ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων ΝΑΤ: Οι τρείς κραυγαλέες περιπτώσεις που αδικούν τους Απόμαχους της Θάλασσας

Πειραιάς 5 Αυγούστου 2024

Προς:

  • Υπουργό Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Κεραμέως και υφυπουργό κ. Τσακλόγλου
  • Υπουργό Ναυτιλίας  κ. Στυλιανίδη
  • Πολιτικά Κόμματα
  • Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο
  • ΠΑΜΕ
  • Συνταξιουχικές Ενώσεις
  • Ναυτεργατικά Σωματεία
  • Εργατικό Κέντρο Πειραιά
  • Ημερήσιο Τύπο

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να προχωρήσει άμεσα σε ενέργειες διορθωτικές και να δώσει  λύση σε 3 κραυγαλέες περιπτώσεις που επιφέρουν σημαντική οικονομική επιβάρυνση στις συντάξεις των ναυτικών.

Χωρίς να παραιτούμαστε από τις διεκδικήσεις μας για την επιστροφή όλων όσων άδικα και καταχρηστικά έχουν αφαιρεθεί – κλαπεί από τις συντάξεις μας,  επανερχόμαστε για μια ακόμη φορά, για τα θέματα που ταλανίζουν τους Απόμαχους της θάλασσας.

Συγκεκριμένα:

Για να επιβεβαιώσουμε και με μαθηματικά το μέγεθος της απάτης...

1η περίπτωση:  Αφορά όλους του Ναυτικούς, και τους προ και τους μετά τον νόμο Κατρουγκαλου.

Ο Ναυτικός εργάζεται στο πλοίο, κατά τις ημέρες που είναι ναυτολογημένος,  7 ημέρες την εβδομάδα, 30 ημέρες τον μήνα, 360 ημέρες τον χρόνο αν παραμένει επί μακρόν σε ένα πλοίο.  Ακόμη μάθαμε στα μαθηματικά ότι η διαίρεση γίνεται μόνο με ομοειδή διαιρέτη και διαιρετέο ώστε να έχουμε ένα σωστό πηλίκο.

Παραδόξως όμως μετά την εφαρμογή των νόμων Κατρούγκαλου - Βρούτση και με την εφαρμοστική οδηγία του Υπουργείου Εργασίας για το ΝΑΤ , οι 360 ημέρες πραγματικής εργασίας των ναυτικών διαιρούνται από τον ΕΦΚΑ για να υπολογιστούν τα συντάξιμα χρόνια, όχι με τις πραγματικές ημέρες εργασίας ενός εργαζομένου στην στεριά που είναι 220 (στις 360 ημέρες τον χρόνο, αφαιρούμε 104 ημέρες για τα Σάββατα και Κυριακές, 24 ημέρες που είναι η μέση άδεια και 12 ημέρες οι αργίες σύνολο 140 ημέρες),  αλλά με 300 (που εμπεριέχουν και τις μέρες αδείας, Χριστουγέννων, Πάσχα κ.τ.λ.) για τις οποίες οι εργαζόμενοι βεβαίως καταβάλουν εισφορές υπέρ του ΕΦΚΑ, πράγμα που πράττει και  ο Ναυτικός αντίστοιχα για τις αντίστοιχες 96 ημέρες ανά χρόνο.

Δηλαδή ενώ για τον Ναυτικό διαιρούμε καθαρές μέρες εργασίας,  χωρίς τις επιπλέον ημέρες που καταβάλει και αυτός εισφορές στο πρώην ΝΑΤ, σήμερα ΕΦΚΑ,  ο διαιρέτης  είναι όχι ο αντίστοιχος των 220 που αφορά πραγματικές ημέρες,  αλλά ο μεικτός των 300 ημερών. Έτσι πρακτικά ο Ναυτικός  χάνει  από την πραγματική υπηρεσία σε αντιστοιχία με τον Εργαζόμενο στην Στεριά  όπως φαίνεται στο αντίστοιχο παράδειγμα    (360 / 220 = 1,637   360 /300 = 1,2 ).

Π.χ. για  κάθε 1.000 ημέρες  του Ναυτικού πραγματικής εργασίας,  με τον υπολογισμό της εφαρμοστικής οδηγίας  τα συντάξιμα χρόνια είναι 3,33  αντί  για 4,55 χρόνια,  που είναι το ΣΩΣΤΟ.   Μια διαφορά της τάξης του 37% και πρακτικά 1,22 χρόνια συντάξιμα λιγότερα!!! για κάθε 1.000 μέρες πραγματικής εργασίας σε βάρος του ναυτικού!!!

2η περίπτωση: Το θέμα αφορά τις συντάξεις των Ναυτικών που είχαν βγει πριν την εφαρμογή του νόμου Κατρούγκαλου. 

