ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Τι επισημαίνει μελέτη του νορβηγικού νηογνώμονα και του Ναυτιλιακού Ιδρύματος Σιγκαπούρης για τα εναλλακτικά καύσιμα

Ο ναυτιλιακός κλάδος θα πρέπει να αξιολογήσει τις ελλείψεις κατάρτισης των ναυτικών στα νέα εναλλακτικά καύσιμα έως το 2030 και να διασφαλίσει τις απαραίτητες δεξιότητες που θα χρειαστούν στο μέλλον.

Αυτό συστήνει σχετική μελέτη του νορβηγικού νηογνώμονα DNV και του Ναυτιλιακού Ιδρύματος της Σιγκαπούρης (Singapore Maritime Foundation, SMF)) με τίτλο "Το μέλλον των ναυτικών 2030: Μια δεκαετία μετασχηματισμού".

Στη μελέτη εξετάζονται οι βασικές κινητήριες δυνάμεις που μετασχηματίζουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία - ιδιαίτερα την απεξάρτηση από τον άνθρακα και τη ψηφιοποίηση- και ο αντίκτυπός τους στους επαγγελματίες του κλάδου μέχρι το 2030.

Σε αυτήν τονίζεται ότι τα εναλλακτικά καύσιμα των πλοίων, όπως η αμμωνία, η μεθανόλη και το υδρογόνο, μπορούν να προκαλέσουν κινδύνους στην ασφάλεια των σκαφών και των πληρωμάτων εάν δεν αντιμετωπιστούν σωστά από τις ναυτιλιακές διοικήσεις και ότι θα απαιτηθεί η εκπαίδευση τουλάχιστον 800.000 ναυτικών έως τα μέσα της δεκαετίας του 2030

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε περισσότερους από 500 ναυτικούς που εργάζονται σε πλοία ξηρού φορτίου, εμπορευματοκιβωτίων και δεξαμενόπλοια.

Πάνω από το 70% των ερωτηθέντων ήταν στον κλάδο πάνω από 11 χρόνια και τα δύο τρίτα κατείχαν το βαθμό του αξιωματικού.

Σχεδόν το 87% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι χρειάζεται μερική ή πλήρη εκπαίδευση για τα εναλλακτικά καύσιμα όπως η αμμωνία, η μεθανόλη και το υδρογόνο, ενώ πάνω από το 75% θα χρειαζόταν εκπαίδευση σε κάποιο βαθμό για το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο ΥΦΑ, τις μπαταρίες ή τα συνθετικά καύσιμα.

Η έκθεση συστήνει να δοθεί μεγάλη προτεραιότητα στην εκπαίδευση για τα πλοία που χρησιμοποιούν LNG και μπαταρίες, καθώς τα καύσιμα αυτά είναι πιθανό να αποτελέσουν την πιο διαδεδομένη εναλλακτική επιλογή αυτή τη δεκαετία.

Αναφέρει εξάλλου ότι τα μελλοντικά μαθήματα στη διεθνή σύμβαση STCW θα μπορούσαν να εισάγουν στο πρόγραμμα σπουδών επικαιροποιημένες τεχνικές και μεθόδους πυρόσβεσης για την πρόληψη και καταπολέμηση των νέων τύπων πυρκαγιάς που πιθανόν να εκδηλωθούν σε πλοία που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα.

Διαπιστώθηκε επίσης η ανάγκη κατάρτισης για την αντιμετώπιση των προηγμένων ψηφιακών τεχνολογιών καθώς το 81% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι χρειάζεται πλήρη ή μερική κατάρτιση στα αυτοματοποιημένα συστήματα ενώ μόνο το 13% θεώρησε ότι είναι σήμερα καλά εκπαιδευμένοι.

Το 52% των ναυτικών δήλωσε ότι προτιμούν έντονα την προσωπική εκπαίδευση σε ναυτικό εκπαιδευτικό κέντρο ή ακαδημία, ενώ το 23% ανέφεραν ότι θα ήταν κατάλληλος ένας συνδυασμός προσωπικής και ηλεκτρονικής εκπαίδευσης.

Σχεδόν το 70% των ερωτηθέντων είπε ότι έχει χρησιμοποιήσει προσομοιωτές, εικονικές πραγματικότητας ή άλλα ψηφιακά περιβάλλοντα κατά την εκπαίδευση, και το 60% ανέφερε ότι αυτές οι μέθοδοι κατάρτισης βοήθησαν στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους.

