image description

Κορυφαία ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο παραμένει η Ελλάδα – Το 21% του παγκόσμιου στόλου με 5.514 πλοία

 

Η συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου έχει αυξηθεί κατά 45,8% σε σύγκριση με το 2014, ενώ ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, δηλαδή από το 2019, η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 7,4%

Η Ελλάδα, σύμφωνα με την ΕΕΕ, παραμένει η κορυφαία ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο, καθώς οι Έλληνες πλοιοκτήτες με 5.514 πλοία ελέγχουν σήμερα περίπου το 21% του παγκόσμιου στόλου, σε όρους χωρητικότητας (dwt)1 . Η συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου έχει αυξηθεί κατά 45,8% σε σύγκριση με το 2014, ενώ ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, δηλαδή από το 2019, η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 7,4%

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν:

• 31,78% του παγκόσμιου στόλου πετρελαιοφόρων

• 25,01% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου

• 22,35% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG)

• 15,60% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών & προϊόντων πετρελαίου • 13,85% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Αερίου Πετρελαίου (LPG) • 9,33% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

 

Η ελληνική ναυτιλία είναι η ραχοκοκαλιά της ευρωπαϊκής ναυτιλίας

Ο ελληνόκτητος στόλος αντιπροσωπεύει το 59% του στόλου που ελέγχεται από Κράτη Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) , ο οποίος σε ποσοστό άνω του 75% δραστηριοποιείται στον bulk/tramp τομέα. Το ένα τρίτο του ελληνόκτητου στόλου φέρει σημαία Κράτους Μέλους της ΕΕ που δραστηριοποιείται ανά την υφήλιο.

Ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος μεταφέρει φορτία μεταξύ τρίτων χωρών σε ποσοστό άνω του 98% της μεταφορικής του ικανότητας, αποτελώντας έτσι τον μεγαλύτερο διασυνοριακό μεταφορέα παγκοσμίως. Η ελληνική ναυτιλία δραστηριοποιείται κατά κύριο λόγο στον τομέα των bulk/tramp μεταφορών , ο οποίος έχει χαρακτηριστικά τέλειου ανταγωνισμού: ένας πολύ μεγάλος αριθμός ιδιωτικών, κυρίως Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (ΜμΕ) δραστηριοποιούνται παγκοσμίως μέσα σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, με ευέλικτη και αποτελεσματική διοίκηση και διαχείριση περιουσιακών στοιχείων, ελεύθερη πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και χαμηλά κόστη εισόδου και εξόδου από την αγορά.

Οι πλοιοκτήτες/διαχειριστές πλοίων στον bulk/tramp τομέα, μεταφέροντας φορτία σε ad hoc βάση, δεν είναι σε θέση να επηρεάσουν τις τιμές της ναυλαγοράς.

Τα περισσότερα πλοία στον τομέα της bulk/tramp ναυτιλίας λειτουργούν βάσει συμβάσεων χρονοναύλωσης. Ο χρονοναυλωτής αναλαμβάνει την εμπορική λειτουργία του πλοίου και καθορίζει τον τύπο και τις ποσότητες του φορτίου που θα μεταφερθούν, καθώς και τη διαδρομή και την ταχύτητα του πλοίου.

newmoney.gr

Διαβάστε επίσης

image descriptionΝαυτιλία

Παρέμβαση του υπ. Ναυτιλίας στο Νταβός Τις στρατηγικές παρεμβάσεις που είναι απαραίτητες στη ναυτιλιακή βιομηχανία, προκειμένου να μπορέσει ο κλάδος να ανταποκριθεί στις μεγάλες κα...

image descriptionΝαυτιλία

  Το ΣτΕ, δήλωσε αναρμόδιο και απέρριψε την αίτηση του Δήμου Χαϊδαρίου κατά της μεταβίβασης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην εταιρεία «MILINA ENTERPRISES COMPANY LIMITED» έναντι του ...

image descriptionΝαυτιλία

Στόχος η δια ζώσης ενημέρωση μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τα πολλαπλά οφέλη και τις εργασιακές δυνατότητες ναυτικών επαγγελμάτων   Ημερίδα με θέμα: «Ο Δρόμος είναι η ...

image descriptionΝαυτιλία

Το πρόγραμμα Συνεδρίων και Σεμιναρίων των Ποσειδωνίων 2022 θα εμβαθύνει στα κρίσιμα ζητήματα που αντιμετωπίζει η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα, καθώς η παγκόσμια οικονομία αναζητά α...

image descriptionΝαυτιλία

Παγκόσμια Ημέρα για τις γυναίκες στη ναυτιλία είναι σήμερα 18/05, ενώ ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός ΙΜΟ καλεί τη ναυτιλιακή βιομηχανία να διατηρήσει και να αναβαθμίσει την απασχ...

image descriptionΝαυτιλία

Η 12η συνάντηση της Ομάδας Εργασίας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO)  για τη  μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία  ξεκινάει την Δευτέρα 15 Μαΐου τις ερ...