ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ρεβυθούσα: Ανά δύο ημέρες θα «δένει» ένα πλοίο

Ρεκόρ φορτίων LNG τον Ιούνιο – Το 30% κατευθύνεται προς Βουλγαρία

Μια εντελώς νέα κατάσταση για τον τερματικό σταθμό LNG της Ρεβυθούσας και κατ’ επέκταση του ρόλου της χώρας ως διαμετακομιστή αερίου έχει διαμορφώσει από τον Απρίλιο η διακοπή των ροών ρωσικού αερίου προς τη Βουλγαρία. Οι άνθρωποι του ΔΕΣΦΑ έχουν μείνει έκπληκτοι από τη δυναμική που αναπτύσσει η κινητικότητα φορτίων στις λιμενικές εγκαταστάσεις της Ρεβυθούσας το τελευταίο δίμηνο.

Πριν από ένα χρόνο δεν θα μπορούσαν να τη διανοηθούν, όπως τονίζουν στην «Κ», κάνοντας λόγο για ιστορικό ρεκόρ τον Ιούνιο, όπου θα καταφτάνουν πλοία κάθε δεύτερη ημέρα, από δύο φορτία περίπου την εβδομάδα τον Μάιο και τον Απρίλιο. Η αυξημένη κίνηση στη Ρεβυθούσα πρόκειται να συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες, καθώς αναμένεται να αυξηθεί η εγχώρια ζήτηση σε ηλεκτρισμό, ενώ παράλληλα συνεχίζονται οι εξαγωγές προς Βουλγαρία, όπου κατευθύνεται περίπου το 30% του LNG που φτάνει στη Ρεβυθούσα. Μικρότερες ποσότητες καταλήγουν στην αγορά της Ρουμανίας.

Σύμφωνα με το τελικό πρόγραμμα εκφορτώσεων του ΔΕΣΦΑ, στη Ρεβυθούσα θα «δέσουν» τον Ιούνιο 14 πλοία από τα αρχικώς 7 προγραμματισμένα. Συγκεκριμένα, η Μytilineos προγραμματίζει τέσσερα φορτία συνολικής δυναμικότητας 306.078 κυβικών μέτρων. Η Elpedison θα εκφορτώσει τρία καράβια συνολικής δυναμικότητας 87.887 κυβικών μέτρων, η More του ομίλου Motor Oil ένα καράβι δυναμικότητας 73.855 κυβικών μέτρων, η τσεχική MET Energy δύο καράβια συνολικής δυναμικότητας 72.377 κυβικών μέτρων, η ΔΕΗ ένα καράβι δυναμικότητας 29.543 κυβικών μέτρων και η ΔΕΠΑ τρία φορτία συνολικής δυναμικότητας 124.297 κυβικών μέτρων.

Μέχρι τον Ιούλιο, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει το ΥΠΕΝ, ο ΔΕΣΦΑ αναμένεται να προσθέσει στη Ρεβυθούσα μια ακόμη πλωτή δεξαμενή αποθήκευσης που θα αυξήσει τη χωρητικότητά της κατά 150.000 κυβικά μέτρα LNG. Η προσθήκη κρίθηκε αναγκαία για την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας σε περίπτωση πλήρους διακοπής του ρωσικού φυσικού αερίου, και ο ΔΕΣΦΑ προχώρησε στην ανάθεση του έργου μέσω διαγωνισμού με διαδικασίες κατ’ επείγοντος.

Σττις 10 του μηνός το Δ.Σ. της εταιρείας προχώρησε στη μίσθωση για διάστημα 12 μηνών στην εταιρεία Gaslog του εφοπλιστή Λιβανού, που συμμετέχει με ποσοστό 20% και στο FSRU Αλεξανδρούπολης. Κύκλοι του ΔΕΣΦΑ εκτιμούν ότι το έργο θα προχωρήσει κανονικά βάσει χρονοδιαγράμματος, χωρίς να κρύβουν τις ανησυχίες τους για καθυστερήσεις στην περίπτωση που υπάρξουν δικαστικές προσφυγές από συμμετέχοντες στον διαγωνισμό.