Όπως φαίνεται στην  εφαρμοστική οδηγία για το ΝΑΤ,  δεν θα πρέπει να επηρεάζεται ο συνταξιοδοτικός χρόνος,  και  εν προκειμένω οι πραγματικές ημέρες εργασίας του ναυτικού, που αναλόγως του είδους πλοίου όπου εργαζότανε, υπήρχε μια προσαύξηση  (συντελεστής Στάθμισης) της τάξεως του 1,1 για πλοία εσωτερικού, 1,2 για πλοία με αμοιβή σε συνάλλαγμα και 1,3 για δεξαμενόπλοια. Αντί αυτού διαπιστώθηκε ότι οι ανωτέρω συντελεστές χωρίς να αναφέρεται πουθενά μέσα στο νόμο Κατρούγκαλου, αντικαταστάθηκαν με συντελεστές της τάξεως του  1, 071, 1,11 και 1,154  αντίστοιχα, μειώνοντας κατ’ αυτόν το τρόπο τον συντάξιμο χρόνο μας, και κατ’ επέκταση τις συντάξεις μας.

Και 3η περίπτωση: Πάλι για τους παλαιούς συνταξιούχους,  τους προ του νόμου Κατρούγκαλου.

Στον συνταξιοδοτικό μισθό μας και παρά του ότι πληρώσαμε εισφορές για αυτό, δεν υπολογίζονται οι μέρες αδείας, (Χριστουγέννων Πάσχα κ.λπ.),  που είναι 96 ημέρες μέσος όρος, με αποτέλεσμα χαμηλότερο συνταξιοδοτικό μισθό που συνεπάγεται  και πάλι, μείωση των συντάξιμων αποδοχών. Το καλό είναι ότι τουλάχιστον στους νέους συνταξιούχους υπολογίζεται.  (Κοπτοραπτική… για να βγουν οι μειώσεις!!!).

Συνοψίζοντας παρακαλούμε να δείτε τις τρεις περιπτώσεις και να δώσετε μια δίκαιη λύση στην κλεψιά που υφίστανται οι Απόμαχοι της θάλασσας το συντομότερο δυνατόν.

Το Διοικητικό Συμβούλιο

Διαβάστε επίσης

Σε λειτουργία η πλατφόρμα «e-Θυρίδα Ναυτικού»: Ψηφιακά η εξυπηρέτηση των ναυτικών για θέματα απογραφής τουςΝαυτιλία

Σε λειτουργία θέτουν από σήμερα την ηλεκτρονική πλατφόρμα «e-Θυρίδα Ναυτικού» τα Υπουργεία Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με στόχο την ψηφιακή διεκπ...

Hellenic Seaplanes – Περιφέρεια Νότιου Αιγαίου: Δημιουργία 54 νέων υδάτινων πεδίων στο Αιγαίο!Ναυτιλία

  Σε μία σημαντική κίνηση για την ανάπτυξη της περιοχής, η Hellenic Seaplanes σε συνεργασία με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, ανακοινώνει την δημιουργία 54 νέων υδάτινων πεδίων. Αυ...

ΑΑΔΕ: Ετήσιος φόρος από 100 έως 200 ευρώ σε 100.000 μικρά σκάφη - Παράταση των δηλώσεων έως 26 ΣεπτεμβρίουΝαυτιλία

Την υποχρέωση να πληρώσουν φόρο πλοίων β’ κατηγορίας, από 100 έως 200 ευρώ, έχουν περίπου 100.000 ιδιοκτήτες ερασιτεχνικών σκαφών αναψυχής μικρού και μεσαίου μεγέθους,  σύμφωνα με ...

ΟΛΠ Α.Ε.: Δύο βραβεία για τη συμβολή της Εταιρείας στην ελληνική οικονομία- Πρωταγωνιστής του κλάδου Οργανισμοί Λιμένων και Greek Business ChampionΝαυτιλία

Δύο νέες διακρίσεις έλαβε η ΟΛΠ Α.Ε.  για την  καθοριστική συνεισφορά της στην ανάπτυξη της εγχώριας οικονομίας , στα βραβεία  «Πρωταγωνιστές της Ελληνικής Οικονομίας»  που διοργαν...

Συμφωνία CMA CGM με Google για την εισαγωγή τεχνητής νοημοσύνης σε ναυτιλία, logisticsΝαυτιλία

CMA CGM  και  Google  προχώρησαν στη σύναψη στρατηγικής συνεργασίας για την ενσωμάτωση της  τεχνητής νοημοσύνης (AI)  στις λειτουργίες του ναυτιλιακού κολοσσού παγκοσμίως.   Αξιοπο...