Σημειώνεται επίσης ότι τα επίπεδα ασφαλείας στα πλοία εκτιμάται ότι θα εξαρτηθούν σε μεγάλο βαθμό από τα σχέδια των πλοίων και τα ολοκληρωμένα μέτρα ασφαλείας.

Τι θα συνέβαινε αν υπήρχε μπλακ άουτ στη θάλασσα με βλάβες στις γεννήτριες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τη διαχείριση του boil-off (φυσική εξάτμιση) και να οδηγήσουν σε αύξηση της πίεσης των δεξαμενών επισημαίνει σχετική ανάλυση στο Together in Safety, μια μη ρυθμιστική βιομηχανική κοινοπραξία που συνδέει τον ναυτιλιακό τομέα με κοινό σκοπό τη συνεργασία για τη βελτίωση των επιδόσεων.

"Καθώς ο μετασχηματισμός της βιομηχανίας -που υποκινείται από την ψηφιακή καινοτομία και τη μετάβαση στα καύσιμα- επιταχύνει τους ρυθμούς του, πρέπει να δώσουμε προτεραιότητα στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη των επαγγελματιών του ναυτιλιακού κλάδου, διασφαλίζοντας ότι διαθέτουν τις τεχνικές ικανότητες για να χειρίζονται με ασφάλεια τα πιο προηγμένα πλοία που έρχονται σε λειτουργία", δήλωσε ο Tan Beng Tee, εκτελεστικός διευθυντής του Ναυτιλιακού Ιδρύματος της Σιγκαπούρης SMF.

"Τα αναδυόμενα καύσιμα και οι νέες τεχνολογίες θα μπορούσαν να προκαλέσουν κινδύνους για την ασφάλεια των περιουσιακών στοιχείων και των πληρωμάτων, εάν δεν αντιμετωπιστούν σωστά. Ως εκ τούτου, πρέπει να εστιάσουμε στον ανθρώπινο παράγοντα και να εκπαιδεύσουμε επαρκώς τους ναυτικούς που χειρίζονται και συντηρούν τα συστήματα των πλοίων, συμπεριλαμβανομένης της εκτέλεσης εργασιών δεξαμενισμού. Ως κλάδος, έχουμε την ευθύνη να τους κρατήσουμε ασφαλείς και καλά προετοιμασμένους για όλα τα ενδεχόμενα", δήλωσε η Cristina Saenz de Santa Maria, Regional Manager South-East Asia, Pacific & India, DNV Maritime.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Διαβάστε επίσης

ONEX: H Ελλάδα καθιερώνεται σε διεθνές κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας για την ενεργειακή μετάβαση στη ΝαυτιλίαΝαυτιλία

Το ONEX Elefsis Shipyards καθίσταται κέντρο καινοτομίας και ανάπτυξης για την εγχώρια και τη διεθνή ναυτιλία αναφορικά με την μετατροπή-αναβάθμιση πλοίων συμβατικής τεχνολογίας σε ...

Σε εξέλιξη επιχείρηση εντοπισμού επιβάτη πλοίου που φέρεται να έπεσε στη θάλασσα μεταξύ Στενού Κύμης και ΣκύρουΝαυτιλία

Συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό  75χρονου επιβάτη  σκάφους που  φέρεται να έπεσε στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Στενού Κύμης και Σκύρου . Πρόκειται για το επιβατηγό οχηματαγ...

Η αναμόρφωση και επανεκκίνηση των Ναυπηγείων Ελευσίνας- Πώς θα επιστρέψουν τα πλοίαΝαυτιλία

Στις τεράστιες εγκαταστάσεις του Ναυπηγείου Ελευσίνας, εκεί όπου λαμβάνουν χώρα πυρετώδεις εργασίες για την επανεκκίνηση των ναυπηγείων, βρέθηκε το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Με στόχο της κυβέρνησης...

Μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Πειραιά για «Διοίκηση στη Ναυτική Επιστήμη και Τεχνολογία»Ναυτιλία

Την δεύτερη Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων για το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024 ανακοίνωσε το Δι-ιδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Διοίκηση στη Ναυτική Επιστήμη και Τεχνολογία» ...

Ναυπηγεία Ελευσίνας: Πρόσω ολοταχώς - Κατέπλευσαν 17 πλοία για επισκευή σε μόλις 5 μήνεςΝαυτιλία

Το ημερολόγιο έγραφε 24/11/2022 όταν, ύστερα από πολύ-πολύ καιρό, στα  Ναυπηγεία Ελευσίνας  κατέπλεε το πρώτο πλοίο στον ντόκο. Ήταν το φορτηγό  supramax,  της  Star Bulk,  το  Sta...