ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Η αναμόρφωση και επανεκκίνηση των Ναυπηγείων Ελευσίνας- Πώς θα επιστρέψουν τα πλοία

Στις τεράστιες εγκαταστάσεις του Ναυπηγείου Ελευσίνας, εκεί όπου λαμβάνουν χώρα πυρετώδεις εργασίες για την επανεκκίνηση των ναυπηγείων, βρέθηκε το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Με στόχο της κυβέρνησης, το Ναυπηγείο Ελευσίνας να αποτελέσει εκ νέου έναν κόμβο εμπορικής δραστηριότητας, εμπορικής υποστήριξης και επισκευής στην Ελλάδα, οι μηχανές είναι «αναμμένες» και όλο το ανθρώπινο δυναμικό εργάζεται και πάλι μετά από μια δεκαετία αβεβαιότητας και αδράνειας.

«Η επανεκκίνηση του ναυπηγείου σημαίνει πάρα πολλά, γιατί μετά από τόσα χρόνια εξασφαλίζουμε την εργασία μας, τον μισθό μας και τα χρήματα που θεωρούσαμε χαμένα. Τα συναισθήματα είναι συναισθήματα χαράς και βλέπουμε την ελπίδα να έρχεται για το μέλλον μας. Έχει αλλάξει η ψυχολογία όλων των συναδέλφων γιατί βλέπουμε ότι θα έχουμε συνέχεια και ένα σίγουρο μέλλον. Το μέλλον προβλέπεται αισιόδοξο σίγουρα γιατί βλέπουμε ότι έχουν γίνει κινήσεις και από την εταιρία βάζοντας χρήματα και φτιάχνοντας ξανά από την αρχή το ναυπηγείο, έτσι κι εμείς με την ανάλογη ψυχολογία δουλεύουμε και με μεγαλύτερη ευχαρίστηση», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Δημήτρης Χαρίτος εργαζόμενος στην πρόληψη ατυχημάτων, στο Ναυπηγείο Ελευσίνας.

Ο αριθμός των εργαζομένων αναμένεται να φτάσει τους 2.000

Σημειώνεται ότι αυτή την στιγμή, απασχολούνται περίπου 600 άτομα ενώ το πλάνο της εταιρείας ONEX, προβλέπει ότι την επόμενη διετία ο αριθμός των εργαζομένων θα διπλασιαστεί και κάποια στιγμή οι εργαζόμενοι μπορεί να φτάσουν ή και να ξεπεράσουν τους 2.000.

Στην τεράστια έκταση των 300 στρεμμάτων, βρίσκονται και οι τρεις μεγάλες δεξαμενές του ναυπηγείου. Το ΑΠΕ-ΜΠΕ βρέθηκε πάνω σε μία από αυτές όπου αυτή τη στιγμή, γίνονται εργασίες αντικατάστασης μεγάλου μέρους λαμαρίνας, ελασματουργικές εργασίες δηλαδή, για να μπορέσει η δεξαμενή να δεξαμενίζει και πάλι πλοία.

Τραγική η κατάσταση των δεξαμενών πριν την εξυγίανση

Αξίζει να σημειωθεί ότι στη φάση προ εξυγίανσης του ναυπηγείου, η μία δεξαμενή ήταν εντελώς βουλιαγμένη μέσα στη θάλασσα, η δεύτερη είχε βουλιάξει πριν από πολλά χρόνια και είναι εκτός θαλάσσης τώρα, χωρίς όμως να έχει γίνει κάποια εργασία συντήρησης άρα παρέμενε αδρανής, ενώ η τρίτη δεξαμενή ήταν εγκαταλελειμμένη πλήρως και δεν μπορούσε να υποστηρίξει κανένα πλοίο λόγω της κατάστασής της από πλευράς λαμαρινών.

Αισιοδοξία για το μέλλον από τους εργαζόμενους

Σύμφωνα με τον Γιώργο Κρυάδα, ο οποίος εργάζεται στο ρυμουλκό του Ναυπηγείου Ελευσίνας «η επανεκκίνηση του ναυπηγείου μάς έδωσε ξανά ζωή. Όλα αυτά τα χρόνια που έχουμε περάσει αυτή την ταλαιπωρία, πλέον είμαστε ευτυχισμένοι, μπορούμε να πάμε στο σπίτι μας υγιείς όπως πριν. Φτάσαμε στο χείλος του γκρεμού, με πολλά προβλήματα, είχαμε χάσει πολλούς συναδέλφους μας απ' όλα αυτά που έχουμε περάσει. Το ναυπηγείο ξαναπήρε ζωή χάρη στο όραμα που είχε ο κ. Ξενοκώστας και τον ευχαριστούμε πραγματικά. Το μέλλον το βλέπουμε λαμπρό, θέλουμε δουλειά, έχουμε δουλειά, θέλουμε ακόμα περισσότερη δουλειά γιατί ξέρουμε ότι μπορούμε να κάνουμε μεγάλα πράγματα σε αυτό το ναυπηγείο, έχοντας σωστούς εργαζόμενους που δουλεύουν πολύ και είναι για εμάς ένα όνειρο που γίνεται πραγματικότητα»,ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Κρυάδας.

