ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Τέλος στο θρίλερ – Επιστρέφουν τα πληρώματα των δύο εγκλωβισμένων ελληνικών τάνκερ στο Ιράν

Επιστρέφουν οι 49 ναυτικοί από το Ιράν, όπου βρίσκονται εγκλωβισμένοι για περισσότερους από τρεις μήνες, όμηροι πάνω στα δύο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοια, τα οποία κρατάνε παράνομα οι ιρανικές αρχές από τις 27 Μαΐου του 2022. Μετά την επίτευξη συμφωνίας με τις ελληνικές αρχές για την αναχώρηση του δεξαμενόπλοιου LANA που μεταφέρει ιρανικό πετρέλαιο, η Τεχεράνη άναψε το πράσινο φως για την «αντικατάσταση» των πληρωμάτων. Όμως το μέλλον των δύο πλοίων παραμένει θολό.

 

Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, σε ανακοίνωσή της, επισημαίνει ότι στην πρόσφατη επίσκεψη ελληνικού κλιμακίου που έγινε στο Ιράν, η ιρανική πλευρά έκανε ένα σημαντικό βήμα πίσω, δέχτηκε και συμφώνησε στην αντικατάσταση των δύο πληρωμάτων:

«Αυτό σημαίνει ότι οι εγκλωβισμένοι Ναυτεργάτες άμεσα θα επιστρέψουν στις χώρες από τις οποίες προέρχονται. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, η αρχή του απεγκλωβισμού πιθανότατα θα ξεκινήσει από αύριο Δευτέρα επιστρέφοντας ο Έλληνας Ανθυποπλοίαρχος του πλοίου “Prudent Warrior“. Σήμερα αναμένεται να του χορηγηθεί η βίζα.

 

»Στο δεύτερο πλοίο “Delta Poseidon“, στο οποίο ο αριθμός των Ελλήνων είναι 9 άτομα, η αντικατάστασή τους θα γίνει τις επόμενες μέρες και στην επιστροφή θα είναι το σύνολο του ελληνικού πληρώματος. Ανάλογες ενέργειες δρομολογούνται παράλληλα και για τους αλλοδαπούς Ναυτεργάτες των δύο Δ/Ξ. Το σύνολο των Ελλήνων Ναυτεργατών θα αντικατασταθεί με αλλοδαπούς, εκτός από έναν Έλληνα ο οποίος επιθυμεί την παραμονή του στο πλοίο».

 

Σε ό,τι αφορά την απελευθέρωση των πλοίων, η κατάσταση παραμένει “θολή” και το τοπίο δεν πρόκειται να ξεκαθαρίσει μέσα στον Σεπτέμβριο, αφού οι Ιρανοί ζητούν μία σειρά εγγυήσεων από την ελληνική πλευρά στις οποίες δεν διαφαίνεται λύση στον ορίζοντα.

 

«Η ΠΕΝΕΝ από την πρώτη στιγμή απαίτησε από την κυβέρνηση να μην χρησιμοποιηθούν τα πληρώματα των πλοίων ως μοχλός πίεσης ή διαπραγματευτικό χαρτί από τις ελληνικές αρχές στους διεθνείς και ευρωπαϊκούς οργανισμούς, ώστε να δρομολογηθεί η αντικατάστασή τους, ανεξάρτητα από τι εξέλιξη θα έχει η απελευθέρωση των πλοίων» αναφέρει η Ένωση και προσθέτει: «Δυστυχώς η θέση μας αυτή κατέστη δυνατή πολύ καθυστερημένα και όταν η ελληνική πλευρά κατέθεσε το σχετικό αίτημα οι ιρανικές αρχές το αποδέχτηκαν αμέσως!»

 

Στο μεταξύ, το δεξαμενόπλοιο “Lana”, το οποίο μεταφέρει το ιρανικό πετρέλαιο, είναι αγκυροβολημένο στον Πειραιά, είναι πλήρως επανδρωμένο, ενώ διαθέτει όλα τα ναυτιλιακά έγγραφα για την αξιοπλοΐα του.

