ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Κικίλιας: Σε ρυθμούς “ΑΙΓΙΣ” οι μελέτες και οι διαγωνισμοί για τα λιμάνια

«Ο Πρωθυπουργός μού έχει δώσει εντολή να προχωρήσουμε, σε ρυθμούς “ΑΙΓΙΣ”, όλες τις περιβαλλοντικές μελέτες, τις μελέτες beta, τα master plan, τους διαγωνισμούς με το ΤΑΙΠΕΔ και τις επενδύσεις στα λιμάνια μας», δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον Real FM και στους δημοσιογράφους Νίκο Χατζηνικολάου, Κάτια Μακρή και Αντώνη Δελατόλα. 

 

Και πρόσθεσε:

«Αυτό που μπορώ να σας πω και να σας υποσχεθώ είναι ότι, στους 24 μήνες που μένουν μέχρι τις εθνικές εκλογές, θα γίνει από όλους, υποχρεωτικά, ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να τρέξουν οι επενδύσεις σε όλα τα λιμάνια». 

Όπως εξήγησε, τα έργα θα προχωρήσουν με κρατικούς πόρους, ενώ «όπου δεν υπάρχουν, θα γίνουν μέσω ΤΑΙΠΕΔ, με παραχώρηση της χρήσης των λιμανιών μας- προκειμένου να αναβαθμιστούν – και σε ιδιώτες, αν αυτό απαιτείται. Υπάρχουν τέτοια επιτυχημένα μοντέλα».

 

Αναφερόμενος στο κόστος των εισιτηρίων, ο κ. Κικίλιας τόνισε:

«Είχαν ανακοινωθεί από 1η Μαΐου αυξήσεις 13-15% στα συμβατικά πλοία κι αυτές δεν έγιναν. Και ούτε πρόκειται να γίνουν καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού. Και όχι μόνο αυτό. Σας είχα πει, ότι τα ταχύπλοα- που είχαν ήδη αλλάξει το μείγμα καυσίμου-   θα προχωρήσουν σε μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων τους. Και το έκαναν: Μείωσαν μέχρι 32% και μεσοσταθμικά 25% για όλους τους προορισμούς. Και θα λειτουργήσει και ο ανταγωνισμός στις εταιρείες».

Υπογράμμισε, επίσης, τις στοχευμένες ενισχύσεις για τους νησιώτες:

«Το Μεταφορικό Ισοδύναμο επανήλθε για τα καύσιμα και επιδοτεί την τιμή των καυσίμων – άρα βοηθά και στο εισιτήριο. Το Fuel Pass δίνεται για τα νησιά στους νησιώτες. Ξανά, χρήματα στην άκρη», είπε χαρακτηριστικά.

 

Ο Υπουργός εκτίμησε ότι η πολιτική συγκράτησης των τιμών στα συμβατικά πλοία, και των μειώσεων στα ταχύπλοα, καθώς και τα μέτρα στήριξης των νησιωτών αποτελούν ένα πολύ σημαντικό σήμα για την ελληνική ναυτιλία και τον τουρισμό. Τόνισε ότι, μετά από πολλά χρόνια, η ψυχολογία της αγοράς είναι αυτή που πρέπει και ότι αυτοί οι δύο τομείς, μαζί με τις δραστηριότητες που αναπτύσσονται γύρω τους – όπως τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και το real estate – είναι τα βασικά έσοδα που έχει η χώρα. Υπογράμμισε πως, αν όλα αυτά μεγαλώσουν ως μεγέθη στη μεσαία τάξη, στους πολλούς, σ’ αυτούς που –όπως είπε– πρέπει να στηριχθούν, θα υπάρχει δυνατότητα μέχρι το φθινόπωρο, που θα ολοκληρωθεί η τουριστική περίοδος, να έχει να πει ακόμα περισσότερα πράγματα ο  Πρωθυπουργός.

