ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Θεσσαλονίκη -Σμύρνη: Ζημιές «μαμούθ» μέσα σε 50 μέρες η ακτοπλοϊκή

Μια φιλόδοξη ακτοπλοϊκή γραμμή, όνειρο πολλών ακτοπλόων στο παρελθόν έγινε πράξη φέτος για 50 περίπου ημέρες αλλά η λειτουργία της ανεστάλη. Ο λόγος για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης-Σμύρνης που ξεκίνησε στις 10 Οκτωβρίου η Levante Ferries με το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο Smyrna Di Levante.

Χθες η εταιρεία ανακοίνωσε την αναστολή των δρομολογίων μέχρι νεωτέρας, αλλά δεν φαίνεται να καταθέτει τα όπλα καθώς στελέχη της χαρακτηρίζουν αυτή την πρώτη προσπάθεια ως «crash test».

Η «γραμμή φιλίας» όπως την χαρακτήρισε ο ιδρυτής της Levante Ferries Γιώργος Θεοδόσης, η γραμμή της θαλάσσιας σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με την Σμύρνη, της Ευρώπης με την Ασία, , ξεκίνησε στις 10 Οκτωβρίου. Κάποιοι αντιμετώπισαν την προσπάθεια με σκεπτικισμό τόσο λόγω των ακριβών «λιμανιάτικων» της Σμύρνης όσο και του κλίματος που επικρατεί την τελευταία περίοδο στις σχέσεις Τουρκίας-Ελλάδος με ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας της γείτονος.

Στην Σμύρνη πάντως το κλίμα ήταν φιλικό και περίσσευαν οι καλές διαθέσεις για την λειτουργία της γραμμής. Παρά τις προσπάθειες όμως τελικά η λειτουργία της γραμμής ανεστάλη. Είναι βέβαια γεγονός ότι τα δρομολόγια ξεκίνησαν σε μία περίοδο τουριστικά σχεδόν νεκρή (Οκτώβριος) και παράλληλα σε μια συγκυρία γενικά αρνητική λόγω αυξημένου κόστους καυσίμων, (αυτό αφορά το πλοίο) , γενικότερης οικονομικής στενότητας λόγω και της ενεργειακής κρίσης.

Οι «ζημιογόνοι» παράγοντες

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, επιπλέον παράγοντες που κατέστησαν το δρομολόγιο ιδιαίτερα ζημιογόνο, σε αυτή τη χρονική περίοδο, ήταν η πτωτική τάση στην επιβατική κίνηση λόγω της χειμερινής περιόδου, η χαμηλή τιμή του πετρελαίου κίνησης των φορτηγών στην Τουρκία λόγω κυβερνητικών επιδοτήσεων, που μειώνει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της θαλάσσιας μεταφοράς και ο ελάχιστος αριθμός αδειών διμερούς διέλευσης καθώς φτάνουμε στο τέλος της χρονιάς.

Επίσης κάποιο ρόλο κυρίως για επιβάτες από την Ελλάδα έπαιξε και η πρόσφατη έκρηξη στην Κωνσταντινούπολη.

Πάντως έστω και κάτω από αυτές τι συνθήκες το πλοίο «έπιασε» κάποια στιγμή και τους 90 επιβάτες όπως επίσης και τα 36 φορτηγά οχήματα.

Η πλειοψηφία των επιβατών ήταν τούρκοι ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι VIP καμπίνες ήταν «πιασμένες» σε κάθε ταξίδι.

Η θέση της εταιρείας

Η εταιρεία σε ανακοίνωση της επισημαίνει ότι όλα έγιναν «σύμφωνα με τον προγραμματισμό της» και στο πλαίσιο αυτό , «το χειμερινό πρόγραμμα των δρομολογίων της γραμμής Θεσσαλονίκης – Σμύρνης ολοκληρώνεται στις 30/11/2022».

Υπογραμμίζει ακόμη ότι από την έναρξη των δρομολογίων στις 10/10/2022 η εταιρεία πραγματοποίησε ήδη 40 ταξίδια, θέτοντας τις βάσεις για την απρόσκοπτη επιβατική και εμπορική διασύνδεση των δύο χωρών. Αυτή η δίμηνη εξυπηρέτηση της γραμμής αποτελεί χρήσιμη παρακαταθήκη για την εύκολη και γρήγορη επανεκκίνηση των δρομολογίων της καλοκαιρινής σεζόν 2023. Η ακριβής ημερομηνία έναρξης των δρομολογίων της καλοκαιρινής σεζόν θα καθοριστεί με νεότερη ανακοίνωση.

