ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

4.110 πλοία αριθμεί ο ελληνόκτητος στόλος

Στοιχεία για τον ελληνόκτητο στόλο εμπεριέχει η ετήσια έκθεση που δημοσιοποίησε το Committee.

Όπως αναφέρει από τις 9 Μαρτίου 2023, με βάση δεδομένα από την S&P Global Market Intelligence, ο παγκόσμιος στόλος 1.000 μικτών τόνων (GT) και άνω, ανήλθε σε 61.545 πλοία με συνολική ολική χωρητικότητα 1.558.872.500. Αυτός ο εκτεταμένος στόλος περιλαμβάνει όχι μόνο τα υπάρχοντα πλοία σε λειτουργία αλλά και 4.315 πλοία κατόπιν παραγγελίας, τα οποία αναμένεται να συνεισφέρουν επιπλέον ολική χωρητικότητα 189.942.310 στον παγκόσμιο στόλο.

Σύμφωνα με τα προαναφερθέντα Στοιχεία S&P, από τις 9 Μαρτίου 2023, τα ελληνικά συμφέροντα είχαν τον έλεγχο 4.110 πλοία σε διαφορετικές κατηγορίες, συνολικά 349.217.144 Deadweight (DWT) και 204.347.362 GT. Σε σύγκριση με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους, αυτά τα στοιχεία δείχνουν οριακή πτώση 30 σκαφών, 6.125.550 DWT και 5.729.911 GT. Οι στατιστικές δεν περιλαμβάνουν 199 σκάφη, που περιλαμβάνει 15.423.866 DWT και 12.611.238 GT, τα οποία είναι επί του παρόντος σε παραγγελία. Θεωρώντας τις ασταθείς συνθήκες της αγοράς, που επηρεάζονται από παράγοντες όπως ο συνεχιζόμενος COVID-19 πανδημία και η σύγκρουση Ρωσίας/Ουκρανίας, η ελαφρά μείωση του αριθμού των πλοίων, GT, και το DWT μπορεί να θεωρηθεί ενθαρρυντικό.

Όσον αφορά τον τύπο του πλοίου, ο ελληνόκτητος στόλος παρουσίασε οριακή μείωση στον αριθμό πετρελαιοφόρων, πλοίων εμπορευματοκιβωτίων, δεξαμενόπλοιων υγροποιημένου αερίου και επιβατηγών πλοίων, καθώς και μείωση των GT και DWT σε αυτές τις κατηγορίες.

Αντίθετα, αύξηση παρατηρήθηκε στις κατηγορίες Μεταλλευμάτων & Μεταφορέων Χύδην, Φορτίου, Δεξαμενόπλοια Χημικών και Προϊόντων και Μεταφορείς Άλλων Φορτίων, αμφότερα από άποψη DWT και του αριθμού των πλοίων. Αυτοί οι συγκεκριμένοι τύποι σκαφών παρουσίασαν ανάπτυξη σε σύγκριση με τον αντίστοιχο παγκόσμιο στόλο για το έτος 2021/2022. Αυτό σημαίνει μια θετική τάση σε αυτούς τους συγκεκριμένους τομείς της ναυτιλιακής βιομηχανίας Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ελληνικές μητρικές εταιρείες κατέχουν σημαντική παρουσία στο παγκόσμιο στόλο δεξαμενόπλοιων, αντιπροσωπεύοντας το 24,41% του συνολικού αριθμού πλοίων. Επιπλέον, αντιπροσωπεύουν 15,80% του στόλου Ore and Bulk, το οποίο είναι επίσης αξιοσημείωτο ως προς τον αριθμό των σκαφών Σε γενικές γραμμές, ο ελληνόκτητος στόλος αποτελεί το 6,7% του παγκόσμιου στόλου αριθμός σκαφών. Επιπλέον, κατέχει μεγαλύτερο μερίδιο 13,1% σε GT και 15,3% όσον αφορά το DWT. Αυτά τα στοιχεία υπογραμμίζουν την ουσιαστική συμβολή της ελληνικής ιδιοκτησίας στη συνολική παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.

