ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Attica Group: Ελέγχει το 27% των πλοίων, το 37% των επιβατών και 51% των οχημάτων

 

Η διεθνής ακτοπλοϊκή αγορά άρα και η ελληνική έχει οδηγηθεί σε μία σημαντική συρρίκνωση με τη δημιουργία μεγάλων εταιρικών σχημάτων. Αυτό δεν αποτελεί μεμονωμένο στοιχείο της ελληνικής ακτοπλοϊκής αγοράς καθώς το σύνολο του παγκόσμιου στόλου έχει το ίδιο χαρακτηριστικό, αφού μόλις 20 εταιρείες παγκοσμίως ελέγχουν το 37% των πλοίων, το 28% της χωρητικότητας επιβατών και το 41% των οχημάτων με βάση στοιχεία της Shippax.

Στην ελληνική αγορά, η μεγαλύτερη εταιρεία που είναι η Attica Group ελέγχει το 27% των πλοίων, το 37% χωρητικότητας επιβατών και 51% χωρητικότητας οχημάτων, ενώ το σύνολο των τριών μεγάλων εταιρειών (Attica, Minoan, Seajets) ελέγχουν το 49%, το 63% και το 71% αντίστοιχα σύμφωνα με στοιχεία της XRTC.

«Στην ολιγοπωλιακή αυτή αγορά είναι πολύ λογικό να δημιουργούνται και ολιγοπωλιακές τάσεις στην χειραγώγηση των τιμών εάν και εφόσον δεν υπάρχει αυστηρή επιτήρηση του ρυθμιστή της αγοράς. Το συγκεκριμένο θέμα δεν έχει ηθικές διαστάσεις παρά μόνο απολύτως συμβατές με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς περί ανταγωνισμού όπως αυτές έχουν υιοθετηθεί από την Ελληνική νομοθεσία ως όφειλε» επισημαίνει ο τραπεζίτης Γιώργος Ξηραδάκης:

«Η ανάπτυξη της αγοράς προ εικοσαετίας με την κατασκευή πλοίων, η αξία των οποίων ξεπερνούσε τα 3,4 δισεκατομμύρια ευρώ, πραγματοποιήθηκε σε αναμονή της εφαρμογής μίας δυναμικής αγοράς ελεύθερου ανταγωνισμού τόσο στην Ελλάδα όσο και στο Εξωτερικό. Συνεπώς οποιαδήποτε διατάραξη αυτού του κανόνα θα αποβεί μοιραία στην πορεία της χώρας προς την πράσινη ανάπτυξη των θαλασσίων μεταφορών».

του Μηνά Τσαμόπουλου από newmoney.gr

Διαβάστε επίσης

Στον ναύσταθμο Σαλαμίνας η φρεγάτα "Ψαρά" μετά την αποστολή στην Ερυθρά ΘάλασσαΝαυτιλία

Εντός Σεπτεμβρίου αναμένεται να αποπλεύσει για την Ερυθρά Θάλασσα η φρεγάτα «Σπέτσαι» Στον ναύσταθμο Σαλαμίνας κατέπλευσε την Κυριακή η  φρεγάτα «Ψαρά» , καθώς ολοκληρώθηκε η συμμε...

Πλατφόρμα εύρεσης εργασίας από το Ναυτικό Επιμελητήριο της ΕλλάδοςΝαυτιλία

Το ανθρώπινο κεφάλαιο, σε ξηρά και θάλασσα, αποτελεί το σημαντικότερο πλεονέκτημα της ελληνικής ναυτιλίας. Με σκοπό την έμπρακτη στήριξη και διευκόλυνση της διαδικασίας εύρεσης εργ...

Πανεπιστήμιο Δυτ. Αττικής: Προκηρύσσει Master στην “Οργάνωση, Λειτουργία, Ανάπτυξη και Διοίκηση Λιμένων”Ναυτιλία

  ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΝΑΚΑΛΥΨΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «ΟΡΓΑΝΩΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ, ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΛΙΜΕΝΩΝ» Θέλεις να χτίσεις το μέλλον σου; Θέλεις να διεκδικήσεις μια θέση ...

Νέα επιχείρηση διάσωσης του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου “Sounion” από ναυγοσωστικό πλοίο και ρυμουλκόΝαυτιλία

  Nέα προσπάθεια διάσωσης του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου “Sounion ” στην Ερυθρά Θάλασσα που παραμένει αγκυροβολημένο 72 ν.μ. δυτικά της Χοντάιντα της Υεμένης, θα επιχειρηθεί από ν...

Χρήστος Στυλιανίδης: Το Λιμενικό είναι γεμάτο από ήρωες της καθημερινότηταςΝαυτιλία

“Όταν μπορέσουμε να δημιουργήσουμε τόσους ήρωες της καθημερινότητας, όσους ήρωες του πολέμου, τότε ναι, η ανθρωπότητα θα πάει μπροστά.” Τα λόγια αυτά, λόγια συγκινησιακά φορτισμένα...

ΥΝΑΝΠ: Τα μέτρα για ασφαλή λιμάνια μετά τον θάνατο του Αντώνη Καρυώτη στον ΠειραιάΝαυτιλία

Οι προσπάθειες για ασφαλή λιμάνια «εντάθηκαν ακόμη περισσότερο μετά την τραγική απώλεια του άτυχου Αντώνη (Καρυώτη), που ακριβώς πριν έναν χρόνο έχασε τόσο άδικα τη ζωή του, στο λι...

CENTCOM: Επίθεση των Χούθι σε υπό ελληνική εκμετάλλευση δεξαμενόπλοιο – «Σε εξέλιξη η επιχείρηση διάσωσης» του «Sounion»Ναυτιλία

  Οι υποστηριζόμενοι από το Ιράν αντάρτες Χούθι της Υεμένης επιτέθηκαν σ ε δύο δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου στην Ερυθρά Θάλασσα σύμφωνα με ανακοίνωση από το μεικτό διοι...