Όπως πληροφορείται από την αεροπορική αγορά το metaforespress.gr, αυτές τις ημέρες, οι ελληνικές Αρχές και συγκεκριμένα, η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας θα αποφασίσει, εάν θα δώσει άδεια πτητικής εκμετάλλευσης (AOC) στη Hellenic Seaplanes.
Εάν συμβεί αυτό, η Hellenic Seaplanes θα μπορέσει να διεξάγει εμπορικές πτήσεις (δηλαδή, με επιβάτες, οι οποίοι θα έχουν πληρώσει εισιτήριο) με το υδροπλάνο Caravan C-208, 8 – 12 θέσεων, το οποίο – στις αρχές του 2024 – πραγματοποίησε πτήσεις πιλοτικού χαρακτήρα και ενδέχεται να πραγματοποιήσει κι άλλες το επόμενο διάστημα.
Μάλιστα, την πραγματοποίηση πτήσεων πιλοτικού χαρακτήρα με υδροπλάνο συμπεριέλαβε, σε ανάρτησή του το 2024, σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, ο πρωθυπουργός, Κ. Μητσοτάκης.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, τα πρώτα εμπορικά δρομολόγια θα είναι τύπου charter στο Ιόνιο πέλαγος, το οποίο διαθέτει και τα πρώτα πλήρως αδειοδοτημένα υδατοδρόμια.
Στην αεροπορική αγορά «ακούγεται» ότι η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας έχει προχωρήσει στην άντληση πληροφοριών και εμπειριών από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, στις οποίες είναι ανεπτυγμένα τα υδατοδρόμια, όπως η Νορβηγία.
Επίσης, στην αεροπορική αγορά «ακούγεται» ότι άλλα, ανταγωνιστικά (;) μέσα παρακολουθούν την υπόθεση, όπως εταιρείες ελικοπτέρων και ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Εάν (ξανα)πετάξουν τα υδροπλάνα στην Ελλάδα χρειάζεται να γίνει υπό συνθήκες απόλυτης προτεραιότητας στις συνθήκες ασφαλείας και με την προϋπόθεση παροχής – όσο το δυνατόν – ποιοτικής μετακίνησης προς όφελος των κατοίκων και επισκεπτών της χώρας.