Το ΑΠΕ-ΜΠΕ μπήκε στο βαρύ ελασματουργείο των Ναυπηγείων Ελευσίνας, στον χώρο όπου γίνονται οι μεγάλες ελασματουργικές εργασίες, και αποτελεί ένα από τα πέντε βασικά συνεργεία του ναυπηγείου (βαρύ και ελαφρύ ελασματουργείο, εφαρμογείο, ηλεκτρολογείο, σωληνουργείο και ξυλουργείο). Σε αυτούς τους χώρους, καλύπτεται όλο το φάσμα των εργασιών και επίσης, πραγματοποιούνται όλες οι υποστηρικτικές εργασίες. Στις εγκαταστάσεις άλλωστε των ναυπηγείων, βρίσκονται οργανωμένοι χώροι όπου υπάρχουν συγκεντρωμένες όλες οι ειδικότητες που μπορούν να εξυπηρετήσουν μια εμπορική δραστηριότητα.

Να ξαναέρθουν πίσω τα πλοία που έφευγαν από την Ελλάδα

Το ναυπηγείο τα τελευταία 10 χρόνια ήταν πλήρως απαξιωμένο και με εγκαταλελειμμένες τις υποδομές του. Με την αναγέννηση των Ναυπηγείων, αυτό αλλάζει καθώς στόχος της κυβέρνησης και της εταιρείας είναι τα ναυπηγεία, να επανακτήσουν την αίγλη τους, να ξαναέρθουν πίσω τα πλοία που έφευγαν από την Ελλάδα και πήγαιναν στο εξωτερικό για επισκευές και συντήρηση, ενώ ένας ακόμα στόχος που έχει τεθεί, για το προσεχές μέλλον, στην Ελευσίνα, είναι να εξυπηρετούνται ταυτόχρονα 15 πλοία σε δεξαμενές και ντόκους.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Διαβάστε επίσης

Τι επισημαίνει μελέτη του νορβηγικού νηογνώμονα και του Ναυτιλιακού Ιδρύματος Σιγκαπούρης για τα εναλλακτικά καύσιμα Ναυτιλία

Ο ναυτιλιακός κλάδος θα πρέπει να αξιολογήσει τις ελλείψεις κατάρτισης των ναυτικών στα νέα εναλλακτικά καύσιμα έως το 2030 και να διασφαλίσει τις απαραίτητες δεξιότητες που θα χρε...

ONEX: H Ελλάδα καθιερώνεται σε διεθνές κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας για την ενεργειακή μετάβαση στη ΝαυτιλίαΝαυτιλία

Το ONEX Elefsis Shipyards καθίσταται κέντρο καινοτομίας και ανάπτυξης για την εγχώρια και τη διεθνή ναυτιλία αναφορικά με την μετατροπή-αναβάθμιση πλοίων συμβατικής τεχνολογίας σε ...

Σε εξέλιξη επιχείρηση εντοπισμού επιβάτη πλοίου που φέρεται να έπεσε στη θάλασσα μεταξύ Στενού Κύμης και ΣκύρουΝαυτιλία

Συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό  75χρονου επιβάτη  σκάφους που  φέρεται να έπεσε στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Στενού Κύμης και Σκύρου . Πρόκειται για το επιβατηγό οχηματαγ...

Μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Πειραιά για «Διοίκηση στη Ναυτική Επιστήμη και Τεχνολογία»Ναυτιλία

Την δεύτερη Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων για το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024 ανακοίνωσε το Δι-ιδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Διοίκηση στη Ναυτική Επιστήμη και Τεχνολογία» ...

Ναυπηγεία Ελευσίνας: Πρόσω ολοταχώς - Κατέπλευσαν 17 πλοία για επισκευή σε μόλις 5 μήνεςΝαυτιλία

Το ημερολόγιο έγραφε 24/11/2022 όταν, ύστερα από πολύ-πολύ καιρό, στα  Ναυπηγεία Ελευσίνας  κατέπλεε το πρώτο πλοίο στον ντόκο. Ήταν το φορτηγό  supramax,  της  Star Bulk,  το  Sta...