 

Ο κ. Κικίλιας έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο προσφυγικό και μεταναστευτικό, σημειώνοντας:

«Η χώρα φυλάει τα θαλάσσια σύνορά της, που είναι και σύνορα της Ευρώπης. Από τη FRONTEX και από τα ευρωπαϊκά κράτη ζητάμε μέσα, εξοπλισμό και ανθρώπους, και θα είμαι πολύ πιεστικός προς αυτή την κατεύθυνση, προκειμένου να υπάρχει ευρωπαϊκή υποστήριξη στην εθνική προσπάθεια. Αυτό δεν είναι δουλειά μόνο της Ελλάδας, είναι δουλειά της Ε.Ε.»

Αναφορικά με τις ιδιαίτερα αυξημένες ροές που παρατηρούνται από τη Λιβύη, τόνισε:  «Έχουμε ροές στη Γαύδο, στην Κρήτη και σε άλλα νησιά, και αυτή τη στιγμή έχουμε αναπτύξει το σύνολο των δυνάμεών μας – Λιμενικό, Αστυνομία, Ένοπλες Δυνάμεις – με ψυχραιμία, με επαγγελματισμό, και κάνουμε αυτό που πρέπει».

portnet.gr

 

Διαβάστε επίσης

Προς εξέλιξη «σταθμό» στα υδροπλάνα, υπό το «άγρυπνο βλέμμα» ανταγωνιστικών (;) μέσωνΝαυτιλία

  Προς εξέλιξη «σταθμό» στα υδροπλάνα. Όπως πληροφορείται από την αεροπορική αγορά το metaforespress.gr, αυτές τις ημέρες, οι ελληνικές Αρχές και συγκεκριμένα, η Αρχή Πολιτικής Αερ...

Βασίλης Κικίλιας από Στυλίδα: «Η αναβάθμιση λιμένων στο κέντρο της χώρας αποτελεί στρατηγική μας προτεραιότητα»Ναυτιλία

«Σήμερα από τη Στυλίδα στείλαμε ένα ξεκάθαρο μήνυμα: η αναβάθμιση των λιμένων στο κέντρο της χώρας αποτελεί στρατηγική μας προτεραιότητα, τόσο μέσω της σύμβασης παραχώρησης λιμανιώ...

Ο.Λ.Ε. : Απομακρύνονται από την Ελευσίνα το επικίνδυνο καταμαράν «ΔΙΟΝ» και ακόμη 7 επιβλαβή πλοία και ναυάγιαΝαυτιλία

Κατακύρωση των έργων απομάκρυνσης τους σε δύο αναδόχους   Ευδοκιμούν οι επίμονες προσπάθειες του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ για να απομακρυνθεί- εκτός των άλλων- το ε...

Ημερίδα της Λέσχης Αποφοίτων Σχολής Ναυτιλίας Ύδρας: «Ο Πλοίαρχος του Χθες, του Σήμερα και του Αύριο»Ναυτιλία

Με εξαιρετική επιτυχία και μεγάλη προσέλευση πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 27 Μαΐου 2025, η ημερίδα με τίτλο «Ο Πλοίαρχος του Χθες, του Σήμερα και του Αύριο» στο κτίριο της Λέσχης Απ...

Κικίλιας: Τα δικαιώματα της ελληνικής αλιείας απορρέουν από το Δίκαιο της Θάλασσας και από την ΑΟΖΝαυτιλία

«Τα δικαιώματα της ελληνικής αλιείας απορρέουν από το Δίκαιο της Θάλασσας και από την Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,  Βασίλης ...

MARCO MED FORUM: Πρώτο Φόρουμ Συνεργασίας και Βελτιστοποίησης των Θαλάσσιων Μεταφορών για τη ΜεσόγειοΝαυτιλία

Προώθηση των Έξυπνων Λιμανιών, της Βιώσιμης Ναυτιλίας και της Τεχνητής Νοημοσύνης στο Ναυτιλιακό Τομέα Η  Global Spatial Technology Solutions (GSTS) , κορυφαία και διεθνώς αναγνωρι...