Με βάση τα δεδομένα, σημειώθηκε αύξηση της μέσης ηλικίας του παγκόσμιου στόλου το περασμένο έτος. Συγκεκριμένα, αυξήθηκε από 14,7 έτη το 2021/2022 σε 17,2 έτη το 2022/2023. Ωστόσο, ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων που ελέγχονται από την Ελλάδα είναι 13,2 έτη, δηλαδή 4,6 χρόνια νεότερος από τον μέσο όρο του κλάδου. Επιπλέον, λαμβάνοντας υπόψη τα GT και DWT, ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων που ελέγχονται από την Ελλάδα μειώνεται περαιτέρω σε μόλις 11,4 έτη και για τις δύο κατηγορίες. Αντίθετα, ο μέσος όρος ηλικίας για τον παγκόσμιο στόλο είναι 12,7 έτη όσον αφορά το GT και 12,4 έτη όσον αφορά το DWT. Αυτό δείχνει ότι τα πλοία που ελέγχονται από την Ελλάδα τείνουν να είναι σχετικά νεότερα σε σύγκριση με τον συνολικό μέσο όρο ηλικίας στον παγκόσμιο στόλο.

Ο υπό ελληνική σημαία στόλος, σε σύγκριση με τον παγκόσμιο στόλο, αντιπροσωπεύει το 0,8% αριθμός πλοίων, 2,0% όσον αφορά το GT, και 2,3% όσον αφορά το DWT. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι τα ποσοστά αυτά αυξάνονται σημαντικά όταν κοιτάμε συγκεκριμένα πετρελαιοφόρα, φτάνοντας 5,6%, 6,0% και 6,1% αντίστοιχα.

Ωστόσο, σημειώθηκε αξιοσημείωτη μείωση στον ελληνικό νηολογημένο στόλο, όχι μόνο από πλευράς τον αριθμό των σκαφών αλλά και από άποψη GT και DWT. Επί του παρόντος, ο στόλος αποτελείται από 496 πλοία, ύψους 31.150.523 GT και 52.768.867 DWT. Η μείωση του αριθμού των πλοίων που είναι νηολογημένα υπό ελληνική σημαία θα πρέπει να εξεταστεί προσεκτικά από την ελληνική διοίκηση, καταλήγει η έκθεση στη συγκεκριμένη αναφορά.

theseanation.gr

 

Διαβάστε επίσης

Ψηλά στη λίστα των εθνικών νηολογίων παραμένει η ελληνική σημαία από πλευράς επιδόσεων και επιθεωρήσεων πλοίωνΝαυτιλία

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που έδωσε στη δημοσιότητα κατά την 56η συνεδρίασή της ο αρμόδιος διεθνής φορέας, η επιτροπή Paris MoU, η ελληνική σημαία έχει την τρίτη καλύτερη επίδοση ...

Υπογράφηκε η σύμβαση δωρεάς του νέου πλοίου γενικής υποστήριξης "ΠΕΡΣΕΑΣ" στο ΠΝΝαυτιλία

ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΔΩΡΕΑΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΓΥ «ΠΕΡΣΕΑΣ» ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ Παρουσία του Υπουργού Άμυνας κ.  Αλκιβιάδη Στεφανή  πραγματοποιήθηκε την  Πέμπτη 22 Ιουνίου 2023  η υπογραφή...

Πρώτο βραβείο για την ψηφιακή υπηρεσία «epilotage» της Διεύθυνσης Πλοηγικής Υπηρεσίας του υπ. ΝαυτιλίαςΝαυτιλία

Το πρώτο βραβείο για την «Καλύτερη Εφαρμοσμένη Ιδέα» στην κατηγορία «Οικονομία, Ανάπτυξη και Επιχειρηματικότητα» κέρδισε η ψηφιακή υπηρεσία «epilotage» στην διαγωνιστική διαδικασία...

Διασύνδεση μεταξύ Οργανισμών Λιμένων, Μαρίνων και Λιμενικών Ταμείων με νεοφυείς επιχειρήσειςΝαυτιλία

Εκδήλωση στο πλαίσιο του ΜΕΝΑ MARITIME ACCELERATOR Στις 19 και 20 Ιουνίου 2023, πραγματοποιήθηκε η  εκδήλωση διασύνδεσης (Matchmaking Event) μεταξύ Οργανισμών Λιμένων, δημοτικών λι...

Κοντά στα 10 δισ. δολάρια η κεφαλαιοποίηση των ελληνικών ναυτιλιακών σε NASDAQ και NYSEΝαυτιλία

Στα 9,6 δισ. δολάρια ανέρχεται η κεφαλαιοποίηση των ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακών εταιρειών που είναι εισηγμένες σε NASDAQ και NYSE, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία. Πρόκειται γ...