ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πρακτικά, ρεαλιστικά και υλοποιήσιμα μέτρα στον δρόμο για την απανθρακοποίηση της Ναυτιλίας

Την ανάγκη να περάσει σταδιακά η Ναυτιλία, «από την τρέχουσα αβεβαιότητα, σε ένα προβλέψιμο περιβάλλον που θα καθοδηγεί τις μελλοντικές επενδύσεις και θα διασφαλίζει ότι θα αποδώσουν τα προσδοκώμενα οφέλη για το περιβάλλον», επεσήμανε o Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας στο 1o Ελληνοκυπριακό Business Summit, με θέμα τον δρόμο προς την απανθρακοποίηση του Ναυτιλιακού κλάδου.

«Οποιαδήποτε νέα μέτρα, συμπεριλαμβανομένων αυτών με περιβαλλοντικό χαρακτήρα», σημείωσε ο κ. Πλακιωτάκης, «πρέπει να είναι πρακτικά, ρεαλιστικά και υλοποιήσιμα, λαμβάνοντας δεόντως υπόψη αφενός τα ειδικά χαρακτηριστικά κάθε μοντέλου ναυτιλιακής δραστηριότητας και αφετέρου τις κεντρικές περιβαλλοντικές αρχές – με βασικότερη όλων την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει». Στη ναυτιλία, αυτό μεταφράζεται στο ότι το κόστος της ενεργειακής μετάβασης θα πρέπει να μπορεί να μετακυλισθεί στον εμπορικό διαχειριστή του πλοίου».

«Η Ελλάδα, έχοντας σαφή προσανατολισμό και σύμμαχο ομονοούντα ναυτιλιακά Κράτη, όπως η Κύπρος, θα συνεχίσει να συνεισφέρει με συγκεκριμένες προτάσεις στις συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις σε επίπεδο ΕΕ και Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για τη νέα περιβαλλοντική νομοθεσία, με στόχο την υιοθέτηση κανονισμών που θα προάγουν τη μετάβαση στην καθαρή ενέργεια με περιεκτικό τρόπο, χωρίς να διακυβεύεται η κυριαρχία της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και η ανθεκτικότητα των οικονομιών μας, ιδιαίτερα οι προοπτικές ανάπτυξης και η ευημερία των πιο ευάλωτων πολιτών όπως οι νησιώτες».

Αναφερόμενος στην κρίση στην Ουκρανία, ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε ότι «δύο είναι οι κύριες προτεραιότητές μας: πρώτον, να αντιμετωπίσουμε τις απειλές για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και πρωτίστως των ναυτικών και δεύτερον, οι οικονομικές επιπτώσεις στη ναυτιλία όπως η περαιτέρω αύξηση του κόστους των καυσίμων». Σε επίπεδο κυρώσεων της ΕΕ κατά της Ρωσίας, «μέλημά μας», είπε ο κ. Πλακιωτάκης, «είναι να διαφυλάξουμε το μήνυμα που πρέπει να σταλεί στο επιτιθέμενο κράτος, διασφαλίζοντας όμως ταυτόχρονα τη βασική αρχή ότι δεν πρέπει να βλάψουμε τους τις δικές μας οικονομίες μας περισσότερο από αυτό του επιτιθέμενου κράτους. Οι κυρώσεις θα πρέπει να συνοδεύονται από τεκμηριωμένη ανάλυση επιπτώσεων, ώστε να αποφευχθούν ελλείψεις κρίσιμων αγαθών για τη λειτουργία εξίσου κρίσιμων τομέων της ευρωπαϊκής οικονομίας – μεταξύ αυτών και της ναυτιλίας μας».

Τέλος, σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση Ελλάδας – Κύπρου, ο κ. Πλακιωτάκης στάθηκε στην «πολύτιμη συμβολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής», χάρη στην οποία «κατέστη δυνατό να υλοποιηθεί μια αμοιβαία επιδίωξη Ελλάδας και Κύπρου». «Από την πρώτη στιγμή, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής», πρόσθεσε, «στήριξε με όλες του τις δυνάμεις αυτή την πρωτοβουλία και πλέον μετά από 21 ολόκληρα χρόνια, Έλληνες και Κύπριοι θα μπορούν να ταξιδέψουν δια θαλάσσης μεταφέροντας και το ιδιωτικό τους όχημα, ενώ να μην ξεχνάμε και το σημαντικό αποτύπωμα που αναμένεται να αφήσει αυτή η ακτοπλοϊκή σύνδεση στον τουρισμό και των δύο χωρών».

Διαβάστε επίσης

Ασφάλεια στη θάλασσα: Περισσότεροι από 25.000 ψηφιακοί έλεγχοι σε δυο χρόνιαΝαυτιλία

Δήλωση του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη «Η προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, ήταν, είναι και θα είναι, πρώτη προτεραιότητά μας»,  δήλωσε ο  Υπουργός Ναυτιλίας και ...

Αποσύρεται η απαγόρευση μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου με ελληνικά τάνκερΝαυτιλία

Η Ελλάδα πίεσε την ΕΕ, ώστε να αποσυρθεί η διάταξη που απαγόρευε σε ευρωπαϊκά τάνκερ να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο. Μέσω εμποδίων στην ασφάλιση επιχειρείται να ασκηθεί πίεση στη Μ...

Ναυτική τραγωδία στο νότιο ΜαρόκοΝαυτιλία

Ναυάγιο με πάνω από 40 νεκρούς μετανάστες Τουλάχιστον 44 μετανάστες πνίγηκαν όταν ναυάγησε το πλεούμενο στο οποίο επέβαιναν την Κυριακή στα ανοικτά της Δυτικής Σαχάρας, στο νότιο Μ...

Ο καπετάνιος διασώθηκε 66 ώρες μετά την πτώση του Bulker στη Θάλασσα της ΙάβαςΝαυτιλία

Οι αρχές της Τουρκίας και της Ινδονησίας αναφέρουν την αξιοσημείωτη διάσωση ενός καπετάνιου 66 ώρες αφότου πέρασε στη θάλασσα από ένα μεγάλο πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου στη Θάλασ...

Αλεξανδρούπολη: Πώς θα λειτουργεί ο «Ορφέας» ως πλωτός τερματικός σταθμόςΝαυτιλία

Τον Νοέμβριο του 2023 στα ανοιχτά του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης θα «πιάσει» ένα καράβι που όμοιό του δεν έχει αγκυροβολήσει έως τώρα σε ελληνικές θάλασσες. Σταύρος Τζίμας/kathim...

Γιγαντώνονται οι Έλληνες εφοπλιστές, αυξάνονται τα ελληνόκτητα πλοία, αλλά μειώνονται οι Έλληνες ναυτικοί και συρρικνώνεται η ελληνική σημαία!Ναυτιλία

Σάββας Αθανασίου/mononews.gr Συγκλονιστικά και ταυτόχρονα εντυπωσιακά είναι τα συμπεράσματα προκύπτουν από την επεξεργασία των βασικών οικονομικών στοιχείων και δεδομένων της ελλην...

Πρωταγωνιστούν στις ναυπηγήσεις οι Έλληνες εφοπλιστές το 2022 δίνοντας $2,8 δισ.Ναυτιλία

Έχουν παραγγείλει 32 πλοία έναντι 49 το αντίστοιχο α΄ τρίμηνο του 2021 – Οι 22 από τις συνολικά 32 παραγγελίες έχουν τοποθετηθεί σε ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας. Οι Έλληνες πλοιοκτή...