Αλεξανδρούπολη

Μέσα στον επόμενο μήνα ο ΔΕΣΦΑ αναμένεται να ξεκινήσει το market test για τον αγωγό φυσικού αερίου που θα συνδέει την Ελλάδα με τη Βόρεια Μακεδονία και θα δώσει τη δυνατότητα τροφοδοσίας της γειτονικής χώρας με LNG που θα φτάνει στο FSRU Αλεξανδρούπολης από διάφορες πηγές. Το «πράσινο φως» για την έναρξη του market test έδωσε η ΡΑΕ, η οποία έβγαλε σε σύντομη δημόσια διαβούλευση τα σχετικά κριτήρια από χθες και μέχρι τις 31 Μαΐου.

Το έργο, το κόστος του οποίου εκτιμάται στα 10 εκατ. ευρώ, θα αναβαθμίσει περαιτέρω τον ρόλο της Ελλάδας ως κόμβου φυσικού αερίου. Ο αγωγός προβλέπεται να έχει συνολικό μήκος 123 χλμ. και θα εκτείνεται από τη Νέα Μεσημβρία προς το Νεγκότινο μέσω Ευζώνων/Γευγελής. Η αρχική ικανότητα μεταφοράς του θα είναι 1,5 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως, με δυνατότητα επέκτασης στα 3 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως, ενώ έχουν πραγματοποιηθεί μελέτες, προκειμένου ο αγωγός να διαθέτει τις κατάλληλες προδιαγραφές και για τη μεταφορά πράσινου υδρογόνου.

Διαβάστε επίσης

Γ. Πλακιωτάκης: Να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις της ΝαυτιλίαςΝαυτιλία

Παρέμβαση του υπ. Ναυτιλίας στο Νταβός Τις στρατηγικές παρεμβάσεις που είναι απαραίτητες στη ναυτιλιακή βιομηχανία, προκειμένου να μπορέσει ο κλάδος να ανταποκριθεί στις μεγάλες κα...

Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Απορρίφθηκε η αίτηση του δήμου Χαϊδαρίου - Και επίσημα στον εφοπλιστή Προκοπίου τα ναυπηγείαΝαυτιλία

  Το ΣτΕ, δήλωσε αναρμόδιο και απέρριψε την αίτηση του Δήμου Χαϊδαρίου κατά της μεταβίβασης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην εταιρεία «MILINA ENTERPRISES COMPANY LIMITED» έναντι του ...

Κορυφαία ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο παραμένει η Ελλάδα – Το 21% του παγκόσμιου στόλου με 5.514 πλοίαΝαυτιλία

  Ρεκόρ χωρητικότητας για τον ελληνόκτητο στόλο με 355,3 εκατ. τόνους dw Αυξήθηκε ο ελληνικών συμφερόντων στόλος σε αριθμό πλοίων Οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν τις μεγάλες επενδ...

"Ο Δρόμος είναι η Θάλασσα – Προοπτικές του Ναυτικού Επαγγέλματος"Ναυτιλία

Στόχος η δια ζώσης ενημέρωση μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τα πολλαπλά οφέλη και τις εργασιακές δυνατότητες ναυτικών επαγγελμάτων   Ημερίδα με θέμα: «Ο Δρόμος είναι η ...

Το Συνεδριακό Πρόγραμμα των Ποσειδωνίων 2022 χαράσσει την πορεία σε ταραγμένους καιρούςΝαυτιλία

Το πρόγραμμα Συνεδρίων και Σεμιναρίων των Ποσειδωνίων 2022 θα εμβαθύνει στα κρίσιμα ζητήματα που αντιμετωπίζει η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα, καθώς η παγκόσμια οικονομία αναζητά α...

Παγκόσμια Ημέρα για τις γυναίκες στη ναυτιλία - Μήνυμα του υπουργού Ναυτιλίας Ναυτιλία

Παγκόσμια Ημέρα για τις γυναίκες στη ναυτιλία είναι σήμερα 18/05, ενώ ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός ΙΜΟ καλεί τη ναυτιλιακή βιομηχανία να διατηρήσει και να αναβαθμίσει την απασχ...

IMO: Ξεκινά η Ομάδα Εργασίας για τη μείωση των αέριων ρύπων στη ναυτιλίαΝαυτιλία

Η 12η συνάντηση της Ομάδας Εργασίας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO)  για τη  μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία  ξεκινάει την Δευτέρα 15 Μαΐου τις ερ...