείχνουν απροθυμία για επενδύσεις:

Σύμφωνα με στοιχεία της S&P Global, οι νέες παραγγελίες ελληνικών πλοίων αυξήθηκαν κατά 23% το 2023, φθάνοντας τα 456 πλοία και συνολική χωρητικότητα 43,2 εκατ. dwt.
Ο ελληνόκτητος στόλος εξακολουθεί να είναι ο μεγαλύτερος παγκοσμίως, με 4.221 πλοία και χωρητικότητα 354 εκατ. dwt.

Διχασμός εντός της ΕΕ

Το Πλαίσιο Μηδενικών Εκπομπών του IMO είναι το πρώτο σχέδιο στον κόσμο που συνδυάζει υποχρεωτικά όρια εκπομπών και τιμολόγηση αερίων του θερμοκηπίου σε ολόκληρο έναν βιομηχανικό κλάδο.

Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής εμφανίζονται πολύ πιο ενθουσιώδεις για το σχέδιο απ’ ό,τι οι Έλληνες πλοιοκτήτες.
Ο Έλληνας Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ, Απόστολος Τζιτζικώστας, χαρακτήρισε ιστορικής σημασίας τη συμφωνία του IMO και κάλεσε τους εφοπλιστές να την υποστηρίξουν, λέγοντας πως η τυπική υιοθέτησή της τον Οκτώβριο είναι καθοριστικής σημασίας.
Την ίδια στιγμή, η ΕΕ επιβάλλει τα δικά της ξεχωριστά σχήματα φορολόγησης του άνθρακα και μείωσης των εκπομπών στη ναυτιλία.

www.bankingnews.gr

Διαβάστε επίσης

Π. Μαρινάκης: Σε επαγρύπνηση οι αρχές – Ενημέρωση της ελληνικής ναυτιλίας για το Ορμούζ Ναυτιλία

Συνεδρίασε xθές εκτάκτως υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας (ΚΥΣΕΑ).   Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης έγινε αξιολόγηση των τελευταίω...

Σικελία: Ανασύρθηκε το υπερπολυτελές γιοτ Bayesian 10 μήνες μετά το ναυάγιο που στοίχισε τη ζωή σε 7 άτομα – Βίντεο και φωτογραφίεςΝαυτιλία

  Γεωργία Παμπουχίδου/ertnews.gr   Βίντεο από την επιχείρηση καταγράφει τη στιγμή που το γιοτ Bayesian αναδύεται από τον βυθό, Το Bayesian βυθίστηκε κοντά στο Παλέρμο της Σικελίας ...

Στέφανος Γκίκας στο 2o EAST MED MARITIME CONFERENCE 2025: Η ενίσχυση της περιφερειακής συνεργασίας, απαραίτητη για την αντιμετώπιση των  γεωπολιτικών και οικονομικών προκλήσεων»Ναυτιλία

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας, πραγματοποίησε σήμερα το πρωί την εναρκτήρια ομιλία, στο “ 2o EAST MED MARITIME CONFERENCE 2025” που οργανώθηκε από...

Β. Κικίλιας: «Δεν πρόκειται να ανεχτούμε κινήσεις αισχροκέρδειας σε βάρος των πολιτών»Ναυτιλία

«Δεν πρόκειται να ανεχτούμε κινήσεις αισχροκέρδειας σε βάρος των πολιτών» τόνισε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στην εκπομπή “Καλημέρα Ελλάδα” του...

Χωρίς ναυαγοσώστες το 80% των πολυσύχναστων παραλιών – «Κενά σε όλη την Ελλάδα»Ναυτιλία

Μεγάλες καθυστερήσεις παρατηρούνται και τη φετινή χρονιά στην εύρεση ναυαγοσωστών στην αρχή της τουριστικής σεζόν. Τεράστια κενά εξακολουθούν να υπάρχουν στη ναυαγοσωστική κάλυψη τ...

Α. Τζιτζικώστας: «Στηρίζουμε τη συμφωνία στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό που εξασφαλίζει όρους ισότιμου ανταγωνισμού στη ναυτιλία παγκοσμίως»Ναυτιλία

Στις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει η ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της νέας στρατηγικής για τα λιμάνια, της νέας ναυτιλιακής βιομηχανικής στρατηγικής και της στρατηγικής για τον βιώσιμο...

Προς εξέλιξη «σταθμό» στα υδροπλάνα, υπό το «άγρυπνο βλέμμα» ανταγωνιστικών (;) μέσωνΝαυτιλία

  Προς εξέλιξη «σταθμό» στα υδροπλάνα. Όπως πληροφορείται από την αεροπορική αγορά το metaforespress.gr, αυτές τις ημέρες, οι ελληνικές Αρχές και συγκεκριμένα, η Αρχή Πολιτικής Αερ...