Στελέχη της εταιρείας κάνουν λόγο όπως προαναφέρθηκε για ένα πολύ χρήσιμο «crash test», η εμπειρία του οποίου θα αξιοποιηθεί πλήρως στην επαναξιολόγηση της προσπάθειας από την προσεχή Άνοιξη.

Να σημειωθεί πάντως ότι ο πρόεδρος του παραρτήματος του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου στη Σμύρνη, Γιουσούφ Οζτκούρκ, ο οποίος είναι και ο πράκτορας στης Levante Ferries στη Σμύρνη, με δηλώσεις του στο πρακτορείο Anadolu της Τουρκίας εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για την αναστολή της σύνδεσης Σμύρνης- Θεσσαλονίκης, λέγοντας ότι «ο κύριος λόγος για την απόφαση αναστολής είναι η έλλειψη υποστήριξης. Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν υπάρχει υποστήριξη. Οι εταιρείες που ασχολούνται με τις διεθνείς χερσαίες μεταφορές θα έπρεπε να έχουν στηρίξει αυτή τη γραμμή».

Πηγή: ΟΤ

Διαβάστε επίσης

Πλακιωτάκης: Πρωταγωνιστικός ο ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας στη διασφάλιση της ενεργειακής ασφάλειαςΝαυτιλία

Ο υπουργός Ναυτιλίας στο συνέδριο του Economist Για τον  ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στη διατήρηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, αλλά και στην ενεργειακή επάρκεια σε εθνικό και διεθν...

Στην πρώτη θέση παγκοσμίως σε χωρητικότητα ο ελληνόκτητος στόλοςΝαυτιλία

Δεύτερος σε αξία του στόλου και πρώτος σε αξία δεξαμενόπλοιων Στην κορυφή της ναυτιλιακής βιομηχανίας παρέμεινε για μία ακόμη χρονιά ο ελληνόκτητος στόλος σε όρους χωρητικότητας, α...

ΟΗΕ: Η παγκόσμια εμπορική ναυτιλία καλείται να καβαλήσει το πράσινο κύμαΝαυτιλία

Τα παλιά ρυπογόνα πλοία να σταλούν για σκραπ, να προσαρμοστούν τα λιμάνια σε εναλλακτικές του άνθρακα υποδομές, να γίνει απανθρακοποίηση... ο ΟΗΕ καλεί τον τομέα των θαλάσσιων μετα...

Τι προβλέπουν οι Έλληνες εφοπλιστές για τις ναυλαγορές - Eν μέσω παγκόσμιας αναταραχήςΝαυτιλία

Η ναυτιλία πλέει σε θάλασσες κερδών. Τα δεξαμενόπλοια ζουν την δική τους άνοιξη, τα φορτηγά αν και οι ναύλοι έπεσαν παραμένουν όμως σε επίπεδο υψηλό ενώ και τα πλοία μεταφοράς εμπο...

Μπήκε το πρώτο πλοίο στα Ναυπηγεία Ελευσίνας μετά από χρόνια - Σε χρόνο ρεκόρ μετά τη συμφωνία ξεκινούν οι επισκευές πλοίωνΝαυτιλία

Κατέπλευσε, σήμερα, για επισκευή στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, το πρώτο εμπορικό πλοίο έπειτα από πολλά χρόνια. Πρόκειται για το φορτηγό supramax Star Cleo της εταιρείας Star Bulk, χωρη...

Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών υπέγραψε νέο Συνυποσχετικό με το Δημόσιο - Στα 60 εκ. ευρώ τα ετήσια έσοδαΝαυτιλία

Νέο Συνυποσχετικό υπέγραψε το Δημόσιο με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών με τα έσοδα να υπολογίζονται σε 60 εκατ. ευρώ ανά έτος.   Υπεγράφη χθες από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη ...

Το καλοκαίρι σε πλήρη λειτουργία τα ναυπηγεία Ελευσίνας - Τα σχέδια της ΟΝΕΧΝαυτιλία

  Τα σχέδια της ONEX για τη δυναμική επανεκκίνηση των Ναυπηγείων Ελευσίνας αφού επικυρωθεί το σχέδιο εξυγίανσης από τα αρμόδια δικαστήρια,   παρουσίασε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμ...