ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Στο προσκήνιο η μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο

Σε πρώτο πλάνο βάζουν ολοένα και περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες τη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο, ζυγίζοντας τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα για χρήση στη ναυτιλία. Σε μια εποχή, μάλιστα, που ο ΙΜΟ έχει θέσει στο τραπέζι πιο φιλόδοξους στόχους, όπως είναι οι καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων ρύπων έως το 2050.

Ήδη ο ναυτιλιακός κολοσσός AP Moller – Maersk εξασφάλισε καύσιμα για το παρθενικό ταξίδι του πρώτου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με δυνατότητα μεθανόλης παγκοσμίως. Ειδικότερα, η Maersk υπέγραψε συμφωνία με τον ολλανδό παραγωγό OCI Global για την παράδοση πράσινης μεθανόλης.

Όπως επισημαίνεται σχετικά, το ταξίδι 21.500 χλμ. από το Ουλσάν της Νότιας Κορέας στην Κοπεγχάγη της Δανίας θα προσφέρει μια «άνευ προηγουμένου εμπειρία» στους ναυτικούς της εταιρείας που χειρίζονται τους νέους κινητήρες και χρησιμοποιούν μεθανόλη ως καύσιμο, καθώς η εταιρεία προετοιμάζεται για την παράδοση ενός στόλου νέων, μεγάλων ποντοπόρων πλοίων με δυνατότητα χρήσης μεθανόλης από το 2024.

Σε δηλώσεις του, ο Morten Bo Christiansen, επικεφαλής Ενεργειακής Μετάβασης AP Moller – Maersk, είπε: «Η αγορά πράσινης μεθανόλης είναι ακόμα στα σπάργανα και ειλικρινά δεν περιμέναμε να εξασφαλίσουμε το παρθενικό ταξίδι με πράσινη μεθανόλη για αυτό το πλοίο. Έτσι, είμαστε πολύ περήφανοι που πετύχαμε αυτό το σημαντικό ορόσημο. Αναμένουμε ένα ποικίλο πράσινο μείγμα καυσίμων για το μέλλον, με τη βιομεθανόλη από απόβλητα βιομάζας να είναι διαθέσιμη τώρα».

Αξίζει να σημειωθεί πως η Maersk έχει παραγγείλει δεκαεννιά πλοία που έχουν τη δυνατότητα να καίνε μεθανόλη και στόχος είναι το 25% του θαλάσσιου φορτίου της εταιρείας να γίνεται με πράσινα καύσιμα έως το 2030. Επίσης, δώδεκα πλοία χωρητικότητας 16.000 TEU και έξι χωρητικότητας 17.000 TEU πρόκειται να κατασκευαστούν από τη Hyundai Heavy Industries και να παραδοθούν από το 2024 και μετά.

(in.gr)

 

Διαβάστε επίσης

Κοντά στα 10 δισ. δολάρια η κεφαλαιοποίηση των ελληνικών ναυτιλιακών σε NASDAQ και NYSEΝαυτιλία

Στα 9,6 δισ. δολάρια ανέρχεται η κεφαλαιοποίηση των ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακών εταιρειών που είναι εισηγμένες σε NASDAQ και NYSE, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία. Πρόκειται γ...

Στο λιμάνι της Σούδας το Mayan Queen, η θαλαμηγός που συμμετείχε στη διάσωση μεταναστών στην ΠύλοΝαυτιλία

Η θαλαμηγός Mayan Queen IV μετά την  επιχείρηση διάσωσης των μεταναστών  βρίσκεται από το πρωί, στο λιμάνι της Σούδας.   Πρόκειται για ένα υπερπολυτελές super yacht σημαίας Νησιών ...

31 νέα σκάφη για το Λιμενικό - Υπογράφηκαν οι συμβάσεις για την προμήθειά τουςΝαυτιλία

Τρεις συμβάσεις συνολικού ύψους 14.372.700 ευρώ, οι οποίες προβλέπουν την προμήθεια 31 συνολικά περιπολικών σκαφών και τριών ταχυπλόων σκαφών υπεγράφησαν μεταξύ του Υπουργείου Ναυτ...

ONEX και Νότια Κορέα βάζουν θεμέλια συνεργασίας σε ναυτιλία, βιομηχανία, υψηλή τεχνολογία και ενέργειαΝαυτιλία

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας επισκέφθηκε ο πρέσβης της Δημοκρατίας της Κορέας Γιάνγκ Ιλ Λι, στο πλαίσιο της προώθησης και περαιτέρω αναβάθμισης των διμερών σχέσεων Ελλάδας - Δημοκρατίας ...