ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Β. Κικίλιας για αύξηση ναύλων σε φορτηγά: «Πρόκειται για αύξηση 1-2 λεπτά/κιλό εμπορεύματος, δεν δικαιολογείται και δεν θα γίνει ανεκτή καμία μετακύλιση»

 

Από το βήμα της Βουλής τοποθετήθηκε σήμερα, Πέμπτη (15/5) ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, σχετικά με τις τιμολογιακές πολιτικές στις ακτοπλοϊκές μεταφορές και τις κυβερνητικές παρεμβάσεις για τη στήριξη της νησιωτικής οικονομίας.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στα ναύλα για τα φορτηγά, διευκρινίζοντας ότι δεν υπάρχει καμία θεσμική παρέμβαση από πλευράς υπουργείου στις χρεώσεις: «Το υπουργείο, σε ό,τι έχει να κάνει με τα φορτηγά, ούτε τα πείραξε, ούτε τα άλλαξε, ούτε πρόκειται να τα αλλάξει».

 
 

Παράλληλα, εξήγησε ότι οι όποιες αυξήσεις που παρατηρούνται από ορισμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες στα ναύλα των φορτηγών, αντιστοιχούν σε εξαιρετικά μικρό κόστος ανά κιλό στα εμπορεύματα: «Σε τι αναλογούν οι αυξήσεις αυτές; Αν υπολογίσετε- ειλικρινώς- είναι 1-2 λεπτά ανά κιλό».

Ο υπουργός ξεκαθάρισε πως, τέτοιου είδους διαφοροποιήσεις δεν μπορούν να αποτυπωθούν ως μετακύλιση στις νησιωτικές αγορές: «Εάν κάποιοι πιστεύουν ότι θα προσπαθήσουν να κερδοσκοπήσουν μετακυλίοντας – το επαναλαμβάνω, με ένα, με δύο cents ανά κιλό – στην αγορά, να το ξεχάσουν αυτό. Υπάρχει και η Γενική Γραμματεία Εμπορίου. Υπάρχει η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Αυτό δεν θα γίνει ανεκτό σε καμία των περιπτώσεων».

Στη συνέχεια, ο κ. Κικίλιας υπενθύμισε τη νομοθετική παρέμβαση που έκανε η Κυβέρνηση, προκειμένου να αποτραπούν αυξήσεις στα επιβατικά εισιτήρια των ακτοπλοϊκών, που είχαν προαναγγείλει οι εταιρείες ότι θα γίνουν από την 1η Μαΐου:

«Αυτό το οποίο έκανε η ελληνική Κυβέρνηση είναι να βρει τρόπο – και τον βρήκε, διά εμού και του συνόλου της Προεδρίας της Κυβέρνησης, που έχει την ευθύνη για την οικονομική πολιτική – με μία τροπολογία την οποία έφερα εδώ στη Βουλή και ψηφίστηκε, για να μην αυξηθούν οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων για τους συμπολίτες μας επιβάτες, καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού. Ενώ, ήδη, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες το είχαν ανακοινώσει από 1η Μαΐου και οι αυξήσεις θα ήταν 13% έως 15%».

Περιγράφοντας τη συνεχιζόμενη προσπάθεια για αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, ο κ. Κικίλιας αναφέρθηκε στις τακτικές του επισκέψεις σε νησιά:

«Θα προσπαθήσω να πάω σε όσο το δυνατόν περισσότερα νησιά γίνεται καθ’ όλη τη διάρκεια αυτής της περιόδου, έτσι ώστε να εκκινήσουν λιμενικά έργα – και έχουν εκκινήσει – να μπουν σε μία σειρά τα master plan, να προχωρήσουν οι διαγωνισμοί και να δοθεί η δυνατότητα να έχει κι άλλα συγκριτικά πλεονεκτήματα η νησιωτικότητά μας.»

