ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αποσύρεται η απαγόρευση μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου με ελληνικά τάνκερ

Το μπλοκ θα αποσύρει την προτεινόμενη απαγόρευση στα πλοία της ΕΕ να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο σε τρίτες χώρες, αλλά θα διατηρήσει ένα σχέδιο για την απαγόρευση της ασφάλισης αυτών των μεταφορών, σύμφωνα με έγγραφα που είδε το πρακτορείο. 

Η Ελλάδα, η οποία είναι μεταξύ των μεγαλύτερων ναυτιλιακών δυνάμεων στον κόσμο, ήταν μεταξύ των κρατών-μελών που πίεσαν να αφαιρεθεί η διάταξη από το έκτο πακέτο κυρώσεων της ΕΕ, επικαλούμενη την έλλειψη συμφωνίας μεταξύ των G-7.

Η απαγόρευση στα ευρωπαϊκά πλοία να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο σε οποιονδήποτε προορισμό στον κόσμο θα είχε πιέσει περαιτέρω τις εξαγωγές της Μόσχας -μια ζωτική πηγή σκληρού νομίσματος, σχολιάζει το πρακτορείο.

Ακόμα κι έτσι, η απαγόρευση παροχής ασφάλισης -και άλλων υπηρεσιών- στους μεταφορείς θα αποτελέσει σημαντικό εμπόδιο για τις ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου. Οι ναυτιλιακές εταιρείες καλύπτουν τα πλοία τους έναντι κινδύνων, συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοκηλίδων, μέσω των λεγόμενων «συλλόγων προστασίας και αποζημίωσης». Αυτοί οι σύλλογοι αγοράζουν συλλογικά αντασφάλιση από 80 αντασφαλιστές, συμπεριλαμβανομένων 20 από τους μεγαλύτερους παρόχους στον κόσμο. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν να αγνοήσουν τη νομοθεσία της ΕΕ.

Οι χώρες της ΕΕ εξακολουθούν να συζητούν το έκτο πακέτο αυτή την εβδομάδα, με διπλωμάτες να προσπαθούν να ξεπεράσουν τις αντιρρήσεις της Ουγγαρίας για την προτεινόμενη απαγόρευση του ρωσικού πετρελαίου. Δεν κατάφεραν να καταλήξουν σε συμφωνία το Σαββατοκύριακο.

Στην πρώτη της πρόταση, η ΕΕ είχε σχεδιάσει να απαγορεύσει τις μεταφορές, μεταξύ αυτών και των μεταφορών από πλοίο σε πλοίο, σε τρίτες χώρες αργού πετρελαίου και προϊόντων πετρελαίου που προέρχονται από τη Ρωσία ή έχουν εξαχθεί από τη Ρωσία.

Το εκτελεστικό σκέλος της ΕΕ προτείνει επίσης την απαγόρευση των ευρωπαϊκών εταιρειών να παρέχουν υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλισης, που απαιτούνται για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου σε τρίτες χώρες. Αυτή η διάταξη αναμένεται να παραμείνει, παρά την απροθυμία ορισμένων κρατών-μελών.

Σύμφωνα με το τρέχον σχέδιο, το μέτρο θα τεθεί σε ισχύ σε τρεις μήνες. Στην πράξη, πιθανότατα θα περιόριζε τις πωλήσεις πετρελαίου της Ρωσίας, με τους μεγάλους παίκτες του κλάδου να επιλέγουν να μείνουν μακριά. Αντίθετα, η διακίνηση μπορεί να γίνεται περισσότερο «υπόγεια», με μικρότερους μεταφορές να παίρνουν μέρος.

euro2day.gr

Διαβάστε επίσης

Σε επίπεδα ρεκόρ η χρήση της Ρεβυθούσας: Μετατρέπεται σε περιφερειακό κόμβο της αγοράς φυσικού αερίουΝαυτιλία

  Πρόσβαση στον σταθμό της Ρεβυθούσας απέκτησαν Βουλγαρία και Ρουμανία, προχωρά η νέα δεξαμενή.  Φυσικό αέριο στη Βόρεια Μακεδονία μέσω Ελλάδας: Υπογράφεται η σύμβαση του αγωγού Σε...

Ποσειδώνια 2022: Η μεγαλύτερη ναυτιλιακή έκθεση επιστρέφει φέτος - Δήλωση της Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων ΕφοπλιστώνΝαυτιλία

              Δήλωση της Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνας Τραυλού   Η καθιερωμένη παγκοσμίως εδώ και δεκαετίες ναυτιλιακή έκθεση των Ποσειδωνίων επιστρέφει φέτος, με...

Γιώργος Προκοπίου: Ο Έλληνας πλοιοκτήτης που λύνει το ενεργειακό πρόβλημα της ΓερμανίαςΝαυτιλία

  Του Μιχάλη Ψύλου psilosm@naftemporiki.gr Η Lloyd's List τον κατατάσσει στη 12η θέση στη λίστα με τα πρόσωπα με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο, στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Η  Γερ...

Ασφάλεια στη θάλασσα: Περισσότεροι από 25.000 ψηφιακοί έλεγχοι σε δυο χρόνιαΝαυτιλία

Δήλωση του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη «Η προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, ήταν, είναι και θα είναι, πρώτη προτεραιότητά μας»,  δήλωσε ο  Υπουργός Ναυτιλίας και ...

Πρακτικά, ρεαλιστικά και υλοποιήσιμα μέτρα στον δρόμο για την απανθρακοποίηση της ΝαυτιλίαςΝαυτιλία

O Γ. Πλακιωτάκης στο Greece – Cyprus Business Summit Την ανάγκη να περάσει σταδιακά η Ναυτιλία, «από την τρέχουσα αβεβαιότητα, σε ένα προβλέψιμο περιβάλλον που θα καθοδηγεί τις μελ...

Ναυτική τραγωδία στο νότιο ΜαρόκοΝαυτιλία

Ναυάγιο με πάνω από 40 νεκρούς μετανάστες Τουλάχιστον 44 μετανάστες πνίγηκαν όταν ναυάγησε το πλεούμενο στο οποίο επέβαιναν την Κυριακή στα ανοικτά της Δυτικής Σαχάρας, στο νότιο Μ...

Ο καπετάνιος διασώθηκε 66 ώρες μετά την πτώση του Bulker στη Θάλασσα της ΙάβαςΝαυτιλία

Οι αρχές της Τουρκίας και της Ινδονησίας αναφέρουν την αξιοσημείωτη διάσωση ενός καπετάνιου 66 ώρες αφότου πέρασε στη θάλασσα από ένα μεγάλο πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου στη Θάλασ...

Αλεξανδρούπολη: Πώς θα λειτουργεί ο «Ορφέας» ως πλωτός τερματικός σταθμόςΝαυτιλία

Τον Νοέμβριο του 2023 στα ανοιχτά του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης θα «πιάσει» ένα καράβι που όμοιό του δεν έχει αγκυροβολήσει έως τώρα σε ελληνικές θάλασσες. Σταύρος Τζίμας/kathim...