ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ερώτηση των ευρωβουλευτών του ΚΚΕ στην Κομισιόν για τις διεκδικήσεις των ναυτεργατών

«Η πρόσφατη ψήφιση στο ελληνικό κοινοβούλιο του νομοσχεδίου για την αναμόρφωση και τον εκσυγχρονισμό του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου έχει ως στόχο να τσακίσει τα ναυτεργατικά δικαιώματα, με ακύρωση των κλαδικών ΣΣΕ και εφαρμογή της Διεθνούς Ναυτικής Σύμβασης που επικυρώθηκε με νόμο από ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ το 2012», καταγγέλλει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ με ερώτηση που κατέθεσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

«Η Σύμβαση αυτή προβλέπει την εφαρμογή διεθνών συμβάσεων για χαμηλόμισθους και χωρίς εργασιακά δικαιώματα ναυτεργάτες.

Τα κέρδη ρεκόρ που σημειώνουν οι Έλληνες εφοπλιστές δεν θα μπορούσαν άλλωστε να επιτευχθούν χωρίς την διαρκώς αυξανόμενη εκμετάλλευση των ναυτεργατών. Η κατάργηση των ΣΣΕ των ναυτεργατών στόχο έχει την ενίσχυση και θωράκιση της κερδοφορίας και ανταγωνιστικότητάς τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε ποντοπόρα, μεσογειακά φορτηγά πλοία, οι εφοπλιστές, με τη στήριξη των κυβερνήσεων ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και βέβαια του εργοδοτικού, κυβερνητικού συνδικαλισμού στην ΠΝΟ, έχουν να υπογράψουν ΣΣΕ από το 2010. Η κατάσταση για τους ναυτεργάτες διαρκώς χειροτερεύει και είναι επικίνδυνη όχι μόνο για τις συνθήκες δουλειάς και διαβίωσης των ναυτεργατών στα καράβια, αλλά και για την προστασία και ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Την ίδια ώρα σωρεία προνομίων, επιδοτήσεις, φοροαπαλλαγές, εθελοντική φορολογία, όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις φροντίζουν να παρέχουν στους εφοπλιστές για την ενίσχυση της κερδοφορίας τους.

Μπροστά σε αυτόν τον εργασιακό μεσαίωνα οι ναυτεργάτες δεν υποτάσσονται και οργανώνουν την πάλη τους», αναφέρει η ΕΟ του ΚΚΕ. Βάσει αυτών ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Κώστας Παπαδάκης υπέβαλε τα εξής ερωτήματα προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή: «Πώς τοποθετείται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

-- στο γεγονός ότι την ίδια την ώρα που σε συνεννόηση με τους εφοπλιστές προωθεί τα συμφέροντά τους εξασφαλίζοντας τους ασυλία για πανάκριβα εισιτήρια και ναύλα, κάθε είδους ρυθμίσεις σε σχέση με πάμφθηνα καύσιμα στο όνομα της "πράσινης μετάβασης" και νέες διευκολύνσεις στη βάση της ευρωενωσιακής στρατηγικής για τις λιμενικές υπηρεσίες καταδικάζει με την πολιτική της τους ναυτεργάτες να δουλεύουν σε άθλιες συνθήκες χωρίς ΣΣΕ, χωρίς ουσιαστικές αυξήσεις που να καλύπτουν τον πληθωρισμό, με θέσεις εργασίας χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα, μέτρα προστασίας των ανέργων, της υγείας,

-- στο ότι αποτελούν κατεπείγουσα ανάγκη οργανικές συνθέσεις που ανταποκρίνονται στις αυξημένες ανάγκες των πλοίων και ανθρώπινες συνθήκες εργασίας, χωρίς εντατικοποίηση, ενάντια στην υπονόμευση της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής, όπως κι η απόσυρση των αντιναυτεργατικών διατάξεων στην αναθεώρηση του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου;»

Διαβάστε επίσης

Παράταση προθεσμίας για την υποβολή αιτήσεων για το πρόγραμμα υποτροφιών της HELMEPAΝαυτιλία

Η υποβολή αιτήσεων και δικαιολογητικών για το πρόγραμμα υποτροφιών της Ελληνικής Ένωσης Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος – HELMEPA του Ακαδημαϊκού Έτους 2023-2024, έλαβε νέα προθ...

"Smart Shipping, Port & Logistics" στο MAREPORT 2023 Ναυτιλία

Το Ινστιτούτο Ναυτιλιακής Οικονομικής Στρατηγικής στα πλαίσια των συνεδριακών εκδηλώσεων που διοργανώνει διεθνώς θα προβεί στη διεξαγωγή του MAREPORT 2023 (33o Συνέδριο του οργανισ...

ΣΥΡΙΖΑ: Αμοιβές πείνας και στοχοποίηση συνδικαλιστών είναι η ανάπτυξη της ΝΔ στα ναυπηγεία ΣκαραμαγκάΝαυτιλία

Την μια μέρα ο Προκοπίου μιλά για αμοιβές ενός πιάτου φαγητού παρουσία του Σαμαρά και των υπουργών της κυβέρνησης, Μηταράκη και Βαρβιτσιώτη και την επόμενη το Πολεμικό Ναυτικό στοχ...

Ειδική άδεια μητρότητας και στις εργαζόμενες στη ναυτιλία – Τι προβλέπει με νεότερη εγκύκλιο η ΔΥΠΑΝαυτιλία

Δικαίωμα στην 9μηνη ειδική άδεια προστασίας της μητρότητας έχουν πλέον, και μάλιστα αναδρομικά από τις 19 Ιουνίου 2021, και οι εργαζόμενες στη ναυτιλία. Το υπουργείο Εργασίας και η...

Η Νότια Κορέα επέλεξε τα Ναυπηγεία Ελευσίνας για το νέο Κέντρο Καινοτομίας και Ανάπτυξης μετατροπής - αναβάθμισης πλοίων σε “Eco-Friendly” Ναυτιλία

«Τα ONEX Elefsis Shipyards καθίσταται κέντρο καινοτομίας και ανάπτυξης για την εγχώρια και της διεθνή ναυτιλία αναφορικά με την μετατροπή-αναβάθμιση πλοίων συμβατικής τεχνολογίας σ...

Τι επισημαίνει μελέτη του νορβηγικού νηογνώμονα και του Ναυτιλιακού Ιδρύματος Σιγκαπούρης για τα εναλλακτικά καύσιμα Ναυτιλία

Ο ναυτιλιακός κλάδος θα πρέπει να αξιολογήσει τις ελλείψεις κατάρτισης των ναυτικών στα νέα εναλλακτικά καύσιμα έως το 2030 και να διασφαλίσει τις απαραίτητες δεξιότητες που θα χρε...

ONEX: H Ελλάδα καθιερώνεται σε διεθνές κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας για την ενεργειακή μετάβαση στη ΝαυτιλίαΝαυτιλία

Το ONEX Elefsis Shipyards καθίσταται κέντρο καινοτομίας και ανάπτυξης για την εγχώρια και τη διεθνή ναυτιλία αναφορικά με την μετατροπή-αναβάθμιση πλοίων συμβατικής τεχνολογίας σε ...

Σε εξέλιξη επιχείρηση εντοπισμού επιβάτη πλοίου που φέρεται να έπεσε στη θάλασσα μεταξύ Στενού Κύμης και ΣκύρουΝαυτιλία

Συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό  75χρονου επιβάτη  σκάφους που  φέρεται να έπεσε στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Στενού Κύμης και Σκύρου . Πρόκειται για το επιβατηγό οχηματαγ...