Τέλος, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη στρατηγική σημασία της νησιωτικότητας:

«Η νησιωτικότητά μας, που κατά την άποψή μου είναι συγκριτικό πλεονέκτημα, δεν χωρά σε αμφισβητήσεις και αντιδικίες, πολιτικές ή μικροπολιτικές. Υπερβαίνει πολύ όλους εμάς. Αν το βλέπουμε κομματικά, είναι εθνικό και πατριωτικό μας καθήκον. Είναι στρατηγική μας για την αύξηση του κομματιού της ναυτιλίας που φέρνει έσοδα στη χώρα – και του τουρισμού, και της διασύνδεσης – και είναι υποχρέωσή μας, γιατί οι νησιώτες μας πρέπει να είναι ισότιμοι με όλους τους άλλους Ευρωπαίους πολίτες. ‘Αρα, δεν θα μπορούσαν να υστερούν στο κομμάτι της διασύνδεσης».

 

Διαβάστε επίσης

MARCO MED FORUM: Πρώτο Φόρουμ Συνεργασίας και Βελτιστοποίησης των Θαλάσσιων Μεταφορών για τη ΜεσόγειοΝαυτιλία

Προώθηση των Έξυπνων Λιμανιών, της Βιώσιμης Ναυτιλίας και της Τεχνητής Νοημοσύνης στο Ναυτιλιακό Τομέα Η  Global Spatial Technology Solutions (GSTS) , κορυφαία και διεθνώς αναγνωρι...

ΟΛΠ : Το Λιμάνι του Πειραιά πρωτοπόρο στην ευαισθητοποίηση και την ετοιμότητα για την Κλιματική ΑλλαγήΝαυτιλία

Σε ημερίδα της ΟΛΠ Α.Ε. παρουσιάστηκαν μελέτη και δράσεις του ΟΛΠ  για την προσαρμογή του Λιμανιού στην Κλιματική Αλλαγή   Η έμπρακτη και έγκαιρη απάντηση του Λιμανιού του Πειραιά ...

Β. Κικίλιας: «Έως 32% μείωση στα εισιτήρια στα ταχύπλοα, στα 40 εκ. ευρώ το μεταφορικό ισοδύναμο, ως συνέχεια της πολιτικής των μηδενικών αυξήσεων στα εισιτήρια των συμβατικών πλοίων»Ναυτιλία

Για την έως και 32% μείωση των τιμών των εισιτηρίων στα ταχύπλοα, καθώς και για την απόδοση του μεταφορικού ισοδύναμου στους νησιώτες, ύψους 40 εκ. ευρώ, μίλησε ο Υπουργός Ναυτιλία...

Στέφανος Γκίκας: «Χωρίς έναν ισχυρό, ασφαλή και στρατηγικά αυτόνομο ναυτιλιακό τομέα, η άμυνα, η οικονομία, ακόμη και η κυριαρχία της Ευρώπης θα βρεθούν εκτεθειμένες.»Ναυτιλία

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, συμμετείχε στις εργασίες του άτυπου Συμβούλιου Υπουργών Ναυτιλίας της Ε.Ε., που έλαβε χώρα στο πλαίσιο του 11ου Διεθνο...

Β. Gminder στη συνάντηση με Β. Κικίλια: «Καθοριστικός ο ρόλος του Λιμενικού Σώματος στη φύλαξη των θαλάσσιων συνόρων της Ελλάδας και της ΕΕ»Ναυτιλία

Με την Επικεφαλής της Ομάδας Δράσης για τη Μετανάστευση της Ε.Ε. και Γενική Διευθύντρια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη Μετανάστευση και τις Εσωτερικές Υποθέσεις, Beate Gminder, συ...

Καλώδιο Κρήτης – Αττικής: Εκτός πρίζας… για δύο κολώνες που δεν θέλει ο δήμος ΑίγιναςΝαυτιλία

Μία ιστορία γραφειοκρατικής τρέλας απειλεί το καλώδιο Κρήτης – Αττικής λίγο πριν τη λειτουργία του Χρήστος Κολώνας/ot.gr   Το κατά κεφαλήν ΑΕΠ της Ελλάδας θα επιστρέψει στα επίπεδα...

Νίκος Χαρδαλιάς: «Δυναμικό το μέλλον για τον Πειραιά μας, τον θέλουμε το μεγαλύτερο λιμάνι της Νοτιοανατολικής Ευρώπης»Ναυτιλία

Συνάντηση του Περιφερειάρχη Αττικής με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΟΛΠ Α.Ε. Το εξαιρετικό κλίμα συναντίληψης μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και του ΟΛΠ για την αναβάθμιση του λιμα...