Όπως αναφέρει η ΠΕΝΕΝ, «εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ιρανική εφημερίδα έγραψε ότι η ιρανική κυβέρνηση έχει πληροφορίες ότι αν το πλοίο “Lana” αναχωρήσει από την Ελλάδα και βγει στα διεθνή ύδατα, οι ΗΠΑ θα επιχειρήσουν ρεσάλτο για την κατάληψη του πλοίου και την κατάσχεση του φορτίου του, εφαρμόζοντας «γκανγκστερικά» την απόφαση για το εμπάργκο του ιρανικού πετρελαίου που έχουν αποφασίσει οι ΗΠΑ».

 

 

 

Πηγή: newmoney.gr

 
 

Διαβάστε επίσης

Νέες ανατιμήσεις στην Ευρώπη: Η συμφόρηση των πλοίων αυξάνει τα τέλη σε Βόσπορο και ΣουέζΝαυτιλία

    Βόσπορος: Έκλεισαν τα στενά λόγω προσάραξης πλοίου με ουκρανικά σιτηρά  Αύξηση του κόστους ταξιδίων στα πλοία αναμένεται να προκαλέσει η άνοδος των τιμών στα τέλη διέλευσης που...

Αγώνας για να σταματήσει η επιδοτούμενη διάλυση των ελληνικών καϊκιών - Έχουν καταστραφεί πάνω από 11.000Ναυτιλία

Μαρία Λιλιοπούλου/ethnos.gr Σκαριά  που ήταν περισσότερο  ζωντανά   μνημεία  παρά άψυχα  ξύλινα καΐκια , που έγιναν μάρτυρες σε  εμπειρίες  μιας ζωής, που κουβάλησαν  καλές  και κα...

Η αλλαγή πλεύσης με το επίδομα στόλου φρενάρει τις παραιτήσεις στο Πολεμικό Ναυτικό και φέρνει νέα δεδομένα στον στόλο – Έως και 500 ευρώ το επίδομαΝαυτιλία

  Τα πληρώματα των πολεμικών πλοίων αισθάνονται δικαίωση με την απόφαση για θεσμοθέτηση επιδόματος στόλου καθώς ήταν οι μόνοι που από την δεκαετία του 90? λάμβαναν το λεγόμενο “πλε...

Ναυτιλιακό Συνέδριο Ύδρας - Πάνος Λασκαρίδης: Υπάρχουν πολλοί τρόποι χρηματοδότησης της ναυτιλίας  Ναυτιλία

Ο εφοπλιστής  Πάνος Λασκαρίδης  σε ομιλία του που έγινε στην  Ύδρα , στο πλαίσιο του  Ναυτιλιακού Συνεδρίου  με θέμα  Are we experiencing the other side of midnight  επεσήμανε ότι ...

Έλλειμμα 3.500 ναυτικών ετησίως αντιμετωπίζει η ελληνική ναυτιλία -  Eπενδύσεις 200 εκατ. ευρώ στη ναυτική εκπαίδευσηΝαυτιλία

Προωθούνται επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης   Η ανάγκη ενίσχυσης της ναυτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα επισημάνθηκε σε ημερίδα που διοργάνωσε τ...

Στο λιμάνι Λαυρίου εγκρίθηκε το πρώτο Υδάτινο Πεδίο της Αττικής για πτήσεις υδροπλάνωνΝαυτιλία

Σάββας Αθανασίου/mononews.gr Στην Αττική και συγκεκριμένα στο λιμένα Λαυρίου εγκρίθηκε το πρώτο Υδάτινο Πεδίο, κατόπιν αίτησης που υπέβαλε ο «Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου Α.Ε.» στο Γ...

Το Πολεμικό Ναυτικό τίμησε την "ΑΡΜΑΤΑ 2022" και την ιστορική Ναυμαχία των ΣπετσώνΝαυτιλία

Το Σάββατο 10 και την  Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2022,  ο Υπαρχηγός ΓΕΝ Υποναύαρχος Γεώργιος Καμπουράκης ΠΝ, ως εκπρόσωπος των Ενόπλων Δυνάμεων, παρέστη στις εορταστικές εκδηλώσεις γι...